ارسال به دیگران پرینت

جشنواره فیلم فجر:

۴ فیلم‌ حوزه هنری در جشنوار فیلم فجر در یزد به نمایش درمی‌آید

یزد- چهار فیلم حوزه هنری در چهلمین جشنوار فیلم فجر از ۱۶ تا ۲۲ بهمن در دو سینمای شهر یزد به نمایش در می‌آید.

۴ فیلم‌ حوزه هنری در جشنوار فیلم فجر در یزد به نمایش درمی‌آید

فیلم‌های چهلمین جشنواره فیلم فجر از جمله چهار اثر حوزه هنری شامل «هناس»، «دسته دختران»، «شادروان» و «ضد» در دو نوبت ساعت‌های ۱۸ و ۲۰:۳۰ در سینماهای تک و جام‌جم یزد اکران می‌شود.

فیلم سینمایی «هناس» به کارگردانی حسین دارابی، ژانر درام اجتماعی است و مضمونی خانوادگی دارد که با نگاهی زنانه به یک مسأله اجتماعی می‌پردازد و قصه آن در مقطع مهمی از تاریخ معاصر ایران روایت می‌شود. بهروز شعیبی و مریلا زارعی زوج اصلی بازیگری این فیلم را تشکیل می‌دهند.

این فیلم در روزهای ۱۷ و ۱۸ بهمن، ساعت ۲۰:۳۰ به ترتیب در سینما جام‌جم و پردیس سینمایی تک به نمایش در می‌‎آید.

فیلم «دسته دختران» به کارگردانی منیر قیدی با همکاری بنیاد سینمایی فارابی و سازمان سینمایی حوزه هنری روایتی از مقاومت دختران ایرانی در روزهای آغازین جنگ است.

این فیلم با نگاهی آزاد و براساس روایت‌های واقعی از مقاومت ۳۴ روزه خرمشهر در دفاع مقدس به نگارش درآمده و راوی مقاومت و ایثار زنان در روزهای پرتلاطم ابتدایی حمله رژیم بعث است.

بازیگران این فیلم را نیکی کریمی، هدی زین‌العابدین، پانته‌آ پناهی‌ها، فرشته حسینی، حسین سلیمانی، یاسین مسعودی، مهدی حسینی‌نیا، محمد صدیقی‌مهر و صدرا امانی تشکیل می‌دهند.

منیره قیدی با بازسازی تصاویر زنده و مستند از نبرد خانه ‌به ‌خانه خرمشهر، اولین تصویر سینمایی با نگاه زنانه از آن حماسه بزرگ را خلق کرده است.

فیلم سینمایی «دسته دختران» ۱۸ بهمن، ساعت ۱۸ در سینما تک و جمعه ۲۲ بهمن نیز در همین ساعت در سینما جام‌جم نمایش داده می‌‍‌شود.

فیلم «شادروان» به کارگردانی حسین نمازی نیز به‌ عنوان یکی از آثار سینمایی حوزه هنری در جشنواره فیلم فجر حضور دارد. این فیلم به‌عنوان دومین ساخته‌ی حسین نمازی روایتی از زندگی یک خانواده حاشیه‌نشین است.

در این فیلم چهره‌هایی چون سینا مهراد، گلاره عباسی، نازنین بیاتی، بهرنگ علوی و رویا تیموریان حضور دارند.

این فیلم هم در روزهای شنبه ۱۶ بهمن و چهارشنبه ۲۰ بهمن از ساعت ۱۸ به ترتیب در سینماهای تک و جام جم به نمایش در خواهد آمد.

همچنین فیلم سینمایی «ضد» به کارگردانی امیرعباس ربیعی و تهیه کنندگی محمدرضا شفیعی دیگر محصول حوزه هنری در بخش سودای سیمرغ چهلمین جشنواره فیلم فجر است که به رویدادهای اوایل انقلاب اسلامی می‌پردازد. مهدی نصرتی، لیلا زارع، لیندا کیانی، نادر سلیمانی، مهشید جوادی از جمله بازیگران این فیلم هستند.

ربیعی پیش از این، فیلم سینمایی «لباس شخصی» را کارگردانی کرده بود که به عنوان یک فیلم اولی مورد توجه منتقدان قرار گرفت.

این فیلم نیز در روزهای ۱۷ و ۲۲ بهمن از ساعت ۲۰:۳۰ به ترتیب در سینماهای تک و جام جم اکران می‌شود.

با توجه به شیوع بیماری کرونا و تغییر رنگ‌بندی شهر یزد برای حفظ سلامت شهروندان و علاقه‌مندان اکران آثار با ۳۰ درصد ظرفیت سالن‌ها و بر اساس دستورالعمل‌های بهداشتی انجام می‌شود.

علاقمندان می‌توانند با مراجعه به یکی از سامانه‌های بلیت‌فروشی «ایران‌تیک»، «سینماتیکت» و «گیشه هفت» برای تهیه بلیت فیلم‌های جشنواره اقدام کنند.

 

منبع : مهر
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه