ارسال به دیگران پرینت

عاطفی | روانشناسی | روابط انسانی | تنهایی | خوشحالی

چطور با وجود تنهایی شاد و خوشحال باشیم؟

خوشحال و شاد بودن یک حس درونی است که نباید اجازه دهیم این حس با وجود یا نبود افراد دیگر تغییری در این حس به وجود بیاید.

چطور با وجود تنهایی شاد و خوشحال باشیم؟

چطور با وجود تنهایی خوشحال باشیم ؟ 

در بعضی مواقع نمی توان از تنهایی جلوگیری کرد . این باعث ناراحتی و پریشانی ما می شود . با نگرش مناسب و برخی از تکنیک های قدرتمند ، می توانید یاد بگیرید که بهترین استفاده را از آن ببرید . می توانید از زمان های تنهایی به عنوان فرصت های شگفت انگیز برای کشف مجدد خود استفاده کنید . نه فقط این ، بلکه همچنین می توانید یاد بگیرید که چگونه می توان به تنهایی کاملاً خوشحال بود . مهم نیست که شما یک جدایی دشوار را پشت سر گذاشته اید یا در حال تلاش برای یافتن شریک زندگی مناسب هستید و یا خانواده و دوستان خود را از دست داده اید ، لزوماً کیفیت زندگی شما تحت تأثیر قرار نمی گیرد. 

 

 خوشحال بودن در تنهایی

درس هایی که از تنها بودن میتوان گرفت 

یکی از درس های مهمی که باید از تنها بودن یاد گرفت، هرچند که ممکن است این اوقات بسیار دشوار باشد اما به ما نشان می دهد که نیازی نیست خوشحالی و خوشبختی ما به حضور شخص دیگری بستگی داشته باشد. با این حال ، ما از تنها بودن می ترسیم زیرا تصور می کنیم زندگی وقتی ارزش دارد که کسی دیگری کنار مان باشد .

همراهی با افراد دیگر یک نکته مهم دارد 

باعث حواس پرتی ما می شود . روابط گاهی می تواند ایجاد مزاحمت ذهنی کند، که ما را از انجام آنچه که واقعاً در زندگی مهم است باز می دارد:یافتن خود و یافتن خوشحالی از درون خود. با تأکید بیشتر بر گرفتن اعتبار و خوشحالی از دیگران ، قدرت درونی خود را از دست می دهیم و این باعث می شود که فکر کنیم خوشحالی ما به دیگران بستگی دارد و در نتیجه ، از سکوت و تنهایی ترس حاصل می شود و آن را به تنهایی و ناراحتی ربط می دهیم . وقتی مدام توسط افراد احاطه می شوید تنها ماندن می تواند یک تجربه ترسناک باشد .

لازم نیست این گونه باشد، تنهایی به ما فرصت می دهد تا خود را دوباره کشف کنیم. خود را پیدا کنیم و کشف کنیم که واقعاً چه کسی هستیم . این به ما کمک می کند تا بفهمیم که منشأ خوشحالی واقعی در وجود خودمان است و به همراهی دیگران بستگی ندارد . تنهایی همچنین می تواند به ما کمک کند تا وابستگی به دیگران و تاثیر ان ها بر روی شکل گیری خودمان را از بین ببریم .

راه های شاد بودن در تنهایی

چگونه تنها بمانیم – خوشحالی ناشی از خلوت کردن

در توانایی یافتن رضایت و خوشبختی در تنهایی ، قدرت زیادی نهفته است . درک آن چه که واقعاً شما را خوشحال می کند به شما کمک می کند تا حتی در تنها ترین دوران زندگی خود نیز خوشحالی را پیدا کنید . در حقیقت ، این به شما کمک می کند که خلوت را نه به عنوان یک چیز منفی ، بلکه به عنوان چیزی که موجب آرامش و درک عمیق تر از زندگی می شود ، بدانید.

برای آنکه در تنهایی هم خوشحال باشید و شاد زندگی کنید

در این جا به نحوه ی زندگی در تنهایی و به دنبال آن خوشحالی اشاره خواهیم کرد :

1- تنهایی را به خلوت و خوشحالی تبدیل کنید

تنهایی وقتی یک عامل اجبار نباشد ، می تواند یک تجربه عمیق باشد . با این حال، بیشتر اوقات ما تنهایی را به عنوان خلوت اجباری در نظر می گیریم و در نتیجه، از آن ناراضی و ناخوشایند هستیم. آن تنهایی را به نوعی مجازات می دانیم و به خاطر همین اذیت کننده خواهد بود . تنها با تبدیل تنهایی به لحظاتی برای خلوت کردن ارزشمند ، قادر به تنها ماندن بدون احساس تنهایی هستیم .

 راه های شاد بودن در تنهایی

 2- علت اصلی مشکلات و عاملان ناراحتی خود را پیدا کنید

 اگر می خواهید بفهمید که چگونه می توانید وقتی تنها هستید کاملا خوب باشید ، باید بدانید که علت اصلی این مشکل چیست . به طور کلی هر وقت خواهان چیزی باشیم که هیچ کنترلی بر روی آن نداریم ، باعث رنجش و ناراحتی خاطر ما می شود . وقتی تنها هستیم ، عمیقاً خواهان حضور شخص دیگری هستیم، خواه شریک زندگی باشد، دوست یا مربی . اگر بتوانیم این اشتیاق برای همراه بودن با افراد را رها کنیم ، می توانیم فرصت های مهیج ناشی از تنهایی را کشف کنیم .

3- چیزهایی که واقعا باعث خوشحالی شما می شوند را کشف کنید

بسیاری از مردم برای درک این که چه چیزی واقعاً آن ها را خوشحال می کند، با مشکلات زیادی روبرو می شوند و در نتیجه اغلب رابطه داشتن یا داشتن دوستان زیاد را با خوشحالی مرتبط می دانند . هدف این است که بفهمیم چه چیزی واقعاً ما را خوشحال می کند - بدون این که به شخص دیگری وابسته باشیم . ما باید کشف کنیم که منبع واقعی خوشبختی در درون ما نهفته است .

خوشحال بودن در تنهایی

4- یاد بگیرید که خودتان را دوست داشته باشید و بپذیرید

عشق به خود، بنیادی است که خوشحالی به آن بستگی دارد، به ویژه هنگامی که تنها هستیم . به محض این که متوجه این موضوع شوید که دیگران نمی توانند شما را واقعاً خوشحال کنند ، به مرور زمان می فهمید که چطور با تنهایی کاملا خوشحال باشید . این پذیرش عمیق وجود خود شماست که باعث می شود با خودتان مهربان تر رفتار کنید .

5- ذهن اگاهی را تمرین کنید

افکار مخرب ما را سرانجام به این درک می رساند که تنهایی زندانی است که ما را به زور اسیر می کند . با نظم بخشیدن به تفکر خود می توانید از افکار منفی و مخرب جلوگیری کنید . چنین نظم ذهنی شما را قادر می سازد که احساس انزوا و ناراحتی خود را تشخیص دهید اما از طرفی باعث می شود که غرق در این احساسات نشوید و سعی کنید از فکر هایی که باعث حس بد در تنهایی تان می شود ، آگاه شوید . تمام تلاش خود را بکنید تا این افکار منفی را قبل از رشد بیشتر ، متوقف کنید .

خوشحال بودن در تنهایی

6- بهترین دوست و مشاور خود شوید

اگر می خواهید بیاموزید که چگونه می توانید از تنهایی زنده بمانید ، اینکه یاد بگیرید چطور مشاور خود باشید از همیت زیادی برخوردار است . هنگامی که شروع به تجزیه و تحلیل دقیق وضعیت خود می کنید، می توانید از منظر عینی و منطقی تری هر آنچه برای شما اتفاق می افتد را ببینید . هرچه نزدیک تر به وضعیت خود نگاه کنید ، راه حل های بیشتری پیدا می شوند .

7- اشتیاق خود را پرورش دهید

اغلب ما به دلایل مختلف از پیگیری احساسات خود غافل می شویم . با این حال تنهایی فرصت شگفت انگیزی را برای انجام کارهایی که به آن ها علاقه دارید، به شما می دهد . گذراندن مدتی تنها به شما این امکان را می دهد - شاید برای اولین بار در زندگی خود - بدون نیاز به تأیید دیگران ، علایق تان را دنبال کنید.

خوشحال بودن در تنهایی

8- شکر گذاری را در درون خود تقویت کنید

ما فقط به جنبه های واقعاً منفی زندگی به طور کلی و به طور خاص تنها بودن توجه می کنیم. دردی که توسط تنهایی ایجاد می شود باعث می شود همه جنبه های زیبای زندگی خود را فراموش کنیم. عادت تمرین شکرگزاری کمک می کند تا چیزهایی را که باعث ارزش زندگی می شوند را دوباره کشف کنید.

9- شادی و زیبایی را در چیزهای عادی پیدا کنید

روزهایی وجود دارد که دیگر هیچ چیز به چشم ما نمی آید . این نه تنها تمرکز ما را کاهش می دهد ، بلکه در واقع تشخیص زیبایی واقعی در موارد عادی زندگی را برای ما دشوار خواهد کرد . سعی کنید زیبایی های عادی را دوباره کشف کنید. همیشه در نمناک گفته ایم که بهتر است شادی را در انجام کارهای کوچک پیدا کنید تا قلب شما از شادی و قدردانی پر شود .

خوشحال بودن

10- دنیای درونی خود را کامل کنید

تنها بودن ما را می ترساند زیرا ما را در برابر سوالاتی قرار می دهد که ترجیح می دهیم از خود نپرسیم. با سازگاری درونی می توانید با همه آنچه برای شما اتفاق می افتد در آرامش باشید ، حتی وقتی تنها هستید.

11- آرامش داشتن را یاد بگیرید

تنها مهم ترین کلید برای زنده ماندن از تنهایی این است که با شرایط خود راحت باشید . به خود یادآوری کنید که تنهایی شما فقط موقتی است و قطعاً تا آخر عمر دوام نخواهد داشت . ممکن است با اوقات تنهایی روبرو شوید تا درک عمیق تری از خود و زندگی تان کسب کنید ، یا به سادگی یک درس مهم بیاموزید . تنهایی را یک فرصت بزرگ ببینید و اجازه ندهید بدون استفاده بماند .

 
 

 

منبع : نمناک
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه