ارسال به دیگران پرینت

درگیری رئیس یک فدراسیون ورزشی با وزیر ورزش

ماجرای دعوای علیرضا دبیر با وزیر ورزش چه بود؟

اگرچه بسیاری از فدراسیون های المپیکی در حال حاضر با سرپرست اداره می شوند اما با شناخت روسای جدید فدراسیون های ورزشی احتمالا این انتقادها از وزارت ورزش در عدم تخصیص بودجه ها افزایش پیدا می کند.

ماجرای دعوای علیرضا دبیر با وزیر ورزش چه بود؟

از شب گذشته تعدادی از کانال های تلگرامی خبر از درگیری رئیس یک فدراسیون ورزشی با وزیر ورزش و باج خواهی او از وزیر ورزش می دهند.

در این خبر آمده در مراسم سوگواری شهادت حضرت زهرا (س) رئیس یک فدراسیون ورزشی با صدایی بلند خواهان گرفتن بودجه از وزارت ورزش بوده و حتی شان مراسم را نگه نداشته است.

اما این اتفاق کجا رخ داده است؟ پیگیریها نشان می دهد رئیس فدراسیونی که برای بودجه فدراسیونش با وزیر ورزش دچار چالش کلامی شده علیرضا دبیر رییس فدراسیون کشتی است.

دبیر که در ماه های گذشته پس از موفقیت در رقابت های جهانی و موفقیت نسبی در المپیک، تیمش را به اردوهای قرقیزستان و عراق فرستاده از عدم اختصاص بودجه فدراسیون های ورزشی از سوی وزارت ورزش و عدم پاسخگویی گلایه داشته. از اینکه مجوزهای لازم برای تکمیل کمپ تیم های ملی کشتی در محل فدراسیون در ورزشگاه آزادی داده نمی شود. دو کمپ و مجموعه غذاخوری و سالن های تمرینی اختصاصی فدراسیون کشتی که این فدراسیون را تبدیل به یکی از صاحب امکانات ترین تشکیلات ورزشی برای تیم های ملی بدل کرده است.

چیزی شبیه به آکادمی ملی فوتبال. تجهیزاتی که البته بدون کمک های دولتی ساخته شدند. دعوای ظهر چهارشنبه اما آیا در میانه مراسم عزاداری رخ داده؟ شاهدین عینی می گویند این دعوا در اتاق عاصم یوسفی رئیس سازمان تجهیز و در پایان مراسم سوگواری و حتی پس از صرف ناهار مدعوین رخ داده است و دلیل این چالش کلامی هم عدم تخصیص بودجه ۱۴ میلیارد تومانی کشتی بوده است.

البته وزیر ورزش هم بر این اصرار داشته به دلیل مشکلات مالی ، دولت بودجه ورزش را تخصیص نداده و رئسای فدراسیون ها باید خودشان بتوانند بودجه مورد نیازشان را تامین کنند.

عاصم یوسفی رئیس سازمان تجهیز هم در این چالش کلامی تاکید داشته از نظر او ساخت و سازهای انجام گرفته از سوی فدراسیون کشتی در کمپ تیم های ملی قانونی نیست و مصوبات لازم را ندارد و به همین دلیل اجازه تداوم این فعالیت داده نشده است.

یکی از شاهدان عینی در این باره به خبرآنلاین می گوید:«آنچه رخ داد یک گلایه رئیس فدراسیون بود از وزیر ورزش. درمراسم عزاداری نبود و زمان خوردن ناهار بود. آقای دبیر پیگیر مطالبات فدراسیونش بود و گلایه داشت آقای وزیر هم پیگیر شد و توضیحات داد. این خبرها معلوم نیست از کجا می آید. حتی همان جا پیگیر نامه آقای دبیر از رغبتی شدند و مشخص شد نامه سه روز قبلش گردش کار خورده تا مشکل مالی فدراسیون کشتی هم حل شود. اما واقعا دو طرف درگیرنشدند و اتفاقی که بگوییم درگیری بوده رخ نداد.»

عدم تخصیص بودجه به فدراسیون های ورزشی کم کم در سال منتهی به بازی های آسیایی به یک نارضایتی جمعی از وزارت ورزش بدل شده. اتفاقی که سبب شده تا روند آماده سازی تیم های ملی در مسیر بازی های آسیایی به چالش بیفتد .

پیش از این روسای دیگر فدراسیون های ورزشی از جمله وزنه برداری هم به شدت از تعلل وزارت ورزش در تزریق بودجه های مصوب دولتی به فدراسیون ها انتقاد کرده بودند.

اگرچه بسیاری از فدراسیون های المپیکی در حال حاضر با سرپرست اداره می شوند اما با شناخت روسای جدید فدراسیون های ورزشی احتمالا این انتقادها از وزارت ورزش در عدم تخصیص بودجه ها افزایش پیدا می کند.

رشد سرسام آور هزینه تیمداری برای فدراسیون های ملی و عدم راهکارهای بهینه برای جذب اسپانسر چون عدم پخش تلویزیونی و پرداخت حق پخش ها و از سوی دیگر بحران های بودجه در کشور، چالشی بزرگ پیش روی وزیر ورزش است که اگر نتواند از حق فدراسیون ها و بازیکنان ملی دفاع کند احتمالا بزودی شاهد گلایه های تند دیگر رشته ها و قهرمانان خواهیم بود. اتفاقی که پیشتر ملی پوشان فوتبال هم رقم زدند و به عدم پرداخت پاداش های شان اعتراض کردند.

حمید سجادی اگر در مقام وزیر ورزش به عنوان یک قهرمان ورزشی می خواهد دوره ای موفق از خود به جای بگذارد، چاره ای ندارد غیر از اینکه با جدیتی بیشتر به دنبال گرفتن حق ورزش از بودجه باشد و البته شجاعانه تر راه های درآمدزایی را برای فدراسیون های ورزشی هموار کند.

 

منبع : خبر آنلاین
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه