ارسال به دیگران پرینت

اردوغان:

صادرات ترکیه در سال ۲۰۲۱ رکورد زد

رئیس جمهور ترکیه گفت که صادرات کشورش در سال ٢٠٢١ به بالاترین میزان در ١٠٠ سال گذشته رسیده است.

 صادرات ترکیه در سال ۲۰۲۱ رکورد زد

رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه امروز شنبه گفت که صادرات ترکیه در سال ٢٠٢١ به بالاترین میزان در ١٠٠ سال گذشته رسیده است.

طبق گزارش خبرگزاری آناتولی، اردوغان در جریان شرکت در نشست شورای مشورتی حزب عدالت و توسعه این سخنان را بیان کرد.

به گفته رئیس جمهور ترکیه، صادرات این کشور در سال جاری میلادی ٢٢١ میلیارد دلار بوده که بالاترین میزان در تاریخ این جمهوری از زمان تأسیس آن در سال ١٩٢٣ بوده است.

اردوغان تاکید کرد که در بین کشورهای عضو گروه ۲۰، ترکیه از نظر رشد اقتصادی بعد از چین در رتبه دوم قرار دارد.

این سخنان در حالی است که ترکیه در چند ماه اخیر با بحران اقتصادی شدیدی مواجه شده و ارزش لیر به پایین‌ترین میزان خود در تاریخ این کشور رسیده است. مخالفان اردوغان سیاست‌های اقتصادی دولت را عامل اصلی این مسئله دانسته و خواستار برگزاری انتخابات زودهنگام شده‌اند.

 

منبع : مهر
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    • مدبر ارسالی در

      ترکیه کشوری است که ساختاراقتصادی وبانکی خودرا خودراازسال ۱۳۶۳ آغازودرمدت پنج سال به پایان رسانیدترکیه اصلاحات اساسی رادراین مدت درعملیات عمل آوری محصولات بدون مازادسموم کشاورزی بنحو مطلوب به سرانجام رساندوازواردات روغن پالم که روغنی سرطان زاست بداخل کشورخودجلوگیری کرد همه کارخانجات تولیدلبنیات ماازروغن پالم استفاده میکنندحال صادرات لبنی ومیوه جات تمام کشورهای منطقه ازجمله روسیه راتسخیرکرده اندومحصولات لبنی مابخاطرداشتن روغن پالم ومحصولات کشاورزی مابخاطرداشتن مازادسموم عودت داده میشوند

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه