ارسال به دیگران پرینت

ارز مجازی

اقدام جدید بانک مرکزی روسیه درباره ارزهای مجازی

بانک مرکزی روسیه در حال مذاکره با بازیگران و متخصصان بازار درمورد ممنوعیت ارزهای مجازی است و عقیده دارد از این ارزها می توان برای پول‌شویی و تروریسم مالی استفاده کرد.

 اقدام جدید بانک مرکزی روسیه  درباره ارزهای مجازی

بانک مرکزی روسیه در حال مذاکره با بازیگران و متخصصان بازار درمورد ممنوعیت ارزهای مجازی است و عقیده دارد از این ارزها می توان برای پول‌شویی و تروریسم مالی استفاده کرد.

منابع نزدیک به بانک مرکزی روسیه اعلام کرده اند این بانک قصد دارد ارزهای مجازی را در این کشور ممنوع کند.

سرمایه‌های مجازی از موقعیت قانونی در روسیه برخوردارند ولی نمی‌توان از آن‌ها به‌عنوان شیوه پرداخت استفاده کرد. دولت روسیه عقیده دارد احتمال کاربرد این ارزها  برای پول‌شویی و تروریسم مالی وجود دارد.

بانک مرکزی روسیه در حال مذاکره با بازیگران و متخصصان بازار درمورد ممنوعیت ارزهای مجازی است و اگر این تصمیم گرفته شود، ممنوعیت بر خریدهای جدید سرمایه‌های مجازی اعمال خواهد شد، نه بر دارایی‌های پیشین.

موقعیت فعلی بانک مرکزی روسیه طبق گزارش‌ها رد کامل تمام ارزهای مجازی است.طبق گزارش این بانک، میزان نقل‌وانتقال سالانه ارز مجازی توسط شهروندان روس به 5 میلیارد دلار می‌رسد . مردم روسیه جزو فعال‌ترین شرکت‌کنندگان در بازار ارزهای مجازی در دنیا هستند.

معاون وزیر دارایی روسیه در ماه اکتبر اعلام کرده بود هیچ برنامه‌ای برای ممنوعیت خرید ارزهای مجازی در خارج از کشور یا استفاده از کیف پول‌های مجازی که منبع آن‌ها خارج از روسیه است وجود ندارد.

رسانه‌های روسیه در ماه نوامبر اعلام کردند دولت قصد دارد بر استخراج کنندگان ارز مجازی مالیات وضع کند، چون این کار یک فعالیت اقتصادی است و پذیرفتن آن با این عنوان، به مقامات این اجازه را می‌دهد تا از آن مالیات دریافت کنند.

بانک مرکزی روسیه قصد انتشار ارز دیجیتال مخصوص به خود را دارد.

 

منبع : تسنیم
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه