ارسال به دیگران پرینت

هواشناسی | برف و باران | وزش باد | کاهش دما | آلودگی هوا

آخر هفته این استان‌ها بارانی می‌شوند

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا ضمن اشاره به پایداری جوی طی سه روز آینده در اکثر نقاط از ورود سامانه بارشی به کشور طی جمعه (۲۶آذر) خبرداد.

آخر هفته این استان‌ها بارانی می‌شوند

صادق ضیاییان افزود: براساس تحلیل آخرین نقشه های پیش‌یابی هواشناسی طی سه روز آینده در بیشتر نقاط کشور جوی پایدار حاکم است و در مناطق صنعتی و پرتردد انباشت آلاینده‌های جوی و کاهش کیفیت هوا پیش‌بینی می‌شود.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا اضافه کرد: جمعه (۲۶آذر) با ورود سامانه بارشی، درنیمه غربی کشور، ارتفاعات زاگرس مرکزی، ارتفاعات و دامنه های جنوبی البرز در استان های قزوین البرز و تهران بارش باران، گاهی رعدوبرق، وزش باد شدید موقت و در ارتفاعات بارش برف پیش‌بینی می‌شود.

وی در ادامه گفت: این شرایط شنبه (۲۷آذر) در نواحی ذکر شده ادامه دارد و شدت بارش در ارتفاعات و دامنه‌های زاگرس مرکزی افزایش خواهد یافت.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا اضافه کرد: یکشنبه (۲۸آذر) از شدت بارش در نواحی شمال غرب کاسته می‌شود و گستره فعالیت سامانه بارشی به نواحی غرب، جنوب غرب و ارتفاعات و دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی محدود خواهد شد.

وی در ادامه گفت: امروز(۲۴آذر) و فردا (۲۵آذر) در بخش‌هایی از شرق و جنوب شرق کشور وزش باد و در نواحی مستعد خیزش گرد و خاک انتظار می‌رود.

به گفته ضیاییان غرب خلیج فارس از اواخر وقت پنجشنبه (۲۵آذر) تا یکشنبه (۲۸آذر) مواج پیش‌بینی می‌شود.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده اظهارکرد: آسمان تهران فردا (۲۵آذر) صاف تا قسمتی ابری و غبارآلود با حداقل دمای ۳ و حداکثر دمای ۱۰ درجه سانتیگراد و طی جمعه (۲۶ آذرماه) نیمه ابری و غبارآلود و به‌تدریج ابری و در اواخروقت بارش پراکنده با حداقل دمای ۴ و حداکثر دمای۱۱ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

ضیاییان در پایان گفت: طی امروز و فردا (۲۴و ۲۵ آذرماه) بندرعباس با دمای ۲۸ درجه سانتیگراد گرم‌ترین ومشهد با  دمای ۶ و ۱۱ درجه سانتیگراد سردترین مراکز استان‌ کشور هستند.

کارشناس هواشناسی گفت:

بارش باران و برف دربرخی از استانها از آخر هفته

کارشناس هواشناسی گفت: آخر هفته با ورود سامانه بارشی به کشور در نوار غربی و دامنه‌های جنوبی البرز بارش باران و برف پیش‌بینی می‌شود.

بارش باران و برف دربرخی از استانها از آخر هفته
 

صادق ضیائیان کارشناس هواشناسیبا بیان اینکه طی سه روز آینده در اکثر نقاط کشور جبهه پایداری حاکم است گفت: در مناطق صنعتی و پر تردد شاهد افزایش آلاینده‌های جوی هستیم و کیفیت هوا کاهش می‌یابد.

او ادامه داد: امشب در شرق اردبیل، گیلان و شمال خراسان رضوی شاهد وزش باد خواهیم بود.

 

کارشناس هواشناسی بیان کرد: امشب و فردا در نواحی شرق و جنوب شرق کشور وزش باد و خیزش گرد و خاک انتظار می‌رود و از بعد از ظهر چهارشنبه و طی روز پنجشنبه در اردبیل، سواحل دریای خزر و نواحی جنوبی کشور افزایش باد را شاهد خواهیم بود.

 

ضیائیان تصریح کرد: آخر هفته با ورود سامانه بارشی به کشور در کل نوار غربی و در دامنه‌های جنوبی البرز واقع در استان‌های قزوین، البرز و تهران بارش باران و برف پیش‌بینی می‌شود.

منبع : ايسنا
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه