ارسال به دیگران پرینت

دیپلمات روس:

مذاکرات وین درحال پیشرفت است

میخائیل اولیانوف نماینده روسیه نزد سازمان های بین المللی در وین تصریح کرد که روند مذاکرات جاری در وین بین ایران و گروه ۱+۴ درحال پیشرفت است.

مذاکرات وین درحال پیشرفت است

میخائیل اولیانوف نماینده روسیه نزد سازمان های بین المللی در وین تصریح کرد که روند مذاکرات جاری در وین بین ایران و گروه ۱+۴ درحال پیشرفت است.

 اولیانوف روز دوشنبه در مصاحبه ای در وین گفت: اگرچه روند مذاکرات وین خیلی سریع نیست اما درحال پیشرفت است.

وی گفت از جمله مسائلی که در روند مذاکرات جاری در وین درحال بحث و گفت و گو است، مسائل مربوط به فعالیت های هسته ای ایران است.

امروز همچنین سرگئی ریابکوف معاون وزیر امور خارجه روسیه اعلام کرد که احتمال دستیابی به توافق در مذاکرات وین افزایش یافته است.

ریابکوف در گفت و گو با ریانووستی تصریح کرد: «من فکر می کنم که اکنون احتمال اینکه ما به توافق برسیم در مقایسه با آنچه قبل از ازسرگیری مذاکرات بود، افزایش یافته است و بهتر است بگویم که دلایلی وجود دارد که انتظار پیشرفت داشته باشیم.»

ریابکوف افزود: پیشنهادات ایران در خصوص برجام نشان دهنده جدیت حداکثری تهران برای احیای توافق هسته ای است.

 

وی تصریح کرد: روسیه در تماس با ایالات متحده پیوسته توضیح می دهد که تهدید ایران به تحریم در سایه مذاکرات برجامی در وین غیرسازنده است.

دور هفتم مذاکرات در وین درباره برنامه هسته ای ایران در ۲۹ نوامبر(۸ آذر) آغاز شد. موضوع اصلی این گفت وگوها لغو تحریم های آمریکا علیه ایران است.

 مذاکرات وین با محور رفع تحریم‌های ظالمانه و غیرقانونی علیه ایران در شرایطی پیگیری می‌شود که به‌رغم فشارهای ناشی از خط تخریبی رسانه‌های معاند و کارشکنی‌های رژیم صهیونیستی، گفت‌وگوها به همت تلاش‌های هیات جمهوری اسلامی ایران پیشرفت‌های ملموسی را تجربه کرده است.

روز گذشته(یکشنبه) چهارمین روز از مذاکرات وین، با برگزاری نخستین جلسه کارشناسی سوم، موسوم به کارگروه تدابیر اجرایی جان تازه‌ای گرفت. این جلسه که با حضور نمایندگان گروه ۱+۴، اتحادیه اروپا و ایران برگزار شد و ادامه خواهد داشت بر نحوه اجرای توافق احیای مفاد برجام نظارت دارد.

هم زمان علی باقری کنی مذاکره کننده ارشد ایران بیان داشت که در نتیجه تعامل و نشست‌هایی که طی چند روز گذشته در سطح کارشناسی و مقام‌های ارشد مذاکره کننده برگزار شد اختلافات طرفین در مورد دامنه و حیطه موضوعات قابل مذاکره در حال کاهش است. وی ابراز امیدواری کرد که طرف‌ها در دور جاری مذاکرات به یک جمع‌بندی در مورد دامنه و حیطه موضوعات قابل مذاکره برسند.

 

منبع : عصر ایران
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    • ناشناس ارسالی در

      بر پدر ومادر ظالم از انسانهای نخستین تا به الان لعنت توی اتش جهنم بسوزند ادم های ستمکاری که به مردم ظلم کنند در هر نقطه از جهان که باشند به هر نحوی وبا هر شکلی

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه