ارسال به دیگران پرینت

محمد حسین جعفریان:

حقایق پشت پرده درگیری در مرز ایران و افغانستان

محمد حسین جعفریان در صفحه اینستاگرامش حقایقی از درگیری روز گذشته در مرز ایران و افغانستان منتشر کرد.

حقایق پشت پرده درگیری در مرز ایران و افغانستان

حقایق درگیری در مرز ایران و افغانستان

 محمد حسین جعفریان در صفحه اینستاگرامش نوشت:

▫️در مرز استان سیستان و بلوچستان با استان نیمروز افغانستان درگیری رخ داده است.

▫️به سبب جانمایی غلط دیوار مرزی، زمین‌های وسیعی متعلق به کشاورزان بومی ایرانی، در آنسوی مرز و در سمت افغانستانی قرار گرفته است. این مشکل با مرزبانان دولت غنی حل شده بود.

▫️آنها طبق نقشه بین‌المللی متوجه حدود اصلی مرزی دوکشور بودند و تنها دیواری که خود ما ساخته‌ایم ملاکشان نبود. لذا کشاورزان ایرانی در زمین‌هایشان که آنسوی دیوار افتاده بود، کشت و کار و تردد می‌کردند، مشکلی هم نبود.

▫️طالبان مستقر در مرز اما درکی از نقشه‌خوانی و حدود مرزی ندارند. آنها اغلب کوچی‌ها و عشایر از کوه پایین آمده یا پشتون‌های آنسوی خط دیورند هستند‌. حتی فرماندهانشان سواد خواندن و نوشتن ندارند.

▫️برخی هم نیروهای تجزیه‌طلب بازمانده از ریگی و همکار با طالبان هستند که توسط آنها در مناطق مرزی جابجا شده‌اند. لذا بارها برای کشاورزان ایرانی ایجاد مزاحمت و به سمت آنها شلیک کرده‌اند.

▫️امروز در پی اتفاقی مشابه در منطقه روستای شغالک، طرف ایرانی خواستار پایان این رفتارها شد، اما دوباره به کشاورزان تعرض شد و طبق معمول بلافاصله تعدادی از ط‌البان دست به اسلحه برده و کار به در گیری مستقیم کشید.

▫️درگیری از منطقه شغالک و از دوطرف رود “شیله” تا نزدیک خطوط مرزی مقابل شهر “دوست محمد” گسترش یافت، یعنی در طول حدود ۲۰ کیلومتر خط مرزی دو طرف با هم درگیر شدند.

▫️از آنطرف مرز شنیده شد امارت تمام نیروهای خود را از کل استان نیمروز به مرز فراخوانده و در اینسو هم با بالا گرفتن درگیری، ارتش و سپاه وارد و حتی سلاح سنگین علیه ط‌البان بکار گرفته شد.

▫️فعلا از منطقه خبر می‌رسد پل مرزی میلک بسته شده، پناهندگان غیرقانونی معمول در منطقه متفرق و درگیری خاتمه یافته است. در این درگیری تا این لحظه فقط خبر زخمی شدن یکی از نیروهای طالبان تایید شده است.

▫️یک کانال بنام آماج در طول عصر امروز، هر چند دقیقه خبر سقوط یک پاسگاه ایران را به دست طالبان می‌داد که کل اخبار و برخی تصاویر منتشره همراه آنها جعلی بود.

 

به این خبر امتیاز دهید:
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    • ناشناس ارسالی در

      مقصر اونیه که دیوار کشیده. چقدر آدم باید احمق باشه. دیوار را روی خط مرزی ببرید تا داستان نشده

    • ناشناس ارسالی در

      چهار روز دیگه ایران کوچکتر خواهد شد. چهار تا قدرت از اونا طرفداری می‌کنند و قرارداد طالبان چای امضا خواهد شد

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه