ارسال به دیگران پرینت

تجمع تعدادی از کشاورزان و اهالی چهارمحال و بختیاری +جزئیات

تعدادی از کشاورزان و اهالی چهارمحال و بختیاری عصر روز یکشنبه در شهرکرد با برگزاری تجمع به بیان دغدغه‌ها و مشکلاتی پرداختند که با کمبود آب با آن مواجه شده اند. این افراد عصر یکشنبه سی‌ام آبانماه، ابتدا با تجمع در میدان انقلاب شهرکرد و سپس حرکت به سمت چهارراه استانداری چهارمحال و بختیاری، اعلام کردند با انتقال بین حوضه‌ای آب بدون در نظر گرفتن نیاز مبداء، مخالف هستند.

تجمع تعدادی از کشاورزان و اهالی چهارمحال و بختیاری +جزئیات

تعدادی از کشاورزان و اهالی چهارمحال و بختیاری عصر روز یکشنبه در شهرکرد با برگزاری تجمع به بیان دغدغه ها و مشکلاتی پرداختند که با کمبود آب با آن مواجه شده اند.

این افراد عصر یکشنبه سی‌ام آبانماه، ابتدا با تجمع در میدان انقلاب شهرکرد و سپس حرکت به سمت چهارراه استانداری چهارمحال و بختیاری، اعلام کردند با انتقال بین حوضه‌ای آب بدون در نظر گرفتن نیاز مبداء، مخالف هستند.

در این حرکت، تعدادی از مردم در شهرکرد اعلام کردند؛ چهارمحال و بختیاری دچار خشکسالی شده است و اکنون آبی برای انتقال به مناطق دیگر کشور ندارد.

تعدادی از این افراد اعلام کردند، اجرای برخی از طرح‌های بین حوضه‌ای آب، باعث آسیب‌دیدن جدی حیات چهارمحال و بختیاری در بخش‌های مختلف شده است.

تعدادی از این افراد نیز در ادامه، خواستار حضور مسوولان چهارمحال و بختیاری در جمع خود شدند تا به گفته آنان، مسوولان در خصوص مسائل آب با آنان گفت و گو کنند.

به گفته کارشناسان، چهارمحال و بختیاری سال‌هاست که مشکلات حوزه آب روبروست و در طول این سال‌ها پیامدهای ناگواری بر منابع آب، محیط‌زیست و فعالیت‌های اقتصادی این استان برجا گذاشته است به طوری‌که نفس‌های استان را به شمارش انداخته است.

بیش از یک دهه از وقوع پدیده خشکسالی در چهارمحال و بختیاری می‌گذرد و در این مدت کاهش نزولات آسمانی و تغییر شکل بارش‌ها از برف به باران از یک سو و افزایش دمای هوا از سوی دیگر سبب کاهش منابع آب سطحی و پایین رفت سطح آب سفره‌های زیرزمینی این استان شده است.

چهارمحال و بختیاری سرچشمه ۲ رودخانه زاینده‌رود و کارون و بخشی از رودخانه دز است و افزایش یا کاهش بارش‌ها در این منطقه، استان‌های خوزستان، اصفهان و فلات مرکزی را تحت تاثیر خود قرار می‌دهد.

خشکسالی‌های اخیر چهارمحال و بختیاری از سال آبی ۸۵-۸۶ آغاز شده است و در طول این سال‌ها پیامدهای ناگواری بر منابع آب، محیط‌زیست و فعالیت‌های اقتصادی این استان برجا گذاشته است.

براساس این گزارش و براساس گفته مسوولان چهارمحال و بختیاری، اکنون این استان با خشکسالی بی‌سابقه‌ای مواجه است.

پیش از این نیز، استاندار چهارمحال و بختیاری اعلام کرده بود که مشکلات حوزه آب در چهارمحال و بختیاری بیش از دیگر استان‌ها است.

اقبال عباسی در یک گفت و گوی رسانه‌ای افزود: هم‌اکنون در چهارمحال و بختیاری بیش از ۲۰۰ روستا و مخازن پنج شهرک صنعتی استان با تانکر آب‌رسانی می‌شود.

چهارمحال و بختیاری دارای۱۰ شهرستان با جمعیتی نزدیک به یک میلیون نفر است.

 

منبع : انتخاب
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه