ارسال به دیگران پرینت

قیمت خودرو | فضای مجازی | فروش خودرو | افزایش قیمت خودرو

آیا رشد قیمت خودرو متوقف میشود؟

یک فعال بازار خودرو گفت به نظر می رسد با توجه به نزدیک شدن زمان تغییر مکانیزم قیمت گذاری خودرو، بهای خودرو در هفته اینده رو به افزایش باشد.

آیا رشد قیمت خودرو متوقف میشود؟

فعالان بازار می گویند در دو روز پایانی هفته قیمت خودرو دستخوش افزایش قابل توجه شده است .برخی از گزارش ها نیز نشان می دهد که قیمت خودروهای فایل شده رد فضای مجازی نیز طی روزهای پایانی هفته دستخوش فزیش شده است .

 مجید عشقی رییس سازمان بورس اعلام کرده است روش فعلی قیمت‌گذاری و فروش خودرو تقریبا مورد قبول هیچ کس نیست، اظهار کرد: «نه خودروساز، نه مصرف‌کننده و نه دولت از وضعیت فعلی منفعت می‌برند.»

رئیس سازمان بورس از افزایش قیمت خودرو در کارخانه تا حد منطقی که مانع زیان‌دیدن خودروسازان شود، خبر داد.

او ادامه داد: «سهامداران خودروسازان هم از وضعیت فعلی ناراضی هستند و ضرر زیادی می‌کنند، بنابراین تصمیمی گرفته شد تا قیمت‌های خودرو رشدهای عجیب‌وغریب نداشته باشد، بلکه رشد منطقی در قیمت خودرو در کارخانه داشته باشیم.»

بر این اساس قیمت خودرو در بازار روندی افزایشی را تجربه کرده و پیش بینی فعالان بازار بر تداوم این روند در هفته پیش رو استوار است اما گفته می شود این نوسان می تواند با اغاز مذاکرات متوقف شود. رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران خودرو مشهد با اشاره به پیش‌بینی خود درباره آینده بازار خودرو می‌گوید: رکود تورمی در بازار خودرو حکم‌فرما شده است و  پیش‌بینی می‌شود در هفته آینده و پیش از مذاکرات روند رشد قیمت خودرو به طور موقت متوقف شود.

بررسی‌ها نشان می‌دهد که تیبا صندوق‌دار پلاس مدل ۱۴۰۰ نسبت به تیبا صندوق‌دار پلاس مدل ۹۹ ، ۱۵میلیون تومان گران‌تر معامله می‌شود و ۱۶۸میلیون تومان قیمت دارد.

قیمت تیبا هاچ بک EX با رینگ فولادی مدل ۱۴۰۰ نیز به ۱۶۴ میلیون تومان رسیده است و همچنین تیبا هاچ بک EX با رینگ فولادی مدل ۹۹ در رنج قیمتی ۱۵۷میلیون تومان معامله می‌شود.

 

منبع : اقتصاد نیوز
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه