ارسال به دیگران پرینت

واکسن کرونا | نوجوانان | واکسیناسیون | بیمارستان | واکسن دانش آموزان

واکسیناسیون دانش آموزان در مدارس انجام می شود | 124 هزار دانش آموز در اولویت واکسیناسیون

مدیر کل آموزش و پرورش استان اردبیل گفت: واکسیناسیون دانش آموزان در گروه سنی 12 تا 18 سال از هفته آینده و با محوریت مدارس آغاز خواهد شد.

واکسیناسیون دانش آموزان در مدارس انجام می شود | 124 هزار دانش آموز در اولویت واکسیناسیون

احمد ناصری روز سه شنبه 30 شهریورماه در نشست با خبرنگاران در اردبیل، اظهار کرد: در آستانه بازگشایی مدارس اکثر معلمان دز اول و دوم واکسن خود را دریافت کردند و کار واکسیناسیون دانش آموزان در گروه سنی 12 تا 18 ساله ها نیز در 6 پایه و با جمعیت 124 هزار نفر از هفته آینده آغاز می شود.

وی خاطرنشان کرد: به هیچ وجه آموزش و پرورش در تهیه و تامین واکسن دخالتی نداشته و وزارت بهداشت پیگیری لازم را در این زمینه انجام داده تا با تامین واکسن در مدارس منتخب استان با همراهی والدین واکسیناسیون دانش آموزان به انجام برسد.

مدیر کل آموزش و پرورش استان اردبیل الگوی بازگشایی مدارس را در مهرماه و آبان ماه و در مناطق روستایی و شهری یادآور شد و بیان کرد: در استان اردبیل یک هزار و 300 مدرسه با جمعیت دانش آموزی کمتر از 50 نفر در دو هفته اول مهرماه فضا و امکانات را با اخذ مجوز از منطقه آموزش و پرورش برای تحصیل حضوری دانش آموزان مهیا می کنند.

ناصری گفت: در مناطق شهری مدارسی که دانش آموزان کمتر از 300 نفر دارند در نیمه اول آبان و بالاتر از این جمعیت دانش آموزی در نیمه دوم آبان ماه زمینه تحصیل حضوری دانش آموزان را مهیا خواهند کرد.

وی افزود: در این مدارس تحصیل دانش آموزان در مهرماه در قالب شبکه شاد و مدرسه تلویزیونی انجام می شود تا در روند آموزش و پرورش نسل آینده خللی به وجود نیاید.

مدیر کل آموزش و پرورش استان اردبیل از ثبت نام 100 درصد دانش آموزان و توزیع کتب درسی در بین آنها خبر داد و تصریح کرد: سوم مهرماه زنگ بازگشایی در مدارس نواخته شده و در هفته آینده نیز زنگ نماز و مقاومت نیز در مدارس به صدا درمی آید..

ناصری از تحقق همه اهداف تعریف شده در قالب پروژه مهر خبر داد و اظهار کرد: در قالب هشت کارگروه و 17 سرفصل برنامه ریزی برای بازگشایی مدارس از خرداد ماه آغاز شده و تلاش بر تحقق اهداف آموزشی و تربیتی مطلوب و مناسب در سالتحصیلی جدید است.

دبیر شورای آموزش و پرورش استان اردبیل خاطرنشان کرد: با احتساب پیش دبستانی ها 253 هزار نوآموز و دانش آموز راهی مدارس خواهند شد که به غیر از پایه اول ابتدایی در سایر مقاطع ثبت نام به صورت غیرحضوری و بوده تا در این فرآیند دغدغه خانواده ها و دانش آموزان رفع شود.

ناصری ادامه داد: با اعلام به موقع نتایج آزمون ورودی به مدارس نمونه دولتی و استعدادهای درخشان ثبت نام دانش آموزان در موعد مقرر انجام شده و امسال با محوریت توسعه متوازن رشته ها در فرآیند هدایت تحصیلی دانش آموزان مشکل خاصی را نداشتیم.

وی اضافه کرد: توزیع کتب درسی در همه واحدهای آموزشی آغاز شده و مدارس دولتی حق دریافت اجباری کمک هزینه به مدرسه را ندارند ولی از اولیا انتظار می رود در فرآیند تحصیل فرزندان خود به صورت نقدی و غیرنقدی مشارکت لازم را داشته باشند.

مدیر کل آموزش و پرورش استان اردبیل با بیان اینکه کمبود نیروی انسانی در آموزش و پرورش استان بی معناست، گفت: نقل و انتقال نیروی انسانی و سازماندهی آنها در مناطق و نواحی بدون چالش و مشکل خاص انجام شده و ما بهترین شرایط را در تامین معلمان در واحدهای آموزشی شاهد هستیم.

ناصری از افتتاح 25 باب مدرسه جدید و استانداردسازی 26 پروژه به سیستم مناسب گرمایشی در مدارس و تعمیرات و بهسازی محوطه مدارس و سرویس های واحدهای آموزشی خبر داد و گفت: برای تامین تجهیزات مورد نیاز هنرستان ها و همچنین برآورده شدن نیاز تجهیزات ورزشی و بهداشتی مدارس در قالب کاروان مهر به ارزش 10 میلیارد تومان وسایل به مناطق و نواحی آموزش و پرورش ارسال شد.

وی در پایان اظهار کرد: برای توسعه فناوری های آموزشی یک هزار و 938 مدرسه به اینترنت متصل شده اند و تلاش بر این است تا 241مدرسه نیز به اینترنت مجهز شوند و در قالب طرح هدایت نیز 5 هزار تبلت و گوشی در بین دانش آموزان توزیع شده است.

 

منبع : ايسنا
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه