ارسال به دیگران پرینت

صعود مقتدرانه پوررهنما به فینال پاراتکواندو

دهمین روز از بازی‌های پارالمپیک ۲۰۲۰ توکیو با رکوردشکنی پرتابگر نیزه کشورمان و کسب دهمین مدال طلای کاروان سردار دل‌ها پیگیری شد.

صعود مقتدرانه پوررهنما به فینال پاراتکواندو

در دهمین روز از بازی‌های پارالمپیک 2020 تویکو، ورزشکاران کشورمان در چهار رشته تکواندو، دوچرخه‌سواری، دوومیدانی و تیراندازی با کمان به مصاف حریفان خود رفته و می‌روند.

نتایج بدست آمده تا این لحظه و برنامه رقابت ورزشکاران کاروان ایران به شرح زیر است:

* تیراندازی با کمان:

غلامرضا رحیمی ملی‌پوش کشورمان در ماده ریکرو انفرادی پس از استراحت مرحله یک‌شانزدهم نهایی و حضور در جمع 8 تیرانداز برتر، از ساعت 13:45 در مرحله یک‌هشتم نهایی به مصاف «کوین ماتر» از آمریکا رفت و در شرایطی که کار به تیر طلایی کشیده شده بود، با نتیجه 6 بر 5 شکست خورد و از صعود به مرحله بعدی بازماند.

رحیمی در حالی حذف شد که در پارالمپیک 2016 ریو به مقام قهرمانی و مدال طلا دست یافته بود.

* تکواندو:

مهدی پوررهنما ملی‌پوش وزن 75- کیلوگرم کشورمان پس از استراحت در مرحله یک‌هشتم نهایی، از ساعت 9 صبح و در مرحله یک‌چهارم نهایی با «فاتح چلیک» از ترکیه مبارزه کرد و برابر این حریف 37 بر 21 به پیروزی دست یافت و راهی نیمه نهایی شد.

پوررهنما در مرحله نیمه نهایی از ساعت 14:15 به مصاف «نورلان دومبایف» از قزاقستان، قهرمان جهان در سال‌های 2017 و 2019 رفت و با ارائه یک عملکرد فوق‌العاده به برتری 24 بر 6 رسید و گام به فینال گذاشت.

ملی‌پوش شایسته کشورمان در فینال از ساعت 16:45 به وقت تهران با «خوان دیه‌گو گارسیا لوپز» از مکزیک مبارزه خواهد کرد.

* دوومیدانی:

حامد امیری ملی‌پوش پرتاب نیزه کشورمان از ساعت 5:38 صبح امروز رقابت خود در کلاس F54 را با ورزشکارانی از یونان، آمریکا، کمیته پارالمپیک روسیه، مکزیک و اسلواکی آغاز کرد و در پایان به مقام قهرمانی رسید.

وی که دومین پرتابگر در این رقابت بود، در پرتاب‌های اول تا پنجم به ترتیب رکوردهای 31.27 متر، 29.49 متر، 29.99 متر، 31.35 متر و 28.16 متر را به ثبت رساند و در تلاش ششم و آخر نیز خطا کرد.

امیری که سابقه کسب مدال نقره در پرتاب وزنه پارالمپیک 2016 را در کارنامه دارد، بدین ترتیب موفق به ثبت یک رکورد جدید در پارالمپیک شد و رکورد این بازی‌ها را که پنج سال قبل در اختیار ورزشکار یونانی بود، به میزان 1.90 متر ارتقا داد.

در این رقابت نمایندگان کمیته پارالمپیک روسیه و آمریکا در رده‌های دوم و سوم قرار گرفتند.

امیری دهمین طلایی کاروان ایران شد. کاروان کشورمان تاکنون موفق به کسب 10 طلا، 8 نقره و یک برنز شده است.

* دوچرخه‌سواری:

 مسابقات دوچرخه سواری استقامت جاده کلاس C4_5 پارالمپیک توکیو امروز جمعه در پیست فوجی برگزار شد و مهدی محمدی به همراه 24 رکابزن دیگر در خط شروع مسابقه قرار گرفت.

در این رقابت که زیر بارندگی شدید برگزار شد، محمدی در حالی که سه دور تا پایان رقابتش داشت به دلیل لغزندگی زمین خورد و از ادامه کار بازماند. علاوه بر محمدی چهار دوچرخه‌سوار دیگر هم به سرنوشت مشابهی دچار شدند.

محمدی پیش از این در تایم تریل جاده یازدهم شده بود و در پیست تعقیبی انفرادی هم به مدال نرسیده بود.

منبع : تسنیم
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه