ارسال به دیگران پرینت

طالبان: از خروج افغان‌ها از افغانستان جلوگیری نمی‌کنیم

یک مقام طالبان روز جمعه اعلام کرد که این گروه از خروج شهروندان افغانستانی که می‌خواهند این کشور را ترک کنند جلوگیری نمی‌کند.

طالبان: از خروج افغان‌ها از افغانستان جلوگیری نمی‌کنیم

این مقام طالبان افزود: ما تنها جلوی کسانی را می‌گیریم که دارای مدارک قانونی نیستند و باعث هرج و مرج بیشتر در مقابل فرودگاه بین المللی کابل می‌شوند.  

پس از گزارش‌های مربوط به اقدامات تلافی جویانه طالبان علیه افرادی که با نیروهای تحت رهبری آمریکا یا دولت قبلی این کشور همکاری کرده بودند، کشورهای خارجی روز جمعه اعلام کردند روند تخلیه افراد متقاضی را سرعت می‌دهند.  

گروه طالبان روز پنجشنبه از مردم افغانستان که در داخل و اطراف فرودگاه بین المللی کابل اجتماع کرده‌اند خواست درصورتی که مدارک قانونی برای خروج از افغانستان ندارند، این محل را ترک کنند.  

در همین حال، وندی شرمن قائم مقام و معاون وزیر امور خارجه آمریکا، عصر روز چهارشنبه هفته گذشته اعلام کرد اگرچه طالبان به قول خود در مورد شهروندان آمریکایی متعهد مانده است، به نظر می‌رسد این گروه از خروج افغان‌ها از افغانستان جلوگیری می‌کند.  

اشرف غنی رئیس جمهور افغانستان این کشور را در همان روز ترک کرد. کشورهای غربی مشغول تخلیه دیپلمات‌ها و کارکنان محلی سفارت خود هستند.  

آمریکا مشغول تخلیه شهروندان و کارمندان افغان خود از افغانستان بوده است. این کشور هم اکنون کنترل فرودگاه بین المللی کابل را برعهده دارد.  

یک مقام ارشد آمریکایی روز سه شنبه هفته گذشته اعلام کرد که طالبان قول داده است در روند تخلیه امن شهروندان آمریکایی و افغان‌هایی که می‌خواهند افغانستان را ترک کنند، مشکل ایجاد نکند.

منبع : ایرنا
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه