ارسال به دیگران پرینت

میدان هوایی قندوز سقوط کرد

یکی از سخنگویان طالبان مدعی شد، شماری از سربازان ارتش افغانستان در منطقه میدان هوایی قندوز به گروه طالبان تسلیم شدند. همچنین مقامات گفتند، طالبان یک مدیر شبکه رادیویی را ترور کرد و یک خبرنگار را ربود.

میدان هوایی قندوز سقوط کرد

یکی از سخنگویان طالبان مدعی شد، شماری از سربازان ارتش افغانستان در منطقه میدان هوایی قندوز به گروه طالبان تسلیم شدند. همچنین مقامات گفتند، طالبان یک مدیر شبکه رادیویی را ترور کرد و یک خبرنگار را ربود.

سید خوستی، یکی از سخنگویان گروه طالبان با انتشار یک ویدیو اعلام کرد که شماری از سربازان ارتش افغانستان در منطقه میدان هوایی قندوز به این گروه تسلیم شده‌اند.

از سوی دیگر، مسؤولان در سیستم حکومت محلی گفتند، افراد مسلح که احتمالا اعضای طالبان بوده‌اند مدیر ایستگاه رادیویی افغان در کابل را به قتل رسانده و یک خبرنگار را در ولایت هلمند در جنوب کشور ربودند.

افراد مسلح به توفان عمر،‌ مدیر شبکه رادیوی پکتیا گاج یکی از کارمندان در منطقه سازمان حقوقی ان ای آی که از استقلال رسانه‌ها حمایت می‌کند، تیراندازی کردند که منجر به قتل او در کابل در روز یکشنبه شد.

مجیب خلوتگار، رئیس این نهاد حقوقی گفت، عمر یک لیبرال بود و مسؤولان کابل گفتند به طالبان ظنین هستند.

در ولایت هلمند در جنوب نیز مسؤولان گفتند، افراد مسلح طالبان یک خبرنگار محلی به نام نعمت الله همت را از منزلش در لشگرگاه مرکز ولایت هلمند در روز یکشنبه ربودند.

این در حالی است که سخنگوی طالبان به رویترز گفت، هیچ اطلاعی از این دو حادثه ندارد.

همچنین ذبیح الله مجاهد، سخنگوی گروه طالبان به خبرگزاری "ریانووستی" گفته است که در جریان بمباران‌های اخیر به مواضع طالبان در افغانستان، ایالات متحده به مکان‌های غیرنظامیان حمله کرده است تا ترس در میان آن‌ها ایجاد کند.

او گفت: "به طور اساسی آن‌ها، حملات خود را به مواضع غیرنظامیان، بیمارستان‌ها، فروشگاه‌ها، مساجد و مدارس انجام دادند تا ترس را در بین مردم گسترش دهند. در حقیقت فقط به مواضع غیرنظامیان حمله کردند".

این در حالی است که قرار است فردا در دوحه نشست سه روزه‌ نمایندگان کشورهای حامی صلح افغانستان برگزار شود.

ناجیه انوری، سخنگوی وزارت دولت در امور صلح امروز (دوشنبه) گفت که هدف از برگزاری این نشست ایجاد هماهنگی کشورهای دخیل در روند صلح، تسریع روند مذاکرات صلح و توقف خشونت‌های جاری در افغانستان است.

به گفته‌ او، از افغانستان در این نشست سه روزه، عبدالله عبدالله، رئیس شورای عالی مصالحه‌ ملی، معصوم استانکزی، رئیس هیئت مذاکره‌کننده‌ جمهوری اسلامی افغانستان و سیدسعادت منصور نادری، وزیر دولت در امور صلح شرکت می‌کنند.

منبع : انتخاب
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه