ارسال به دیگران پرینت

قهرمان جام حذفی مشخص شد

تیم فوتبال استقلال با قبول شکست برابر فولاد در فینال جام حذفی و در ضربات پنالتی، یک بار دیگر قهرمانی در این جام را از دست داد و فولاد برای نخستین بار این قهرمانی را تجربه کرد.

قهرمان جام حذفی  مشخص شد

دیدار نهایی جام حذفی فوتبال ایران از ساعت ۲۰:۳۰ امروز یکشنبه بین دو تیم استقلال تهران و فولاد خوزستان برگزار شد و در نهایت تیم فولاد ‌‬در ضربات پنالتی به عنوان قهرمانی رسید.

در این مسابقه که در زمین بی طرف و به میزبانی ورزشگاه نقش جهان اصفهان برگزار شد، تلاش دو تیم در ۹۰ دقیقه ثمری نداشت و کار به وقت‌های اضافه کشید. در پایان وقت‌های اضافه و ۱۲۰ دقیقه بازی استقلال و فولاد، نتیجه تغییر نکرد تا کار با تساوی بدون گل به ضربات پنالتی کشیده شود.

در ضربات پنالتی، فرشید اسماعیلی و داریوش شجاعیان دو بازیکن استقلال پنالتی خود را از دست دادند. به این ترتیب تیم فولاد به اولین قهرمانی خود در جام حذفی رسید و جواد نکونام هم اولین جام دوران مربیگری خود را به دست آورد. فرهاد مجیدی و استقلال که سال گذشته هم در فینال جام حذفی برابر تراکتور شکست خورده بودند، یک بار دیگر از رسیدن به این جام بازماندند.

ترکیب استقلال

فرهاد مجیدی سرمربی استقلال تیمش را با ترکیب رشید مظاهری، متین کریم‌زاده (۶۷ - بابک مرادی)، سیاوش یزدانی، محمد حسین مرادمند، وریا غفوری، محمد نادری، فرشید اسماعیلی، مسعود ریگی (۱۲۲- داریو شجاعیان)، آرش رضاوند (۹۱- مهدی مهدی پور)، سبحان خاقانی (۴۶ - ارسلان مطهری) و مهدی قایدی ‌‬روانه این مسابقه کرد. حسین حسینی دروازه بان و محمد دانشگر مدافع استقلال از این بازی محروم بودند.

فولاد قهرمان جام حذفی شد/ دست مجیدی و استقلال بازهم به جام نرسید

ترکیب فولاد

جواد نکونام سرمربی فولاد هم تیمش را با این ترکیب به بازی فرستاد: احسان مرادیان (۱۲۰- محسن فروزان) سینا شاه عباسی، موسی کولیبالی (۱۲۰ - مهران موسوی)، وحید حیدریه، صالح حردانی، محمد آبشک (۱۱۷ - احمد عبدالله زاده)، زبیر نیک نفس، آیاندا پاتوسی (۱۱۵ - محمد میری)، ساسان انصاری، فرشاد احمدزاده و لوسیانو پریه‌را. محسن فروزان دروازه بان فولاد در این مسابقه همانند بازی‌های قبل فولاد، نیمکت نشین بود و برای ضربات پنالتی وارد زمین شد.

فولاد قهرمان جام حذفی شد/ دست مجیدی و استقلال بازهم به جام نرسید

بازی کم موقعیت در نیمه نخست

دو تیم در نیمه نخست بازی جذابی را به نمایش نگذاشتند و ایجاد موقعیت دو تیم کمتر از انگشتان دو دست بود. مهمترین موقعیت این نیمه در دقیقه ۳۰ و توسط مهدی قایدی روی دروازه فولاد رقم خورد. معادلات مدافع فولاد برای کنترل و هدایت توپ درست از آب در نیامد و همین مسئله باعث شد تا قایدی صاحب فرصت خوبی برای گلزنی شود اما سینا شاه عباسی مدافع فولاد، توپ را از روی خط دروازه این تیم بیرون کشید.

فولاد قهرمان جام حذفی شد/ دست مجیدی و استقلال بازهم به جام نرسید

رشید مظاهری فرشته نجات استقلال در نیمه دوم

فرهاد مجیدی سرمربی استقلال که به دلیل محرومیت از روی سکوها بازی را دنبال می‌کرد، در شروع نیمه دوم ارسلان مطهری را به جای سبحان خاقانی به زمین فرستاد. در دقایقی از نیمه دوم تیم فولاد بر بازی مسلط بود و استقلال بازی را محتاطانه تر دنبال کرد. فرصت‌های استقلال در این نیمه روی ضربات ایستگاهی و کرنرها ایجاد شد. بابک مرادی دومین تعویض استقلال بود اما در این نیمه، فولاد فشار حملاتش را بیشتر کرد. فولادی‌ها در چند دقیقه پایانی صاحب چند موقعیت خوب گلزنی شدند اما رشید مظاهری دو موقعیت را مهار کرد. در دقیقه ۸۷، مظاهری ارسال محمد آبشک را دفع کرد تا توپ به بازیکن فولاد برای گلزنی نرسد. یک دقیقه بعد، مظاهری ضربه زبیر نیک نفس را مهار کرد و در ادامه، ضربه سر فرشاد احمدزاده هافبک فولاد با اختلاف کم از بالای دروازه استقلال به اوت رفت.

فولاد قهرمان جام حذفی شد/ دست مجیدی و استقلال بازهم به جام نرسید

وقت‌های اضافه و شوت نفس‌گیر مسعود ریگی

استقلال سومین تعویض خود را با شروع وقت‌های اضافه انجام داد و مهدی مهدی پور جای آرش رضاوند را گرفت. در دقیقه ۱۰۰، مسعود ریگی هافبک استقلال شوت محکمی از پشت محوطه جریمه زد که با اختلاف کم از بالای دروازه فولاد به اوت رفت. در نیمه دوم وقت‌های اضافه به نظر می‌رسید دو تیم به پنالتی راضی هستند و سعی در مدیریت بازی داشتند. به این ترتیب بازی در پایان ۱۲۰ دقیقه بدون گل و برنده ماند تا کار به ضربات پنالتی بکشد.

نکونام قبل از به صدا درآمدن سوت پایان بازی، محمد میری را جایگزین آیاندا پاتوسی، احمد عبدالله زاده را جایگزین محمد آبشک، مهران موسوی را جایگزین کولیبالی و محسن فروزان را جایگزین احسان مرادیان کرد تا با دروازه بانی فروزان به استقبال ضربات پنالتی برود.

فولاد قهرمان جام حذفی شد/ دست مجیدی و استقلال بازهم به جام نرسید

پنالتی سوخته دو بازیکن استقلال

استقلال:

وریا غفوری (گل)

فرشید اسماعیلی (اوت)

مهدی مهدی پور (گل)

داریوش شجاعیان (مهار توپ توسط فروزان)

فولاد:

مهران موسوی (گل- ضربه اول موسوی توسط مظاهری مهار شد اما داور رأی به تکرار داد و ضربه دوم گل شد)

زبیر نیک نفس (گل)

ساسان انصاری (گل)

احمد عبدالله زاده (گل)

اسکوچیچ تماشاگر بازی

دراگان اسکوچیچ سرمربی تیم ملی فوتبال ایران در کنار وحید هاشمیان دستیارش و مجتبی خورشیدی سرمربی تیم ملی در ورزشگاه نقش جهان حضور داشتند و این مسابقه را از نزدیک تماشا کردند. تیم ملی از شهریورماه کار خود را در مرحله سوم انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر آغاز می‌کند.

فولاد قهرمان جام حذفی شد/ دست مجیدی و استقلال بازهم به جام نرسید

 

منبع : مهر
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه