ارسال به دیگران پرینت

لیگ قهرمانان آسیا؛ استقلال تاجیکستان میزبان پرسپولیس خواهد بود

در آخرین روز از مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا و در گروه C استقلال ایران با یک گل بر الشرطه عراق غلبه کرد تا با ۳ برد، ۲ مساوی و یک باخت به کار خود خاتمه دهد.

لیگ قهرمانان آسیا؛ استقلال تاجیکستان میزبان پرسپولیس خواهد بود

در دیگر بازی این گروه الدحیل قطر و الاهلی عربستان به تساوی ۱-۱ رسیدند. این نتیجه باعث شد استقلالی‌ها با ۱۱ امتیاز به عنوان تیم اول صعود کنند.

الدحیل با ۹ امتیاز در رده دوم قرار گرفت اما با توجه به اینکه فقط سه تیم از بهترین تیم‌های دوم در گروه‌های پنجگانه صعود می‌کنند، از راهیابی به دور بعد بازماند.

این اتفاق برای السد قطر هم تکرار شد و شاگردان ژاوی با وجود دوم شدن در گروه‌شان، نتوانستند به دور حذفی صعود کنند. این اتفاق طی دهسال گذشته برای نخستین بار است که رخ می‌دهد.

پیشتر پرسپولیس که فینالیست آخرین دوره این مسابقات است، در گروه E با پنج برد از شش مسابقه توانست صدرنشین شود.

تراکتور هم در گروه B در جایگاه دوم قرار گرفت و در نهایت به عنوان یکی از سه تیم برتری که در رده دوم گروه‌هایشان ایستاده‌اند، جواز حضور در مرحله بعد را دریافت کرد.

فولاد خوزستان تنها نماینده ایران است که نتوانسته صعود کند. فولاد در گروه D با کسب فقط یک پیروزی در جایگاه چهارم قرار گرفت.

سه باشگاه از ایران، دو تیم از عربستان، دو تیم از امارات و یک تیم هم از تاجیکستان، ۸ باشگاه حاضر در مرحله یک‌هشتم نهایی هستند.

تک گل استقلال در برابر نماینده عراق را شیخ دیاباته از روی نقطه پنالتی به ثمر رساند. استقلال دوباره صاحب ضربه پنالتی شد اما این بار، احمد باسل فاضل دروازه‌بان الشرطه توانست دیاباته را تسلیم کند.

رشید مظاهری، محمدحسین مرادمند، عارف غلامی، وریا غفوری (سیاوش یزدانی) مسعود ریگی، هروویه میلیچ، مهدی مهدی‌پور، دایوش شجاعیان (سعید مهری) مهدی قایدی (آرمان رمضانی) آرش رضاوند (بابک مرادی) و شیخ دیاباته (ارسلان مطهری) بازیکنان استقلال در این مسابقه بودند.

فرهاد مجیدی گفت: «این سخت‌ترین گروه مسابقات بود. مشکل بزرگ‌مان خستگی بازیکنان بود و راه‌ حلی برایش پیدا نکردیم. فکر کنم تنها ایرانی باشم که دستم به جام لیگ قهرمانان خورده. به هواداران استقلال قول می‌دهم تمام تلاشم را می‌کنم که وریا غفوری جام آسیا را بالا ببرد».

بازی‌های یک‌هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا، شهریور برگزار خواهد شد. این مرحله از رقابت‌ها، به صورت تک مسابقه است.

جالب اینکه پرسپولیس با استقلال روبرو شده اما نه استقلال ایران، بلکه نماینده شگفتی‌ساز تاجیکستان. استقلال تاجیکستان میزبان پرسپولیس خواهد بود.

استقلال ایران در برابر الهلال عربستان به زمین خواهد رفت. النصر عربستان با تراکتور ایران بازی می‌کند و شارجه امارات هم با الوحده از همین کشور مواجه خواهد شد. یعنی قطعاً یک نماینده از امارات در مرحله یک‌چهارم نهایی حضور خواهد داشت.

از سه تیم ایرانی حاضر در این مرحله، فقط استقلال میزبان خواهد بود. پرسپولیس با تراکتور باید در زمین حریفان‌شان به میدان بروند.

منبع : رادیو فردا
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه