ارسال به دیگران پرینت

بازی قالیباف ‌در زمین رضایی

حضور نامزدهای احتمالی انتخابات در حال جدی‌شدن است و نامزدی نظامیان از‌ جمله سعید محمد، قالیباف و محسن رضایی هم در جریان اصولگرا به ماجرایی پیچیده تبدیل شده است.

بازی قالیباف ‌در زمین رضایی

شرق: حضور نامزدهای احتمالی انتخابات در حال جدی‌شدن است و نامزدی نظامیان از‌ جمله سعید محمد، قالیباف و محسن رضایی هم در جریان اصولگرا به ماجرایی پیچیده تبدیل شده است. «غلامرضا تاجگردون»، نماینده ادوار مجلس، درباره خیز انتخاباتی محمدباقر قالیباف برای انتخابات ۱۴۰۰ گفت: در ابتدا قالیباف خیزی سریع برای انتخابات ریاست‌جمهوری برداشت که زود خوابید. خود او و مشاورانش یک اشتباه در روند ورود به انتخابات انجام دادند. او توقعاتی ایجاد کرد که نمی‌تواند به آنها عمل کند و رزومه اجرائی‌ خودش را به خطر انداخت. او افزود: شاید اگر قالیباف به مجلس نمی‌آمد، قطعا وارد انتخابات ریاست‌جمهوری و تبدیل به یک کاندیدای بالقوه می‌شد. تنها فردی که از جناح اصولگرا حق داشت ادعای کاندیداتوری کند، اوست. این نماینده ادوار مجلس اظهار کرد: اشتباه قالیباف این بود که به مجلس آمد. دومین اشتباه او نیز این بود که خواست از جایگاهش به‌عنوان رئیس مجلس برای تبلیغات استفاده کند. او ادامه داد: به نظر من قالیباف کاندیدا نیست؛ زیرا احتمال رأی‌آوری‌ او ضعیف است و همچنین در صورت کاندیداتوری جایگاه ریاستش در قوه مقننه را از دست خواهد داد چون انتخابات ریاست مجلس هفتم خرداد و انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۸ خرداد است؛ یعنی باید تکلیف رئیس‌مجلسی خود را مشخص کند. نماینده پیشین مجلس تصریح کرد: کاندیدای ریاست‌جمهوری بودن او مصادف است با کناره‌گیری‌اش از کاندیدای ریاست مجلس شدن. در این صورت قالیباف دیگر رئیس مجلس نخواهد بود و به نظر من با توجه به نوع رفتارش که فیدبک منفی در رسانه‌ها داشت، مشاور اصلی‌اش از کاندیدا‌شدن او جلوگیری خواهد کرد. او درباره قیاس محسن رضایی و قالیباف که دوره‌های متعدد کاندیدا شدند، افزود: موضوع محسن رضایی با قالیباف متفاوت است؛ رضایی هیچ‌گاه از سوی جریان خاص سیاسی‌ای‌ برای انتخابات کاندیدا نشده و همیشه از موضع شخصی خود کاندیدا شده است. رضایی با وجود تحصیل‌کرده‌بودنش، ممکن است بتواند رئیس‌جمهور خوبی شود یا نشود و من در‌این‌باره اظهارنظر نمی‌کنم، اما موضوع قالیباف جداست. تاجگردون خاطرنشان کرد: قالیباف همیشه از موضع اینکه من برنده می‌شوم، تهاجمی برخورد کرده بنابراین شکست خورده است؛ یعنی اگر فکر می‌کرد که این‌گونه صحیح است، باید دفعه‌های گذشته قبول می‌شد پس موضوع قالیباف فرق می‌کند. حتی اگر او چندین بار کاندیدا می‌شد، عملکرد هفت، هشت‌ماهه‌اش بیانگر رأی‌نیاوردن او در جامعه است. او افزود: محسن رضایی شانس بیشتری دارد. تاجگردون در پایان گفت: به نظرم اگر محسن رضایی با همین فرمان پیش برود، در مقابل قالیباف برنده می‌شود. در نتیجه شانس محسن رضایی بیشتر است. من طرفدار رضایی نیستم، اما در قیاس با قالیباف او را برنده می‌دانم.

قالیباف از ریاست مجلس کنار می‌رود؟

در همین راستا نماینده ادوار مجلس درباره تغییر هئیت‌رئیسه مجلس یازدهم گفته است: در مجلس التهاباتی وجود دارد؛ حال اینکه اینها در انتخابات خرداد سال آینده هیئت‌رئیسه تا چه حد تأثیر بگذارد، هنوز معلوم نیست. البته نارضایتی‌هایی بین خودشان در اداره مجلس وجود دارد. شهاب‌الدین صدر، نماینده ادوار مجلس و دبیرکل جبهه پیشرفت، رفاه و عدالت، درباره جابه‌جایی در هئیت‌رئیسه مجلس در سال آینده گفت: ممکن است جابه‌جایی‌هایی صورت گیرد؛ به‌هر‌حال نمایندگان مجلس آزادند اگر احساس کنند اعضای هیئت‌رئیسه به‌‌خوبی مجلس را اداره نمی‌کنند، آنها را تغییر بدهند. ممکن است منشی‌ها و دبیران را جابه‌جا کنند یا اعضا، رئیس و هیئت‌رئیسه را. به‌هر‌حال اینها با رأی نمایندگان انتخاب شده‌اند. وی افزود: به‌هر‌حال الان در مجلس التهاباتی وجود دارد؛ حال اینکه اینها در انتخابات خرداد سال آینده هیئت‌رئیسه تا چه حد تأثیر بگذارد، هنوز معلوم نیست. البته نارضایتی‌هایی بین خودشان در اداره مجلس وجود دارد.

ادامه انتقادهای اصولگرایان از کاندیداتوری سردار سعید محمد

سعید محمد که تا قبل از نامزدی در انتخابات ریاست‌جمهوری کمتر کسی از مردم با نام و چهره او آشنا بود، این روزها اعلام حضور پررنگی در انتخابات داشته است. کمال سجادی، سخنگوی جبهه پیروان خط امام و رهبری، درخصوص کاندیداتوری سردار سعید محمد، فرمانده سابق قرارگاه خاتم‌الانبیا و از چهره‌های نظامی گفت: در این زمینه مقرراتی وجود دارد که حتما مسئولان ذی‌ربط به این موضوع توجه دارند و توجه هم کرده‌اند. البته این موضوع در دست بررسی است که اگر یک نظامی بخواهد وارد عرصه انتخابات ریاست‌‌جمهوری شود، چه مراحلی را باید طی کند. خب یک‌سری مراحل را باید طی کند که این حضور وی قانونی باشد و اگر طی نشود کاندیداتوری او غیرقانونی است و نهادهای ذی‌ربط برخورد لازم را خواهند داشت. وی افزود: نظامیان اگر بازنشسته شوند یا استعفا دهند، می‌توانند وارد عرصه انتخابات شوند؛ مانند آقای رضایی یا قالیباف که مراحلی را طی کردند و از شغل نظامی‌گری فاصله داشتند تا زمان کاندیداتوری؛ یعنی اگر هرکس دیگری می‌خواهد کاندیدای ریاست‌جمهوری باشد، باید این مراحل را طی کند.

 

با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    • ناشناس ارسالی در

      چرا اصلاح طلبان اینقدر ازنام قالیباف وحشت دارندهنوزهیچی نشده اینقدر زور میزنند رای بیاره چه میکنند

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه