ارسال به دیگران پرینت

بازیگران مشهور هالیوودی که ابتدا سیاهی لشکر بودند

هر بازیگری کار در صنعت سینما را باید از جایی شروع کند. بسیاری از ستاره های هالیوودی گران قیمت این روزها در اولین نقش آفرینی های خود تنها چند ثانیه و در واقع به عنوان سیاهی لشکر جلوی دوربین حضور داشتند. در ادامه به بازیگران مشهور ی می پردازیم که ابتدا سیاهی لشکر بودند.

بازیگران مشهور هالیوودی که ابتدا سیاهی لشکر بودند

رنی زلوگر

بازیگران مشهور هالیوودی سیاهی لشکر

رنی زلوگر یکی از سیاهی لشکرهای فیلم «مات و مبهوت» (Dazed and Confused) محصول ۱۹۹۳ بود. زلوگر که سال گذشته به خاطر بازی در فیلم «جودی» (Judy) برنده ی جوایز ارزشمند زیادی از جمله اسکار بهترین بازیگر زن شد، در چند صحنه از فیلم «مات و مبهوت» به صورت کوتاه و گذرا حضور داشت. در یکی از این صحنه ها او را می بینیم که از کنار متیو مک کانهی، دیگر بازیگر مشهور هالیوودی، که به دیوار تکیه داده رد می شود (تصویر بالا: زنی که از وسط کادر می گذرد).

سیلوستر استالونه

سیلوستر استالونه قبل از تبدیل شدن به «راکی» هالیوود، در فیلم سال ۱۹۷۱ وودی آلن به نام «موزها» (Bananas) سیاهی لشکر بود. او در این فیلم نقش یک چاقوکش، یک عابر مزاحم و یکی از افراد حاضر در مترو را داشت.

برد پیت

در فیلم «کمتر از صفر» (Less Than Zero) محصول ۱۹۸۷ که رابرت داونی جونیور نقش اصلی آن را برعهده داشت، برد پیت یک حضور بسیار کوتاه داشت.

این حضور بیشتر از چند ثانیه نبود و پیت نقش یکی از افرادی را داشت که به میهمانی آمده بودند (تصویر بالا: سمت چپ کادر). پیت در فیلم «سرزمین هیچکس» (No Man’s Land) هم که آن هم محصول سال ۱۹۸۷ بود، نقش یک پیشخدمت را داشت.

اوانجلین لیلی

اوانجلین لیلی پیش از آنکه در سریال «گمشده» (Lost) در یک جزیره ی مرموز گیر بیفتد، در فیلم «فردی علیه جیسون» (Freddy vs. Jason) محصول ۲۰۰۳ نقش یک دختر دبیرستانی را داشت.

در صحنه ای که لیلی در آن حضور دارد (تصویر بالا: دختری که لباس سبز به تن دارد) او را می بینیم که از صحبت های دو شخصیت دیگر فیلم درباره ی یک قاتل وحشت زده شده.

کلینت ایستوود

کلینت ایستوود قبل از آنکه به یکی از اسطوره های هالیوود تبدیل شود، در فیلم های زیادی سیاهی لشکر بود.

ایستوود در تعدادی از فیلم هایی که در دهه ی ۲۰ زندگی اش بازی کرده بود، نقش سیاهی لشکر داشت از جمله: «فرانسیس در نیروی دریایی» (Francis in the Navy)، «انتقام از مخلوق» (Revenge of the Creature)، «بانو گادایوا کاونتری» (Lady Godiva of Coventry) و «رتیل» (Tarantula).

چنینگ تیتوم

چنینگ تیتوم در فیلم «جنگ دنیاها» (War of the Worlds) محصول ۲۰۰۵، یکی از کسانی بود که در پس زمینه ی تصویر می دویدند.

تیتوم ابتدا یک سکانس در این فیلم داشت که بعداً حذف شد. تنها چیزی که از حضور او در این فیلم باقی مانده، صحنه ی کوتاهی است مربوط به سکانس حمله ی موجودات بیگانه به کلیسا که در آن او را در حال دویدن پشت سر تام کروز می بینیم (تصویر بالا: مردی که کنار مأمور پلیس قرار دارد).

کریستن استوارت

یکی از اولین نقش آفرینی های کریستن استوارت، ستاره ی آینده ی مجموعه فیلم «گرگ و میش» (Twilight)، در یکی از فیلم های کانال دیزنی به نام «سال سیزدهم» (The Thirteenth Year) بود.

استوارت در این فیلم نقش یک دختر را داشت که در انتهای صف، منتظر استفاده از آبخوری مدرسه بود (تصویر بالا: پایین کادر).

آرنولد شوارتزنگر

آرنولد شوارتزنگر در یکی از اولین نقش آفرینی هایش، در فیلم «خداحافظی طولانی» (The Long Goodbye) محصول ۱۹۷۳، نقش وردست سردسته ی گروه تبهکارها را داشت.

شوارتزنگر در این فیلم هیچ دیالوگی نداشت، اما هیکل ورزشکاری اش را در آن به رخ کشید که خیلی زود او را به یکی از ستاره های ژانر اکشن تبدیل کرد.

بروس ویلیس

بروس ویلیس پیش از آنکه به «جان مک کلین» محبوب هالیوود تبدیل شود، در فیلم «حکم» (The Verdict) محصول ۱۹۸۱ در نقش یکی از حاضرین دادگاه ظاهر شده بود.

(تصویر بالا: سمت راست کادر، ویلیس در ردیف سوم جایگاه قرار دارد.)

ویلم دفو

ویلم دفو در فیلم «دروازه بهشت» (Heaven’s Gate) محصول ۱۹۸۰ نقش سیاهی لشکر داشت (تصویر بالا: سمت راست کادر).

دفو سکانس های بیشتری در این فیلم داشت اما به گفته ی خودش، به خاطر خندیدن زیاد به یک جوک سر صحنه ی فیلمبرداری، کارگردان کار، مایکل چیمینو، او را اخراج کرد.

دنیل دی لوئیس

دنیل دی لوئیس، در فیلم «یکشنبه خونین یکشنبه» (Sunday Bloody Sunday) محصول ۱۹۷۱، نقش یک پسر نوجوان را داشت که با یک بطری شکسته کنار یک ماشین آبی را خط می انداخت.

مگان فاکس

مگان فاکس در فیلم «پسران بد ۲» (Bad Boys II) محصول ۲۰۰۳ در نقش یک رقصنده در یک کلوب ظاهر شده بود.

اما سیاهی لشکر بودن گاهی ارزشش را دارد. فاکس در فیلم بعدی کارگردان «پسران بد ۲»، مایکل بی، یعنی «تبدیل شوندگان» (Transformers) یکی از نقش های اصلی را داشت.

مت دیمون و بن افلک

مت دیمون و بن افلک جوان در فیلم «سرزمین رویاها» (Field of Dreams) محصول ۱۹۸۹ سیاهی لشکر بودند.

برندگان آینده ی جایزه اسکار در میان جمعیتی بودند که بازی بیس بالی را در یک زمین بیس بال تماشا می کردند، گرچه در فیلم اصلاً دیده نمی شوند.

هیث لجر

اولین حضور هیث لجر در برابر دوربین، در سریال Clowning Around ، محصول ۱۹۹۲ بود که در آن نقش یک دلقک را داشت.

یکی از آخرین نقش های لجر پیش از مرگش در سال ۲۰۰۸ هم «جوکر» در فیلم «شوالیه تاریکی» (The Dark Knight) بود.

جان وین

جان وین در فیلم صامتی به نام Brown of Harvard ، محصول ۱۹۲۶ نقش یک بازیکن فوتبال آمریکایی را داشت.

وین پیش از آنکه به یکی از ستاره های ژانر وسترن تبدیل شود، در فیلم های سینمای صامت به عنوان سیاهی لشکر حضور پیدا می کرد.

جکی چان

جکی چان و بروس لی، هنرمندان رزمی، سر صحنه ی فیلمبرداری فیلم «اژدها وارد می شود» (Enter The Dragon) محصول ۱۹۷۳ با یکدیگر آشنا شدند. گرچه این آشنایی برای شخصیتی که جکی چان نقشش را بازی می کرد به جای خوبی نرسید.

کاراکتر جکی چان در فیلم به سرعت مورد ضربات بروس لی قرار می گیرد (تصویر بالا: مرد سمت راست). چان در «خشم اژدها» (Fists of Fury) محصول ۱۹۷۲، دیگر فیلم بروس لی هم به عنوان سیاهی لشکر حضور داشت.

جورج کلونی

جورج کلونی جوان کار بازیگری خود را به عنوان سیاهی لشکر در یک مینی سریال به نام Centennial ، محصول ۱۹۷۸ شروع کرد.

این سریال در زادگاه کلونی یعنی شهر آگوستای آمریکا فیلمبرداری شد و مزه ی ستاره بودن را به کلونی ۱۷ ساله چشاند.

مریلین مونرو

مریلین مونرو، اسطوره ی سینما در فیلم Scudda Hoo! Scudda Hay! ، محصول ۱۹۴۸، نقش سیاهی لشکر داشت.

در صحنه ای از فیلم او را در گوشه ای از کادر در حالی می بینیم که لباسی آبی رنگ به تن دارد و جون هیور، بازیگر فیلم، هنگام خروج از کلیسا از کنار او رد می شود (تصویر بالا: زن سمت چپ کادر). در یک صحنه ی دیگری هم او را در حال پارو زدن در یک قایق می بینیم.

لئوناردو دیکاپریو

لئوناردو دیکاپریو پیش از آنکه به یکی از برندگان جایزه اسکار تبدیل شود، در یک سریال تلویزیونی به نام Roseanne نقش همکلاسی یکی از شخصیت های اصلی را داشت

 

منبع : روزیاتو
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه