ارسال به دیگران پرینت

تخریب 180مورد ساخت و ساز غیرمجاز در روستای جابان دماوند

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان دماوند گفت: ۲۰ هکتار از باغات تغییر کاربری شده جابان دماوند با تخریب ۱۸۰ مورد از ساخت و سازهای غیر مجاز در غالب فونداسیون، اسکلت و ویلا به چرخه تولید بازگشت.

 تخریب 180مورد ساخت و ساز غیرمجاز در روستای جابان دماوند

محمدتقی تقی‌زاده روز یکشنبه با اعلام این خبر اظهار داشت: اجرای این حکم قضایی در راستای تبصره دو ماده ۱۰ قانون حفظ اراضی زراعی و باغات است که باید بناهای ساخته شده قلع و قمع و به حالت سابق باز گردد و هرگونه ساخت و ساز در باغات و اراضی زراعی قطعا منجر یه تخریب خواهد شد.

وی ادامه داد: یکی از این باغات ۵ هکتاری بود که به ۶۵ قطعه یکهزار و ۵۰۰ متری تقسیم و توسط متخلفان تغییر کاربری داده شده و تعدادی از آن به فروش رسیده بود که جلوی این امر گرفته شد و ساخت و سازهای غیر مجاز آن نیز قلع و قمع گردید.

این مقام مسئول با بیان اینکه متاسفانه تعداد زیادی درخت از ریشه کنده شده و جای آن را بلوک و سیمان گرفته بود، گفت: کشاورزان با فروش باغات خود به افراد غیر موجب ساخت و سازهای غیر مجاز می‌شوند که در نتیجه شاهد تقسیم‌بندی زمین‌ها به قطعات کوچکتر و در نهایت ساخت ویلا در این منطقه هستیم.

تقی زاده ادامه داد: توصیه می‌شود افراد از تغییر کاربری بدون مجوز در باغات خودداری کنند و افرادی که به دنبال خرید ملک هستند حتما استعلامات مربوطه را از ادارات کشاورزی و منابع طبیعی بگیرند.

 

منبع : ایرنا
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه