ارسال به دیگران پرینت

ریزش | ریزش سنگ

ریزش سنگ و ورود گل و لای در ۶ نقطه خراسان رضوی | سیلاب عامل ریزش سنگ شد!

معاون فرمانداری کوهسرخ گفت: علاوه بر اینکه راه ریوش به کاشمر فرعی است، عرض راه و شیب آن و همچنین کوهستانی بودن و از سویی گل و لای و احتمال ریزش سنگ مخاطرات این محور را افزایش داده است

ریزش سنگ و ورود گل و لای در ۶ نقطه خراسان رضوی | سیلاب عامل ریزش سنگ شد!

مخاطرات در محور ریوش به کاشمر  بالاست

معاون فرمانداری کوهسرخ گفت: علاوه بر اینکه راه ریوش به کاشمر فرعی است، عرض راه و شیب آن و همچنین کوهستانی بودن و از سویی گل و لای و احتمال ریزش سنگ مخاطرات این محور را افزایش داده است

جاده چالوس و آزادراه تهران - شمال مسدود شد | تردد در جاده چالوس تا اطلاع ثانوی ممنوع است

رضا داروغه با بیان اینکه در پی بارش شدید باران و تگرگ تاکنون چندین جلسه ستاد مدیریت بحران در شهرستان برگزار شده است، اظهار کرد: در سیل منطقه موسوم به تک کج از محدوده روستای چلپو دو مرد که برای برداشت ریواس به ارتفاعات رفته و گرفتار سیلاب شده بودند نجات یافتند

وی عنوان کرد: به دلیل مستقر نبودن هلال احمر در کوهسرخ و چون از کاشمر خدمات رسانی باید صورت گیرد و از سویی مسدود شدن راه ارتباطی این دو نفر توسط نیروهای داوطلب مردمی نجات یافتند.

معاون فرمانداری کوهسرخ همچنین از تلف شدن ۱۰ گوسفند در سیل روستای چلپو خبر داد و افزود: سیل و تگرگ خسارت‌های شدیدی را به اراضی کشاورزی و محصولات زراعی و باغی روستایی وارد کرده است.

وی با اشاره به ریزش سنگ و ورود گل و لای در ۶ نقطه از محور ریوش، عشق آباد و نیشابور خاطرنشان کرد: بالغ بر ۱۳۰۰ مترمربع لای برداری و گل و سنگ برداری شده است.

داروغه ادامه داد: سیلاب خسارت‌هایی را به راه و ابنیه در محور ریوش به عطاییه و محور تنورجه و محور اوندر و محور داغی سنجدک وارد کرده که در دست بررسی است اما برآورد اولیه ۵۰۰ میلیون تومان بوده است.

وی از آب بردگی تیرهای فشار قوی در محدوده روستای کلاته تیمور که منجر به قطع برق و آب بردگی و قطع مسیر شده است خبر داد و گفت: اکنون نیروهای شرکت برق برای رفع مشکل در روستا مستقر هستند.

معاون فرمانداری کوهسرخ با بیان اینکه تمامی دستگاه های خدمت‌رسان و دهیاری‌های شهرستان در حالت آماده باش کامل هستند، عنوان کرد: با توجه به وضعیت جاده درخواست داشته‌ایم که در محور ریوش به سمت عشق آباد و نیشابور از هر دو طرف تردد صورت نگیرد.

وی همچنین از ریزش خاک، سنگ و گل و لای به واسطه حجم انبوه باران و تگرگ و ورودشان به داخل جاده خبر داد و افزود: چون بخشی از کوه‌ها خاکی و بخشی سنگی هستند و از سویی رطوبت روی کوه‌ها بوده احتمال ریزش بسیار زیاد است.

داروغه گفت: در بخشی از مسیرهایی که گل برداشت شده امکان دارد برای رانندگانی که در شب دید کمتری دارند و مقداری مسیر برایشان ناآشناست سرخوردگی و واژگونی وجود داشته باشد به همین دلیل درخواست داریم امشب هیچ ترددی در این محور صورت نگیرد.

وی با اعلام اینکه تردد از این محور مخاطرات بسیار زیادی را به همراه دارد، گفت: به دلیل مشکلات و خطراتی که در برخی نقاط وجود دارد امکان واژگونی خودروها و اتفاقات خطرناک دیگری است.

معاون فرمانداری کوهسرخ همچنین از بازگشایی محور ریوش به کاشمر که به دلیل تگرگ شدید مسدود شده بود خبر داد و اظهار کرد: تمامی ۲۸ روستای شهرستان چون شرایط کوهستانی دارند درگیر سیلاب بودند.

وی با بیان اینکه در ۶ روستا مشکل سیلاب خاص‌تر بوده است، افزود: هرچند پیش بینی اسکان اضطراری در شهر ریوش شده اما تاکنون نیازی نبوده است.

داروغه در پایان گفت: علاوه بر اینکه راه ریوش به کاشمر فرعی است، عرض و شیب و کوهستانی بودن و از سویی گل و لای و احتمال ریزش سنگ مخاطرات این محور را افزایش داده است.

به این خبر امتیاز دهید:
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه