ارسال به دیگران پرینت

کنکور | کنکور تجربی

کنکور تجربی نوبت اول امروز صبح برگزار شد | رقابت بیش از نیم میلیون داوطلب در نوبت صبح

صبح امروز، جمعه هفتم اردیبهشت ماه 1403، بیش از 501 هزار داوطلب در گروه آزمایشی علوم تجربی، رقابت خود را در نوبت صبح کنکور سراسری آغاز کردند.

کنکور تجربی نوبت اول امروز صبح برگزار شد | رقابت بیش از نیم میلیون داوطلب در نوبت صبح

کنکور تجربی: رقابت بیش از نیم میلیون داوطلب در نوبت صبح

هفتم اردیبهشت، روز جدال تجربی‌ها

صبح امروز، جمعه هفتم اردیبهشت ماه 1403، بیش از 501 هزار داوطلب در گروه آزمایشی علوم تجربی، رقابت خود را در نوبت صبح کنکور سراسری آغاز کردند. این تعداد داوطلب، شامل 355 هزار و 508 زن (معادل 67 درصد) و 166 هزار و 302 مرد (معادل 33 درصد) می‌شود.

نوبت اول کنکور 1403 از روز پنجشنبه 6 اردیبهشت با حضور داوطلبان گروه‌های ریاضی و انسانی در نوبت صبح و هنر و زبان‌های خارجی در نوبت عصر آغاز شده بود.

کنکور سراسری ۱۴۰۳ آغاز شد +تعداد داوطلبان هر رشته

فرصتی دوباره برای سیل‌زدگان

رئیس سازمان سنجش، دکتر عبدالرسول پورعباس، در خصوص برگزاری نوبت اول کنکور 1403 اعلام کرد که به دلیل سیل‌های اخیر در شهرستان‌های زیرکوه و حاجی‌آباد استان خراسان جنوبی، حدود 60 داوطلب امکان حضور در آزمون را پیدا نکردند. با وجود تلاش‌های صورت گرفته توسط ارتش، این داوطلبان به موقع به محل آزمون نرسیدند.

آزمون اختصاصی فرهنگیان برای داوطلبان سیل‌زده

دکتر پورعباس با اشاره به هماهنگی‌های انجام شده با دولت، خبر از برگزاری آزمون اختصاصی فرهنگیان برای این گروه از داوطلبان در دو هفته آینده داد. این اقدام به دلیل عدم برگزاری آزمون فرهنگیان در نوبت دوم کنکور انجام می‌شود.

امنیت کنکور: دستگیری متقلبان

رئیس سازمان سنجش در خصوص آمار تقلب در کنکور امسال، از دستگیری 4 نفر در روز گذشته خبر داد. وی گفت که یک نفر در تهران در حین کنکور از دفترچه سوال عکس گرفته بود که بلافاصله شناسایی و دستگیر شد. دو نفر دیگر در استان‌های جنوبی کشور ابزار تقلب داشتند و یک نفر نیز در غرب کشور قصد عکس گرفتن از دفترچه را داشت که همگی دستگیر شدند.

دکتر پورعباس در پایان تاکید کرد که در روز برگزاری آزمون گروه علوم تجربی، تمامی تمهیدات امنیتی در شدیدترین حالت خود اعمال خواهد شد.

 

منبع : اقتصادآنلاین
به این خبر امتیاز دهید:
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه