ارسال به دیگران پرینت

هزینه های سفر به ترکیه

در هنگام برنامه‌ریزی برای سفر، برآورد کردن هزینه‌ها و مدیریت آن از اولین و مهم‌ترین موضوعاتی است که هر گردشگری به آن توجه دارد. به ویژه زمانی که مقصد سفر یک کشور خارجی است اهمیت این موضوع نیز دوچندان می‌شود.

هزینه های سفر به ترکیه

در هنگام برنامه‌ریزی برای سفر، برآورد کردن هزینه‌ها و مدیریت آن از اولین و مهم‌ترین موضوعاتی است که هر گردشگری به آن توجه دارد. به ویژه زمانی که مقصد سفر یک کشور خارجی است اهمیت این موضوع نیز دوچندان می‌شود. از آنجا که کشور ترکیه نیز از مقاصد خارجی پرطرفدار در میان گردشگران ایرانی است تصمیم داریم تا در ادامه مطلب هزینه‌های سفر به ترکیه را بطور خلاصه و جامع برایتان بازگو کنیم. بنابراین اگر به زودی قرار است راهی این مقصد محبوب گردشگری شوید ادامه مطلب را دنبال کنید تا از هزینه‌های سفرتان مطلع شوید.

 

هزینه های سفر به ترکیه

در بررسی هزینه‌های سفر به ترکیه می‌توان طیف وسیعی از مخارج را در نظر گرفت با این حال اگر مواردی از قبیل خرید سوغات و تفریحات لوکس را کنار بگذاریم می‌توانیم مخارج اصلی و ضروری سفر به ترکیه را در چند دسته‌بندی کلی قرار دهیم که شامل هزینه بلیط هواپیما رفت و برگشت، هزینه اقامت، هزینه حمل و نقل و هزینه غذا می‌شود. در ادامه تلاش کرده‌ایم تا با در نظر گرفتن گزینه‌های رایج‌تر، مخارج آن بخش از سفر را بطور میانگین برایتان بازگو کنیم تا بتوانید دید بهتری از هزینه‌های سفر به ترکیه داشته باشید.

 

هزینه های سفر به ترکیه از طریق زمینی

تقریبا همه می‌دانند که از میان شیوه‌های سفر به ترکیه، سفر زمینی گزینه ارزان‌تری نسبت به سفرهوایی است. بسیاری تصور می‌کنند سفر با خودرو شخصی ارزان‌ترین شیوه است. اگر چنین تصوری دارید بهتر است بدانید برای این کار نیاز به اخذ گواهینامه بین المللی و انجام برخی اقدامات قانونی دارید که مسلما هزینه جداگانه‌ای دارند. بعلاوه به در نظر گرفتن هزینه بنزین در ترکیه که هر لیتر حدود ۲۶ لیر است و هزینه عوارض راه مخارج آن بیشتر از چیزی است که به نظر می‌رسد. گزینه دیگر سفر زمینی به ترکیه سفر با قطار تهران آنکارا است که هزینه ثابتی ندارد و قیمت آن بر اساس واحد پولی یورو و توسط راه آهن خاورمیانه تعیین می‌گردد. درکل هزینه آن در مقایسه با قیمت بلیط هواپیما ترکیه ارزان‌تر است. اما سفر با این قطار نزدیک به ۶۰ ساعت زمان نیاز دارد و چندان توصیه نمی‌شود. با در نظر گرفتن این موضوع برای علاقمندان به سفرهای زمینی، تور زمینی ترکیه با اتوبوس از تهران یا تبریز گزینه اقتصادی‌تر است.

 

هزینه های سفر به ترکیه با هواپیما

اگرچه سفر زمینی به ترکیه مقرون به صرفه‌ است اما از آنجا که ۳۶ ساعت زمان می‌برد برای همه افراد مناسب نیست و بسیاری سفر هوایی به را به آن ترجیح می‌دهند. هزینه بلیط هواپیما به ترکیه در بازه‌های زمانی مختلف متغییر است و بطور کلی نوسان قیمتی زیادی دارد. با این وجود توصیه می‌شود برای پیدا کردن پروازهای مقرون به صرفه از خرید بلیط هواپیما ترکیه از تبریز به ترکیه غافل نشوید زیرا معمولا این پروازها نسبت به پرواز تهران ترکیه قیمت پایین‌تری دارند. در مجموع برای آنکه قیمت به روز و دقیق پرواز ترکیه را بدانید نیاز است به منبعی کامل، به روز و معتبر مراجعه کنید. پیشنهاد ما به شما خرید بلیط هواپیما از سفرمارکت است و دلیل آن هم پوشش طیف وسیع پروازهای روز از انواع ایرلاین‌های داخلی و خارجی به ترکیه است که موجب شده است تا همه گزینه‌های قیمتی در اختیار مسافران قرار بگیرد. بعلاوه تقویم قیمتی آن به گردشگران این امکان را می‌دهد تا تاریخ پروازهای ارزان را شناسایی و اقدام به رزرو کنند.

2-2

 

هزینه اقامت در سفر به ترکیه

گزینه‌های اقامت در ترکیه بسیار متنوع است از هاستل‌ها یا اتاق‌های اشتراکی و سوئیت‌های اجاره‌ای گرفته تا هتل‌های لوکس و پنج ستاره. درکل اقامتگاه‌های شهرهای گردشگری ترکیه از جمله استانبول قیمت بیشتری نسبت به اقامتگاه‌های دیگر شهرها دارند. پایین‌ترین نرخ اقامتی مربوط به سوئیت‌های اجاره‌ای است که قیمت اجاره روزانه آنها بین افراد تقسیم می‌شود و هزینه به نسبت تعداد نفرات متغیر است. بطور مثال در استانبول بطور میانگین هزینه اجاره سوئیت ۱۵۰۰ لیر است که چندین نفر می‌توانند در آن اقامت کنند. هاستل‌ها نیز جزو گزینه‌های اقامتی ارزان هستند و هزینه هر شب اقامت در آنها از ۳۰۰ تا ۷۰۰ لیر برای هر نفر است. بعد از آن به هزینه اقامت در هتل‌های ترکیه می‌رسیم که نسبت به تعداد ستاره‌های هتل و موقعیت قرارگیری آن در شهر متفاوت است. قیمت هر شب اقامت در هتل‌های سه ستاره و بالاتر از شبی ۱۰۰۰ لیر شروع و تا شبی ۱۵۰۰۰ لیر متغیر است این قیمت درباره هتل‌های لوکس می‌تواند تا شبی ۲۵۰۰۰ لیر افزایش یابد. گفتنی است اقامت در هاستل‌ها که به صورت اشتراکی و عمومی طراحی شده‌اند به دلایل امنیتی به گردشگران به ویژه خانواده‌ها توصیه نمی‌شود و بهتر است از میان هتل‌های سه ستاره تا پنج ستاره دست به انتخاب بزنند.  

 

هزینه حمل و نقل در سفر ترکیه

فرض کنیم با خرید بلیط هواپیما از تبریز به ترکیه سفر کرده‌اید هر چند درباره این هزینه پیشتر صحبت کردیم اما مسلما بعد از رسیدن به مقصد نیز تردد در مقاصد مختلف ترکیه مشمول پرداخت هزینه خواهد بود. گزینه‌های حمل و نقل عمومی ترکیه شامل مترو، مترو باس، تاکسی و ماشین‌های دولموش می‌شود. هزینه تاکسی‌ها در شهرهای گردشگری مانند استانبول به شدت بالا است و توصیه می‌شود تا گردشگران از تاکسی اینترنتی اوبر و یا وسایل دیگر حمل و نقل عمومی که به وفور و بطور منظم در شهر تردد دارند استفاده کنند که هزینه بسیار ارزانی دارد. بطور مثال هزینه یک روز استانبول‌گردی حسابی با وسایل حمل و نقل عمومی را می‌توان ۱۶۰ لیر برای هر نفر در نظر گرفت.

 

2-3

 

هزینه غذا در طول سفر به ترکیه

اگر برای سفر به ترکیه از طریق رزرو تور اقدام کرده باشید معمولا وعده صبحانه به صورت رایگان همراه با اقامتتان در هتل منظور شده است. در خصوص وعده‌های دیگر غذایی و میان وعده‌ها تنوع گزینه‌ها به قدری است که تقریبا می‌توان گفت با هر بودجه‌ای می‌توان گزینه‌ای در اختیار داشت. اگر رستوران‌های لوس و گران قیمت را کنار بگذاریم بطور میانگین هزینه یک وعده غذا در طول سفر به ترکیه را می‌توان ۲۰۰ لیر در نظر گرفت.

 

هزینه های متفرقه در سفر به ترکیه

علاوه بر هزینه‌هایی که گفته شد در سفر به ترکیه هزینه‌های دیگری هم وجود دارند که شامل هزینه تفریحات، هزینه بازدید از اماکن گردشگری و هزینه عوارض خروج از کشور هستند. عوارض خروج از کشور برای سفر به ترکیه به این شکل محاسبه می‌شود: عوارض برای خروج از کشور اولین بار ۴۰۰ هزار تومان، خروج برای دومین بار ۶۰۰ هزار تومن و برای سومین دفعه نیز ۸۰۰ هزار تومن. در خصوص هزینه تفریحات و بلیط ورودی به جاهای دیدنی ترکیه نمی‌توان رقم مشخصی بیان کرد زیرا طبق برنامه‌ریزی، سلیقه و گزینه انتخابی افراد متغیر است.

 

به این خبر امتیاز دهید:
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه