ارسال به دیگران پرینت

رئیس هیئت مدیره خانه مطبوعات کشور:

دستگاه قضا به جعل و روزنامه سازی ورود کند

ساری- رئیس هیئت مدیره خانه مطبوعات کشور از قوه قضاییه خوات تا به موضوع جعل روزنامه، روزنامه سازی و چاپ غیرقانونی آگهی های ثبتی ورود کند.

دستگاه قضا به جعل و روزنامه سازی ورود کند

 ساسان شیخی شامگاه سه شنبه در گفتگو با خبرنگاران با بیان اینکه متأسفانه در بعضی از شهرستان‌ها مشاهده می‌شود درج آگهی‌های ثبتی خارج از سیستم وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی انجام می‌شود، افزود: بعضی آگهی در روزنامه‌هایی که به صورت دیجیتال چاپ، درج می‌شود که به دلیل عدم توزیع، غیر قانونی بوده که از ریاست محترم قوه قضائیه درخواست داریم دستور دهند این موضوع بررسی و با متخلفان برخورد شود.

شیخی بیان داشت: بر اساس قانون، تمام آگهی‌های دولتی باید از طریق وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در تهران و ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان‌ها در روزنامه‌ها درج شود و لذا ادارات ثبت و اسناد نیز باید از این طریق آگهی‌ها را درج دهند و برگشت روزنامه‌ها با نامه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در پرونده درج شود.

وی اذعان داشت: متأسفانه بعضی از ادارات ثبت و اسناد شهرستان‌ها انتشار آگهی‌های ثبتی از جمله تعیین و تکلیف و فقدان سند را از طریق ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی انجام نمی‌دهند و شاهد جعل روزنامه و روزنامه سازی در این زمینه هستیم و آگهی‌ها بدون نامه ارشاد در پرونده‌ها ثبت می‌شوند که تخلف بوده و آگهی‌هایی که بدین صورت چاپ شود باطل و روند صدور سند آنها باید مجدداً طی شود.

شیخی گفت: در بعضی از موارد روزنامه‌هایی مجوز توزیع و فعالیت در بعضی از استان‌ها را ندارند اما از ادارات ثبت اسناد آگهی دریافت می‌کنند که غیر قانونی بوده و حتی با واسطه‌هایی در زیر آگهی‌های شماره شناسه جعلی ارشاد درج می‌شود.

رئیس هیئت مدیره خانه مطبوعات و رسانه‌های کشور تاکید کرد: انتظار ما از رئیس محترم قوه قضائیه این است دستور دهد ضمن بررسی موضوع جلسه ویژه ای برای برون رفت از این مشکل برگزار و روند قانونی درج آگهی‌ها از طریق ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی به ادارات ثبت و اسناد ابلاغ شود.

وی گفت: خیلی جالب است که بعضی از رؤسای ادارات ثبت و اسناد و کارشناسان آنها به جای راهنمایی ارباب رجوع برای درج آگهی‌ها به ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی مستقیم مبلغی دریافت و با بعضی از دلالان آگهی‌های ثبتی وارد معامله و بدون نامه تأیید شده ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی آگهی‌ها را در پرونده درج می‌دهند.

شیخی گفت: در یک بررسی ساده در بعضی از شهرستانها در پرونده‌های مختلف مربوط به چاپ آگهی‌های ثبتی مشاهده می‌شود که نامه اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی موجود نبوده، بعضی از روزنامه‌ها جعلی و به صورت دیجیتال که به آن روزنامه سازی گفته می‌شود در پرونده‌ها درج شده است و بسیاری از آگهی‌ها که شناسه آگهی ارشاد درج شده، جعلی می‌باشد.

وی تاکید کرد: انتظار است هم قوه قضائیه، سازمان ثبت و وزارت ارشاد با هر فردی از کارکنان گرفته تا مدیران رسانه که در موضوع فوق همکاری دارند برخورد شود.

شیخی بیان داشت: در یکی از استان‌ها، برای پیگیری موضوع و برخورد با بحث جعل و روزنامه سازی آگهی‌های ثبتی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی درخواست بازدید از روند چاپ و درج آگهی‌های ثبتی در روزنامه‌ها را از طریق بررسی پرونده‌ها از اداره کل ثبت و اسناد آن استان درخواست کرد که مورد مخالفت مدیرکل مربوطه قرار گرفت.

رئیس هیئت مدیره خانه مطبوعات و رسانه‌های کشور اذعان داشت: سامانه توزیع آگهی‌های ثبتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به نام سایت جامع رسانه‌ها بهترین سیستم توزیع بوده و شفافیت در این سایت وجود دارد که انتظار است ادارات ثبت از آن استقبال کنند.

 

منبع : مهر
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه