ارسال به دیگران پرینت

پلیس: دستگیری عامل انتشار مطالب کذب و توهین آمیز

متهم در ابتدا منکر هرگونه بزه انتسابی شد و از موضوع اظهار بی‌اطلاعی کرد اما درنهایت با مشاهده مستندات، لب به اعتراف گشود و ارتکاب جرم را پذیرفت.

پلیس: دستگیری عامل انتشار مطالب کذب و توهین آمیز

رئیس پلیس فتا استان هرمزگان گفت: فردی که با انتشار مطالب کذب و توهین‌آمیز در یکی از شبکه‌های اجتماعی علیه یکی از همکاران خود باعث آبروریزی وی شده بود توسط پلیس فتا استان هرمزگان شناسایی و دستگیر شد.

 سرگرد احسان بهمنی گفت: در پی مراجعه یکی از شهروندان و مبنی بر انتشار مطالب کذب، توهین‌آمیز و دادن نسبت های غیرواقعی به ایشان در یکی از شبکه‌های اجتماعی، پیگیری موضوع در دستور کار کارشناسان این پلیس قرار گرفت.وی افزود: با بررسی های انجام شده مشخص شد فردی ناشناس با هویت نامعلوم در گروهی در شبکه اجتماعی واتس آپ اقدام به انتشار محتوا و مطالب کذب بر علیه شاکی نموده است.

این مسئول انتظامی اظهار داشت: باانجام تحقیقات فنی پلیسی متهم شناسایی و در یک عملیات غافلگیرانه دستگیر وجهت انجام تحقیقات به پلیس فتا منتقل شد.

سرگرد بهمنی اظهار داشت: متهم در ابتدا منکر هرگونه بزه انتسابی شد و از موضوع اظهار بی‌اطلاعی کرد اما درنهایت با مشاهده مستندات، لب به اعتراف گشود و ارتکاب جرم را پذیرفت.

رئیس پلیس فتا استان هرمزگان خاطر نشان کرد: توهین، افترا، تهمت، تمسخر، ارسال پیام خصوصی وانتشار شماره تماس افراد و یا اطلاعات کاری و خصوصی آنها در فضای مجازی یا در شبکه‌های اجتماعی و غیره از مصادیق مزاحمت اینترنتی است و برابر ماده ۶۴۱ قانون مجازات اسلامی هرگاه کسی در فضای مجازی برای اشخاص ایجاد مزاحمت کند به حبس از یک تا شش ماه محکوم خواهد شد.

سرگرد بهمنی گفت: کاربران در صورت مواجهه با موارد مشابه و وقوع هرگونه مشکل در فضای مجازی مراتب را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir با ما در میان بگذارند.

 

منبع : عصر ایران
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه