ارسال به دیگران پرینت

سازمان سنجش:

زمان برگزاری آزمون وکالت پابرجاست

سخنگوی سازمان سنجش آموزش کشور گفت: آزمون کارآموزی وکالت در موعد مقرر برگزار می‌شود و تاکنون بیش از 43 هزار نفر کارت ورود به جلسه دریافت کرده‌اند


زمان برگزاری آزمون وکالت پابرجاست

آزمون کارآموزی وکالت سال ۹۹ قرار بود ۲۸ آذر در سراسر کشور برگزار شود اما سازمان سنجش آموزش کشور در ۸ آذر ۹۹ طی اطلاعیه‌ای عنوان کرد طبق مصوبات چهل و دومین جلسه ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا و رشد فزاینده بیماری کووید ۱۹ در کشور و اعمال محدودیت‌ها در اکثر استان‌ها، آزمون مذکور برگزار نمی‌شود و در صورت فراهم شدن شرایط آزمون کارآموزی وکالت در روز جمعه ۲۲ اسفند ۹۹ برگزار خواهد شد. 

ولی این آزمون مجدداً دو روز قبل از برگزاری، درست زمان صدور کارت ورود به جلسه، لغو شد و سازمان سنجش دوباره در اطلاعیه‌ای اعلام کرد که آزمون ‌کارآموزی وکالت سال ۱۳۹۹ صبح جمعه ۲۰ فروردین‌ ماه در ۸۴ شهرستان برگزار خواهد شد و کارت ورود به جلسه آزمون نیز از سه شنبه ۱۷ فروردین از سایت سازمان سنجش قابل دریافت خواهد بود.

اینک این روزها با نزدیک شدن به زمان برگزاری آزمون کارآموزی وکالت و افزایش آمار بستری‌ها و فوتی‌های کرونا و اوج‌گیری دوباره شیوع این ویروس زمزمه‌هایی درخصوص تعویق یا لغو این آزمون به گوش می‌رسد و  این در حالی است که سازمان سنجش تعداد حوزه‌ها را از ۳۰ به ۸۴ شهر افزایش داده است تا از تراکم جمعیت در حوزه‌های آزمون کاسته شود. 

این در حالی است که برخی از مخاطبان «فارس من» خبرگزاری فارس با توجه به زمان کوتاهی که بین آزمون، ایام نوروز و بی‌ملاحظگی برخی از هموطنان در سفر به استان‌ها و در طی آن شیوع موج چهارم کرونا، وجود دارد خواستار لغو یا تعویق آزمون هستند.

* بیش از ۴۳ هزار نفر کارت ورود به جلسه دریافت کردند

با توجه به روند افزایشی مبتلایان کرونا و شهرهای قرمز سازمان سنجش از روز گذشته ۱۷ فروردین ۱۴۰۰ کارت ورود به جلسه داوطلبین را روی سایت سازمان بارگذاری کرده و در حال حاضر بیش از ۴۳ هزار نفر از داوطلبان کارت ورود به جلسه خود را دریافت کرده‌‌‌اند.

همچنین فاطمه‌زرین‌آمیزی سخنگوی سازمان سنجش آموزش کشور، اظهار داشت: آزمون وکالت با هماهنگی‌های صورت گرفته با نهادهای نظارتی و ستاد مدیریت کرونا در موعد مقرر برگزار خواهد شد و بالا رفتن آمار تعداد شهرهای قرمز منجر به لغو آزمون وکالت نمی‌شود. 

وی افزود: در حال حاضر ۴۳ هزار و ۷۶ نفر کارت ورود به جلسه دریافت کرده‌اند و آزمون پروانه وکالت وکلای دادگستری با هماهنگی با نهادهای نظارتی و ستاد مدیریت کرونا در موعد مقرر در ۸۴ شهرستان در صبح روز جمعه ۲۰ فروردین  برگزار خواهد شد.

 سازمان سنجش آموزش کشور اعلام کرده که چیبنش صندلی‌ها در حوزه‌های امتحانی با فاصله ۱.۵ متر از یکدیگر صورت گرفته است. افزایش شهرهای محل برگزاری آزمون و جابجایی خارج از استانی وجود ندارد و تردد بین شهری هم برای داوطلبان به حداقل رسیده است ؛ همچنین هماهنگی لازم برای رفع محدودیت تردد متقاضیان شرکت در این آزمون انجام شده و بر اساس این هماهنگی که بین سازمان سنجش و پلیس راهنمایی و رانندگی انجام شده است هیچ مشکلی برای تردد بین شهری و استانی داوطلبان برای حاضر شدن در شهر محل آزمون وجود ندارد.

 

منبع : انتخاب
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه