ارسال به دیگران پرینت

تلف شدن نامشخص یک کوسه نهنگ در نوار ساحلی شهرستان میناب + عکس

لاشه یک کوسه نهنگ در نوار ساحلی شهرستان میناب مشاهده شد.

 تلف شدن نامشخص یک کوسه نهنگ در نوار ساحلی شهرستان میناب + عکس

صمصام‌پور رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان میناب در این باره اظهار داشت:‌ یگان حفاظت محیط زیست شهرستان میناب در پی گشت و کنترل در حوزه استحفاظی خود در آن شهرستان از مشاهده لاشه یک کوسه نهنگ یا کولی کر در نوار ساحلی ‌در حاشیه منطقه حفاظت شده تیاب و میناب ‌ خبر داد‌.

وی افزود: علت تلف شدن نامشخص و با توجه به ظاهر بدنی سالم (طول کل بدن  8 متر) ‌احتمال برخفگی و گیر افتادن در تور لنج های صیادی بالاست. بیومتری از این موجود انجام شده ‌و تحقیقات بیشتر همچنان ادامه دارد‌. 

کوسه‌نهنگ یکی از بزرگ‌ترین گونه‌های کوسه در آب‌های خلیج فارس است. این گونه در معرض خطر انقراض معمولاً نسبت به محیط اطراف خود و حتی صدا ها بی‌تفاوت است و به همین دلیل به آن کولی کر می‌گویند.

ویژگی :

.1    دندان‌های بسیار ریزی دارد.

.2    کاملاً بی‌خطر است. غذای اصلی او ماهی‌های بسیار ریز و پلانکتون‌ها هستند.

.3    سرعت شنای آن‌ها بسیار آرام است.

زیستگاه:

زیستگاه اصلی کوسه ‌نهنگ آب‌های نواحی حاره و زیرحاره است. این نوع کوسه در سواحل اسکاتلند و فیلیپین به وفور وجود دارند و در آب‌های خلیج فارس، دریای عمان، اقیانوس‌های هند و اطلس و قسمتی از اقیانوس آرام نیز یافت می‌شوند.

این کوسه غذای خود را از طریق فیلتر کردن آب به‌دست می‌آورد و معمولاً از پلانکتون‌های جانوری تغذیه می‌کند. دلیل اینکه به آن‌ها وال کوسه گفته می‌شود، این است که رژیم غذایی آن‌ها مانند وال‌ها است و از پلانکتون‌ها تغذیه می‌کنند. کوسه‌نهنگ‌ها را می‌توان به راحتی از طرح متفاوت روی بدن‌شان تشخیص داد که البته این الگوی خال‌دار در گونه های مختلف با یکدیگر فرق دارد.

 

منبع : تسنیم
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه