ارسال به دیگران پرینت

موضع رسمی یکسان ایران و آمریکا درباره بحران قره‌باغ

پمپئو گفته است: در منطقه قره‌باغ هر دو طرف منازعه باید هر چه سریع‌تر به درگیری نظامی خاتمه داده و به مذاکرات سیاسی بازگردند.

موضع رسمی یکسان ایران و آمریکا درباره بحران قره‌باغ

موضع رسمی جمهوری اسلامی ایران و ایالات متحده آمریکا درباره بحران قره باغ بر ضرورت پایان هر چه سریع‌تر منازعه نظامی و آغاز مذاکرات برای رسیدن به یک راه‌حل سیاسی استوار است.

به گزارش عصرایران، اظهارنظر امروز (سه شنبه) "مایک پمپئو" وزیر خارجه آمریکا درباره منازعه نظامی روزهای اخیر بین جمهوری آذربایجان و ارمنستان بر سر منطقه "ناگورنو-قره باغ" با موضع رسمی جمهوری اسلامی ایران درباره این بحران مطابقت دارد.

پمپئو که به یونان سفر کرده است در اظهار نظری خواستار پایان هر چه سریع‌تر منازعه نظامی و آغاز گفتگوها بین دو کشور برای رسیدن به یک راه‌حل سیاسی شده است.

موضع رسمی یکسان ایران و آمریکا درباره بحران قره‌باغ

او گفته است: در منطقه قره‌باغ هر دو طرف منازعه باید هر چه سریع‌تر به درگیری نظامی خاتمه داده و به مذاکرات سیاسی بازگردند."

جمهوری اسلامی ایران هم بارها خواستار پایان هر چه سریع تر منازعه نظامی و آغاز گفتگوهای سیاسی بین دو طرف شده است. تهران همچنین به 2 کشور همسایه شمالی خود پیشنهاد میانجیگری هم داده است.

پمپئو افزود:" من و وزیر خارجه (یونان) درگیری در قره باغ را بررسی کردیم، جایی که هر دو طرف باید خشونت را متوقف کرده و با اعضاء "گروه مینسک" کار کنند و در اسرع وقت به مذاکرات اساسی برگردند."

کارگروه موسوم به "گروه مینسک" در سال 1992 توسط سازمان امنیت و همکاری اروپا (OSCE) برای حل مشکل قره باغ تاسیس شده است.برخی اعضاء این گروه عبارتند از: ایالات متحده آمریکا؛ روسیه، فرانسه،آلمان، ایتالیا، بلاروس، آذربایجان و ارمنستان.

 

 

 

با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه