ارسال به دیگران پرینت

آشنایی با مراسم و سنت‌های خاص برای تقویت جسم و روح در سراسر جهان

آیا می‌دانید راز سلامتی جسمی و روح در چیست؟ از ابتدای زمان، مردم در جست و جوی پاسخ این بودند. هر کشوری مراسم و سنت‌های خاص خودش را برای سلامت دارد و از خود مراقبت می کند. مثلا در فنلاند رسم است مردم با سوناهای بخار و غوطه ور شدن در یخ از سلامت خودشان مراقبت می‌کنند. مردم تبت بر این اعتقاد هستند که ارتعاشات صدا بدن را بهبود می‌بخشد و باعث هماهنگی بدن می شود. در ایالات متحده امریکا هم شناور شدن در غلاف‌های ضد صدا و تاریک برای آرامش پیدا کردن در واقع لذت بردن از یک تحول درونی است.

  آشنایی با مراسم و سنت‌های خاص برای تقویت جسم و روح در سراسر جهان

در سال جدید، سعی کنید روش‌ها و مراسم سلامتی جدیدی را از سراسر جهان امتحان کنید.

مخازن شناور در ایالات متحده امریکا

در حالی که شناور بودن در یک غلاف ضد صدا و تاریک که از آب نمک پر شده ممکن است وحشتناک به نظر برسد، اما این یکی از پرطرفدارترین شیوه‌های سلامت برای جانبازان ایالات متحده است که می‌گوید فقدان محرک خارجی باعث ایجاد یک حالت عمیق از آرامش روحی و جسمی می شود که مدت طولانی پس از حضور در مخزن ادامه می‌یابد.

ایاهوآسکا در پرو

قبایل آمازونی باستان از یک دم کرده روانبخش که از برگ‌های نوعی چای برای اهداف معنوی و مذهبی تهیه می‌شود استفاده می‌کنند. با این حال، این روزها به عنوان یک درمان شفابخش جایگزین برای رسیدن به یک حالت خودآگاهی تغییریافته و برای بهبود آسیب‌های گذشته، افسردگی، سرطان و مشکلات دیگر رواج یافته است. در حین عزلت و انزوا، یک شَمَن نوشیدنی را آماده می‌کند و شرکت کننده را در انجام مراسم راهنمایی می‌کند تا بتواند بدن خود را از هر حیث پاکسازی بدن کند؛ فرایندی که گمان می رود بخشی از روند پاکسازی باشد.

حمام در مراکش

حمام‌های سنتی و عمومی مراکش جایی برای خجالت کشیدن نیستند زیرا همه در این حمام‌ها معمولاً برهنه هستند اما بر اساس جنسیت زن و مرد از هم جدا می‌شوند. این حمام‌های عمومی مکان‌هایی برای معاشرت، استراحت و تمیز کردن پوست هستند. شما توسط دلاک‌های حمام به شدت مورد شست و شو و لایه برداری قرار می‌گیرید تا به لایه جدیدی از پوست با صابون سیاه و کیسه برسید.

سونا و شنای یخ در فنلاند

فنلاند برای دومین سال پیاپی توسط سازمان ملل متحد به عنوان شادترین کشور جهان شناخته شده است. آیا می توان یکی از رازهای شاد بودن مردم فنلاند را راضی بودن در سرگرمی ملی خود با عرق کردن در سونای خشک دانست؟ یا شاید دلیل آن جهش آدرنالین شنا در یخ باشد که یکی دیگر از فعالیت‌های محبوب فنلاندی‌ها برای یک روز سرد زمستان است؟

حمام بخار و ضربه زدن با شاخه در روسیه

ممکن است داوطلب شدن برای کتک خوردن با یک دسته شاخه و برگ بلوط به نظر آرام بخش به نظر نرسد اما این یک نوع ماساژ سنتی در حمام‌های روسی یا حمام خانه‌ها در کشور روسیه است. ضرب زدن با شاخه های خیس در سونا انجام می‌شود و اعتقاد بر این است که گردش خون را تقویت کرده و از پیری زودرس پوست جلوگیری می‌‌کند.

یوگای خنده در هند

نمایش‌های یوگای سنتی شامل ایستادن روی سر یا خوابیدن به پشت ممکن است برای بعضی از افراد چندان خوشایند و راحت نباشد اما یوگای خنده کاری است که همه می‌توانند انجام دهند و خوششان می‌آید. دکتر مادان کاتاریا در بمبئی در سال ۱۹۹۵ این عمل مراقبه خنده دار را ایجاد کرد که شامل قهقه زدن بدون دلیل به منظور پایین آوردن سطح هورمون‌های استرس بود. اکنون این نوع یوگا ترویج پیدا کرده است و باشگاه های خنده یوگا را می‌توان در سراسر جهان یافت.

کاسه‌های آواز خوان در تبت

قرن‌های متمادی راهبان بودایی از “کاسه های آواز خوان” برای اهداف مدیتیشن و شفابخشی استفاده کرده‌اند. اعتقاد بر این است که ارتعاشات ایجاد شده توسط این کاسه‌ها با کاهش استرس، تمرکز ذهن و حتی تسکین درد، قسمت‌هایی از ذهن و بدن را که از هماهنگی خارج شده است را ترمیم می‌کند.

شینرین یوکو یا حمام جنگلی در ژاپن

شینرین یوکو یا حمام جنگلی یک مراسم ژاپنی برای غوطه ور شدن در طبیعت از طریق حواس پنج گانه به عنوان نوعی خاص از داروهای پیشگیری و درمانی است. در حقیقت، درختان با تقویت سیستم ایمنی بدن، ترکیبات ارگانیکی را انتشار می‌دهند که از سلول‌های ضدسرطان پشتیبانی می کنند. همچنین یک قدم زدن ساده در جنگل باعث کاهش فشار خون و تسریع بهبودی از جراحی یا بیماری می‌شود.

 

 
 

 

منبع : روزیاتو
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه