ارسال به دیگران پرینت

۳۰ دوره آموزشی رایگان در مرکز فنی و حرفه‌ای خواهران دماوند برگزار شد

رئیس مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای خواهران شهرستان دماوند با بیان اینکه این مرکز دارای هفت کارگاه آموزشی است، گفت: از آغاز سال جاری در چهار گروه خدمات، کشاورزی، صنعت و فرهنگ و هنر ، ٣٣ دوره آموزش رایگان برگزار شد.

۳۰ دوره آموزشی رایگان در مرکز فنی و حرفه‌ای خواهران دماوند برگزار شد

۵۵آنلاین :

لیلا آقارفیعی روز جمعه اظهار داشت: کارگاه های آموزشی مرکز فنی و حرفه ای خواهران شهرستان دماوند شامل صنایع چوب، فناوری اطلاعات، قالی بافی، صنایع دستی، هنرهای تزئینی، هنرهای تجسمی و صنایع دستی بافت است که بصورت رایگان در اختیار هنرجویان قرار می گیرد.

وی با بیان اینکه این مرکز دارای ۵ مربی بوده که در هر شیفت آموزشی ۷۰ نفر کارآموز آموزش می بینند، خاطرنشان کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون ۴۷۴ نفر هنرآموز با ۸۰هزار و ۸۱۹ نفر ساعت آموزش دیدند که این میزان عملکرد با توجه تعهد ۶۷هزار و ۱۸۷ نفرساعت بیش از تعهد بوده است.

رئیس مرکز آموزش فنی و حرفه ای خواهران شهرستان دماوند ادامه داد: در خوشه خدمات آموزش فنی و حرفه ای دماوند که شامل فناوری های اطلاعات، امورمالی و بازرگانی به دلیل وجود آموزشگاه های آزاد فعالیت چندانی نداشته است؛ در این گروه آموزشی ۵۶ نفر با ۸ هزار و ۵۸۴ نفر ساعت آموزش دیده اند.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه خوشه صنعت شامل دوره های صنایع چوب بوده و بسیار گسترده است، گفت: هم اکنون تعداد کارآموزان این رشته ۵۶ نفر و عملکرد مرکز ۱۶هزار ۵۰۰ نفر ساعت طی هفت ماه نخست سال است.

وی خاطرنشان کرد: خوشه فرهنگ و هنر شامل هنرهای تجسمی، هنرهای تزئینی، دوخت سنتی و صنایع بافت است که عملکرد مرکز ۵۴ هزار ۴۷۵ نفر ساعت بوده که بخشی از آن به آموزش های روستایی مربوط می شود؛ همچنین در ابتدای سال ۲ دوره کشاورزی برگزار شده و ۲۲ نفر شرکت با۱۲۶۰ نفر ساعت شرکت کردند.

رئیس مرکز فنی و حرفه ایی خواهران دماوند در خصوص جذب کارآموزان در بازار کار، خاطرنشان کرد: یکی از اقدامات این نهاد در حوزه کارآفرینی و فعالیت در بازار کار، هماهنگی و تعامل با دیگر نهادها برای تشکیل تعاونی است تا علاوه بر ایجاد اشتغال، هم‌افزایی نیز بین کارآموزان صورت شود.

آقارفیعی گفت: کسانی که مدارک فنی و حرفه ای داشته باشند، میتوانند در سایت مشاغل خانگی ثبت نام کرده و جهت وام کسب و کار اقدام نمایند.

منبع : ایرنا
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه