ارسال به دیگران پرینت

مدیریت هزینه ها | جوانان

نکات مهم برای آنکه جوانان بتوانند هزینه‌های خود را مدیریت کنند

متأسفانه ما در دبیرستان یاد نگرفته‌ایم که چطور مسائل مالی خود را مدیریت کنیم.

نکات مهم برای آنکه جوانان بتوانند هزینه‌های خود را مدیریت کنند

نکات مهم برای آنکه جوانان بتوانند هزینه‌های خود را مدیریت کنند 

متأسفانه ما در دبیرستان یاد نگرفته‌ایم که چطور مسائل مالی خود را مدیریت کنیم. هیچ کلاس و معلمی برای این امر مهم وجود ندارد. اغلب کسانی که به تازگی وارد بازار کار می‌شوند نمی‌دانند که چطور پول خود را مدیریت کنند یا از نحوه درخواست وام و کارهای بانکی اطلاعی ندارند. آموزش‌های پایه اقتصادی در دبیرستان می‌تواند به نسل‌های بعدی کمک کند که به مسائل مالی آگاه‌تر شوند. در اینجا چند نکته مهم برای رسیدن به مدیریت مالی درست را معرفی می‌کنیم. 

1-آموزش ببینید و به توصیه‌های هرکسی گوش ندهید 

اگر شما برای پولی که دارید برنامه‌ریزی نداشته باشید، دیگران راه‌های نادرستی برای مدیریت آن به شما پیشنهاد خواهند کرد. بعضی از افراد ممکن است نیت بدی داشته باشند و باعث ضرر مالی شما شوند. برخی نیز نیت درستی دارند اما به خوبی از شرایط شما اطلاع ندارند. به جای آنکه به حرف افراد غیرحرفه‌ای گوش دهید، سعی کنید چند کتاب درباره مدیریت مالی بخوانید و به دانش اقتصادی مسلط شوید. 

2- بودجه خود را در نظر بگیرید و آگاه باشید که پولتان چطور خرج می‌شود 

وقتی که چند کتاب راجع به مسائل مالی بخوانید، اهمیت دو قانون را درک خواهید کرد. اول اینکه هرگز اجازه ندهید که هزینه‌هایتان بیشتر از درآمدتان باشد و دوم همیشه مراقب باشید که پولتان را کجا خرج می‌کنید. بهترین راه برای انجام این کارها این است که برنامه‌ای در گوشی خود داشته باشید و هزینه‌ها و پولی را که خرج می‌کنید در آن بنویسید. این کار در واقع نوعی هشدار است زیرا آگاه می‌شوید که مثلاً برای خوردن یک قهوه در کافه چقدر پول پرداخت کرده‌اید در حالی که همان قهوه را در خانه با قیمت بسیار کمتر می‌توانید درست کنید و می‌توانید جزئیات هزینه‌تان را بررسی کنید و هزینه‌های اضافی را کم کنید.  

3- حساب اضطراری داشته باشید 

یکی از مهم‌ترین کارهایی که باید انجام دهید این است که پول خود را پس‌انداز کنید. شما باید برای مواقع اضطراری و اتفاقاتی که در آینده پیش خواهد آمد پولی را کنار بگذارید. حتی با کمترین بودجه نیز مقداری پول کنار بگذارید. مهم نیست که حقوق شما کم است؛ باید برای خود حسابی اضطراری داشته باشید.  

4- مالیات را در نظر بگیرید 

چگونگی دریافت مالیات بر درآمد را یاد بگیرید. اگر شما شغلی دارید که باید مالیات بدهید می‌بایست با نحوه محاسبه آن آشنا شوید. تعهدات مالی خود را به موقع پرداخت کنید تا مشمول جریمه نشوید. باید برای مالیات مقداری پول کنار بگذارید تا بعداً به مشکلی برخورد نکنید. 

5- مراقب سلامت خود باشید 

اگر از بیمه‌های درمانی استفاده می‌کنید بدانید که این بیمه‌ها چقدر برای شما سود دارد. آگاه باشید که نحوه پرداخت بیمه چطور است. اگر بیمه ندارید سعی کنید در اولین فرصت خود را بیمه کنید زیرا هزینه‌های درمان بدون بیمه بسیار بالاست. با این حال مراقب سلامتی خود باشید تا مجبور نشوید قسمتی از پول خود را صرف هزینه‌های درمانی کنید.  

6- از پول خود محافظت کنید 

باید از پولی که به سختی به دست می‌آورید خوب محافظت کنید. خانه یا محل کار خود را دربرابر سرقت و آتش‌سوزی بیمه کنید. یادتان باشد که شما همیشه نمی‌توانید کار کنید پس به فکر بازنشستگی خود نیز باشید. بیمه‌های بازنشستگی را در نظر بگیرید. می‌توانید حساب‌های قرض‌الحسنه باز کنید و برای آینده خود مقداری پول کنار بگذارید. درست است که این پول آن‌قدر زیاد نخواهد شد اما باید به فکر آینده خود باشید.  

با این راهکارها می‌توانید در این شرایط اقتصادی که همه از مشکلات مالی رنج می‌برند تا اندازه‌ای هزینه‌های خود را مدیریت کنید و پول خود را مدیریت کنید.  

(استفاده از مطالب اختصاصی 55آنلاین بدون ذکر منبع ممنوع است.) 

مترجم: مژده اصغرزاده

منبع : ۵۵آنلاین
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    • ناشناس ارسالی در

      همان اشتباه همشیگی بی اثر کردن یارانه (حقوق عموم ملت از ثروت ملی)، با یارانه ثایت و تورم بالا، مکانیزم نئولیبرالی سرمایه داری جهانی القاء شده به کشورهای مستعد مثل ایران، برای ایجاد شکاف طبقاتی و کسترش فقر و در نهایت فروپاشی کشورها! یارنه بخصوص کشوری مثل ایران که بخش مهمی ثورت نهادهای عمومی در حقیقت اموال ملت هستند مانند نفت و... باید براساس نرخ برابر روز با ارزها و طلا محاسبه و پرداخت شود. قطعا جلوی تورم میتوان گرفت اگر این معادله مفسده شیطان نئوالیبرالیستی گرفت.

    • ناشناس ارسالی در

      اگر جستجویی کنید (حتی در سایتهایی که انتقاد از فساد اقتصادی از زانتخواری تا مافیایی ها و از تورم تا تحریم منویسند)، سالهاست افرادی به وجود فساد آموزشی (مدرک گرایی یعنی با نفوذ مافیایی یا اشتباهات درک از سطح باسوادی جامعه برای احراز هر استخدام دولتی مدرک دیپلم و بالاتر گذاشتند حتی برای مشاغل ساده مثل آبدارچی! و و مدرک فروشی که در ظاهر قانونی و طی مراحل صوری) در ایران انتقاد شده است وآن را ام الفساد سایر مفاسد اداری کشور میدانندچرا که فساد در سیستم کشورداری ناشی خطای انسانی در قانون گذاری و تصمیم سازی تا اجرا و نظارت است، مثلا اشتباه مهلک مجوز دادن به مراکز خصوصی آموزشی با امتیاز برگزاری آزمون و نمره دادم و حتی اعطای مدرک مهارتی تا مدرک تحصیلی، در نهایت مدرک فروشی انجامیده است.
      نتیجه این شد میلیونها بیکار تحصیلکرده (کمسواد و غیر متحصص و نامهار که عمر و پولشان هدر دادند و ناتوان در جذب بزار و خوداشغالی هستند! و بالا رفتن سن ازدواج و بروز مشکلات اجتماعی و روحی دیگر...) و هزاران نفوذی با پارتی باز رفتند تو نهاد که کمسواد و غیر متخصص بودند و چون ریشه کارشان با فساد بود مستعد فساد و خیانت، از دلایل این همه غساد و ناکارامدی همین است!
      راه حل این، خیلی دشوار نیست، کافی است امتیاز برگزاری آزمون و دادن نمره و مدرک از این مراکز خصوصی گرفت، و فقط این مراکز به امر آموزش به پردازند، آزمونها و تستها کاملا حضوری و به صورت مجمتع با آزمونگرها و ناظران مستقل از این مرکز باشد./ یک حمایت جدی از نخبگان فرهنگی و رسانه ای و عموم ملت دلسوز و وطن دوست میخواهد.

      • ناشناس ارسالی در

        کاملا موافقم. شخصی را می‌شناسم از اهالی کشور همسایه، شناسنامه و کارت ملی. گواهینامه پایه یک، کارت پایان خدمت و مدرک لیسانس شیمی را از ایران برای خود خریده، در مشهد، شیراز، تهران هم صاحب خانه و مغازه و خودرو هست، چطورش را از همین مفسدین و مسوولین دولتی و مدرک فروشها) پرسید، جالب که مدرک لیسانس شیمی را با 30 میلیون خریده، به چه دردش می‌خورد آله اعلم، حتما برای ازدواج
        حال من ایرانیم 7 سال هست برای کارت ملی جدید اقدام کردم، اگر شما دیدید من هم گرفتم!!!!!!
        سلام بر کشور گل وبلبل

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه