ارسال به دیگران پرینت

تغییر پرفروش‌های بازار کتاب

اگر چه در زمینه رمان، مانند ماه‌های گذشته، هنوز بازار در دست آثار ترجمه است، در عرصه آثار غیر داستانی و علوم انسانی نام چند اثر را در صدر جدول پرفروش‌های هفته‌های اخیر می‌توان دید.

تغییر پرفروش‌های بازار کتاب

۵۵آنلاین :

اغلب این کتاب‌ها در زمره آثاری قرار می‌گیرند که نام مشاهیر ادبیات و هنر معاصر بر آنها نقش بسته است؛ مانند کتاب «نامه‌ به سیمین» که نامه‌های ابراهیم گلستان به نویسنده معاصر را شامل می‌شود یا کتاب «سركلاس با كيارستمی» که درباره کارگردان برجسته و فقید ایرانی است. کتاب «نامه به سیمین» ابراهیم گلستان که به همت عباس میلانی منتشر شده، پاسخی است به نامه‌های این بانوی نویسنده و مترجم. کتاب در ۱۰۶ صفحه در انتشارات بازتاب‌نگار منتشر شده است. در بخشی از نوشته پشت جلد می‌خوانیم: این مرد گفته است «کسی که قدیم را بفهمد جدید را حتما می‌فهمد یا متمایل است بفهمد.» با برهان خلف می‌توان گفت آن کس که تازه را نمی‌فهمد قدیم را هم نفهمیده است. آنهایی که تازه را نفهمیدند قدیم را نفهمیدند، پرت می‌گفتند. آنهایی که عاجزند از فهم، سنت را به جای جست‌وجو، عادت را به جای فهم می‌گیرند. نمی‌دانند گیرکردگی میان لجن فرق دارد با ثابت‌قدم بودن. نمی‌دانند زیبایی جداست از زیور. نمی‌دانند زندگی را نمی‌شود چپاند در تابوت. تابوت جای زندگی نمی‌شود باشد، هرچند تابوت را به عطر و خلعت و کافور و شال ترمه بیارایی. زندگی بیرون از آن برهنه می‌رقصد.»

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران، بنا به آمار گرفته شده از برخی کتابفروشی‌ها از جمله کتابفروشی چشمه آران، شهرکتاب ابن سینا، کتابفروشی چتر، شهرکتاب مرکزی، کتابفروشی ثالث، کتابفروشی افق، کتابفروشی چشمه کورش، کتابفروشی مولی، کتابفروشی خوارزمی اصفهان و کتابفروشی امیرکبیر، عنوان کتاب دیگری که در این هفته فروش مناسبی داشته است «سركلاس با كيارستمي» نوشته پال كرونين است. این کتاب که با ترجمه سهراب مهدوي از سوی انتشارات نظر منتشر شده، نگاهی است شاعرانه به زیبایی‌شناسی کیارستمی و تلاش او برای آفرینش معنا از راه سینما. همچنین مجموعه‌ای از راهنمایی‌های عملی است که حول اصول کلی سازمان‌دهی شده است.از دیگر کتاب‌های پرفروش این هفته می‌توان به کتاب «شفای زندگی» نوشته‌ «لوئیز ال هی» با ترجمه گیتی خوشدل اشاره کرد. این کتاب در زمینه‌ خودسازی، تحول جسم و جان و ذهن و همین‌طور پزشکی است.

انتشارات «پیکان» چاپ پنجاه‌ونهم این کتاب را در سال 1395 منتشر کرده است. «شفای زندگی» در چهار بخش و 16 فصل تدوین شده است. «نيمه تاريك وجود» نوشته دبي فورد با ترجمه فرناز فرود از انتشارات حميدا، «حقوق‌بگیران انگلیس در ایران» نوشته اسماعیل رائین از انتشارات بدرقه جاویدان، «هنر همیشه بر حق بودن» نوشته آرتور شوپنهاور با ترجمه عرفان ثابتی از انتشارات ققنوس، «گذر از سرمایه‌داری» نوشته سعید راهنما و ترجمه پرویز صداقت از انتشارات آگاه، «واپسین عصر طلایی هالیوود» نوشته جاناتان کرشنر با ترجمه نریمان افشاری از انتشارات بیدگل، «هنر شفاف انديشيدن» نوشته رولف دوبلي و ترجمه عادل فردوسي‌پور، بهزاد توکلی و علی شهروز از نشر چشمه و «جامعه‌شناسی روسپیگری» نوشته سعید مدنی از انتشارات پارسه عناوین کتاب‌هایی هستند که به ترتیب در جدول پرفروش‌های این هفته قرار گرفته‌اند.

پرفروش‌های ادبی

همچنین در هفته آخر تیرماه کتاب «مزایای منزوی بودن» در کتابفروشی‌ها فروش مناسبی داشته و در ابتدای فهرست پرفروش‌های این هفته قرار گرفته است. نویسنده این کتاب استیون چیبوسکی است که با نگاهی هوشمندانه با طنینی احساسی، به برهه‎ای از زندگی پرداخته که بسیاری از ما درباره آن خاطرات خاص خود را داریم. در زیر لایه‎ عاشقانه کتاب با چنان داستان تلخی در مورد سوءاستفاده جنسی طرف هستیم که هر خواننده‌ای را شوکه می‌کند. «مزایای منزوی بودن» در ۷۱ هفته‎ متوالی به‌عنوان پرفروش‎ترین کتاب نیویورک‎تایمز قرار گرفت. نویسنده این کتاب استیون چیبوسکی است و کاوان بشیری آن را ترجمه کرده و از سوی انتشارات میلکان روانه بازار کتابفروشی شده است.«مو قرمز» عنوان کتاب دیگری است که این هفته فروش خوبی داشته است. این کتاب را اورهان پاموک نویسنده ترکیه‌ای در 295 صفحه نوشته و به‌وسیله نشرچشمه در سال 1395 به چاپ رسیده است.

«مو قرمز» ترجمه‌ای است از Kırmızı sachli kadın، موضوع اصلی این کتاب روایت جم پسری جوان و سودایی است که دست تقدیر او را به روستایی در اطراف استانبول می‌کشاند. او آنجا درگیر ماجرایی عاشقانه می‌شود که زندگی‌اش را برای همیشه تغییر می‌دهد. همزمان داستان‌های جذاب دیگری هم روایت می‌شوند: بار دیگر، رستم و سهراب شاهنامه فردوسی به نبرد هم می‌روند و ادیپ پدرش را می‌کشد. پاموک در این رمان جسورانه و خلاقانه‌ افسانه‌ها و اسطوره‌ها را با واقعیت پیوند می‌زند و ماجرایی تودرتو و جذاب با پایانی غافلگیرکننده و فراموش‌ناشدنی می‌آفریند. اورهان پاموک یکی از مطرح‌ترین رمان‌نویسان ترکیه است که در سال ۲۰۰۶ جایزه نوبل ادبیات را دریافت کرد. آثار این نویسنده تاکنون بیش از ۱۱ میلیون جلد در سراسر جهان فروش داشته‌ است. پاموک در این رمانش نیز به سراغ هنر و ادبیات کهن ایران رفته است.

«خانه لهستانی‌ها» نوشته مرجان شیرمحمدی، «جزء از کل» نوشته استیو تولتز با ترجمه پیمان خاکسار، «مردی به نام اوه» فردریک بکمن با ترجمه حسین تهرانی، «ریگ روان» نوشته استیو تولتز با ترجمه پیمان خاکسار، همگی از نشر چشمه در فهرست پرفروش‌های این هفته قرار دارند. همچنین «من پیش ازتو» نوشته جوجو مویز با ترجمه مریم مفتاحی از انتشارات آموت، «رفتیم بیرون سیگاربکشیم 17سال طول کشید» نوشته جمعی از نويسندگان معاصر روس با ترجمه آبتين گلکار از نشر چشمه و «دنیای سوفی» نوشته یوستين گردر با ترجمه حسن کامشاد از انتشارات نیلوفر از جمله کتاب‌های پرفروشی هستند که در هفته آخر تیرماه فروش خوبی را در کتابفروشی‌ها تجربه کردند.

منبع : دنیای اقتصاد
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه