ارسال به دیگران پرینت

شوک کمیته بین المللی المپیک به بوکس و وزنه‌برداری

حذف رشته مدال آور ایران از المپیک؟

رشته‌های اسکیت‌بورد، موج‌سواری و ورزش‌های صعودی قرار است به برنامه اصلی المپیک ۲۰۲۸ لس‌آنجلس اضافه شوند.

حذف رشته مدال آور ایران از المپیک؟

هیات اجرایی کمیته بین‌المللی المپیک در جلسه‌ای که تشکیل داد سه رشته را به لیست رشته‌های تضمین شده در بازی‌های المپیک ۲۰۲۸ لس آنجلس وارد و سه رشته را از این لیست خارج کرد.

رشته‌های اسکیت‌بورد، موج‌سواری و ورزش‌های صعودی قرار است به برنامه اصلی المپیک ۲۰۲۸ لس‌آنجلس اضافه شوند اما بوکس، وزنه‌برداری و پنج‌گانه مدرن از لیست ورزش‌های تضمین شده برای بازی‌ها حذف شده‌اند. به فدراسیون‌های بین‌المللی مربوطه تا سال ۲۰۲۳ فرصت داده شده که معیارهای لازم را برای تضمین جایگاه خود در این المپیک فراهم کنند.

کمیته بین‌المللی المپیک گفت: مسیری برای حضور  بوکس، وزنه‌برداری و پنج‌گانه مدرن وجود خواهد داشت تا بخشی از بازی‌های لس‌آنجلس باشند مشروط بر اینکه نگرانی‌های مطرح‌شده را برطرف کنند.

فوتبال جایگاه خود را در این برنامه حفظ کرده است اما کمیته بین‌المللی المپیک (IOC) اعلام کرد که پیگیر طرح بحث‌برانگیز فیفا برای برگزاری جام جهانی مردان در هر دو سال یک بار به‌جای چهار سال یک بار است.

کمیته برگزاری بازی‌های المپیک لس‌آنجلس ۲۰۲۸ همچنین می‌تواند ورزش‌های اضافی را در سال ۲۰۲۳ پیشنهاد دهد.

لیست رشته‌های تضمین شده بازی‌های المپیک ۲۰۲۸ در لس‌آنجلس به شرح زیر است:

دوومیدانی، بدمینتون، قایقرانی روئینگ، بسکتبال، قایقرانی آب‌های آرام، شمشیربازی، سوارکاری، فوتبال، گلف، ژیمناستیک، هندبال، هاکی، جودو، کشتی، شنا، راگبی، تکواندو، تنیس روی میز، تنیس، تیراندازی، تیروکمان، سه‌گانه، بادبانی، والیبال، موج‌سواری، اسکیت، ورزش‌های صعودی و دوچرخه‌سواری.

 

اعتراض به وضعیت حقوق بشر در چین

انگلیس هم در المپیک پکن شرکت نخواهند کرد

پس از آمریکا و استرالیا، انگلیس هم به جمع تحریم کنندگان المپیک زمستانی ۲۰۲۲ به میزبانی چین پیوست.

انگلیس هم در المپیک پکن شرکت نخواهند کرد
 

بوریس جانسون، نخست‌وزیر انگلیس امروز (چهارشنبه) اعلام کرد مقام‌های دولتی این کشور در اعتراض به وضعیت حقوق بشر در چین در المپیک زمستانی 2022 در پکن شرکت نخواهند کرد.

جانسون در مجلس عوام انگلیس گفت: دولت انگلیس وزیرانش را برای شرکت در المپیک زمستانی 2022 به پکن نخواهد فرستاد. البته باید بگویم ما از ایده تحریم ورزشی حمایت نمی‌کنیم. در واقع اینجا بحث ما تحریم دیپلماتیک است.

 

پیش از این کشورهای آمریکا و استرالیا نیز با تحریم دیپلماتیک المپیک زمستانی چین اعلام کردند هیچ مقام دولتی‌شان در این بازی‌ها حضور نخواهد یافت.

 

منبع : همشهری
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه