ارسال به دیگران پرینت

پیش بینی ونزوئلا از قیمت نفت در سال آینده

شرکت نفتی دولتی ونزوئلا برآورد بدبینانه ای از قیمت نفت در سال میلادی آینده داشته و قیمت هر بشکه نفتی که صادر می کند را ۳۵ دلار پیش بینی کرد.

پیش بینی ونزوئلا از قیمت نفت در سال آینده

 تحریم‌های آمریکا علیه ونزوئلا فروش نفت را برای شرکت PDVSA دشوار کرده و این شرکت ناچار شده است تخفیفهای چشمگیری عرضه کند. بحران اخیر قیمت نفت هم اوضاع را بدتر کرده و باعث کاهش بیشتر قیمتها شده است.  به عنوان مثال از ابتدای سال ۲۰۲۰ گرید نفتی محبوب Merey این شرکت به طور میانگین ۲۷ دلار و ۹۳ سنت در هر بشکه فروخته شده است.

شرکت PDVSA قصد دارد میزان تولید روزانه نفت را در سال ۲۰۲۱ به میزان چشمگیری افزایش دهد. این شرکت تولید ۱.۸ میلیون بشکه در روز نفت را هدف گذاری کرده که افزایش چشمگیری در مقایسه با نرخ فعلی تولید خواهد بود که طبق گزارش ماهانه بازار نفت اوپک، در سپتامبر کمتر از ۴۰۰ هزار بشکه در روز بود.

ونزوئلا صاحب بزرگترین ذخایر نفت جهان است اما سالها با بحران اقتصادی و ابرتورم دست و پنجه نرم کرده که با تحریمهای آمریکا برای سرنگونی دولت نیکلاس مادورو همراه شده و درآمدهای نفتی این کشور را محدود کرده است.

با این حال دولت ونزوئلا به شکل غیرقابل انتظاری مقاوم ظاهر شده است. درآمدهای نفتی ونزوئلا از سال ۲۰۱۴ کاهش ۹۹ درصدی داشته اما مادورو با وجود ماهها اعتراضات داخلی و حمایت آمریکا از خوان گوایدو، رهبر مخالفان، همچنان در قدرت مانده است.

بر اساس گزارش اویل پرایس، شرکتهای آمریکایی به دلیل تحریمهای واشنگتن ناچار شده اند از ونزوئلا خارج شده و ضررهای مالی سنگینی را متحمل شوند. شرکای چینی و روسی تنها کسانی هستند که برای کمک به توسعه تولید شرکت PDVSA مانده اند. در واقع اخیرا شرکت PDVSA با همکاری شرکت CNPC چین تولید نفت سنگین را به بالاترین میزان در شش ماه اخیر رسانده است.

 

منبع : ايسنا
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه