ارسال به دیگران پرینت

تولید تئاتر در شهرستان صفر است/ حذف اجرای عمومی در جشنواره استانی

مدیر هماهنگی تئاتر استان‌های اداره کل هنرهای نمایشی اعلام کرد تولید تئاتر در شهرستان‌ها در حد صفر است و از این رو راهکارهایی برای حضور آثار استانی در جشنواره تئاتر فجر در نظر گرفته شده است.

تولید تئاتر در شهرستان صفر است/ حذف اجرای عمومی در جشنواره استانی

محمدرضا الوند مدیر هماهنگی تئاتر استان‌های اداره کل هنرهای نمایشی درباره وضعیت تولید تئاتر در شهرهای مختلف کشور،گفت: وضعیت تولید تئاتر در شهرهای مختلف، مانند تهران است. در برخی استان‌ها که وضعیت سفید است، سالن‌های تئاتر باز شده‌اند ولی در استان‌هایی که وضعیت حساس یا قرمز است، فعالیت‌های تئاتری همچنان متوقف است.

وی تأکید کرد: در حال حاضر تولید تئاتر در شهرستان‌ها در حد صفر است.

الوند با بیان اینکه از ابتدای سال مدیرکل هنرهای نمایشی بر برگزاری جشنواره سی و نهم تئاتر فجر تأکید داشته‌اند، اظهار کرد: برگزاری جشنواره مستلزم مکانیزم تولید است. در استان‌ها، آثار برای رسیدن به جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر ابتدا تولید و بعد اجرای عمومی و سپس وارد جشنواره‌های استانی می‌شوند. بعد از حضور در جشنواره‌های استانی نیز آثار منتخب جشنواره‌ها به دبیرخانه جشنواره تئاتر فجر معرفی می‌شوند.

امکان برگزاری جشنواره در استان‌های قرمز نیست

مدیر هماهنگی تئاتر استان‌های اداره کل هنرهای نمایشی در ادامه سخنان خود یادآور شد: امسال با توجه به وضعیت کرونا، همچنان که در تهران وضعیت تولید بسامان نیست، در استان‌ها نیز شرایط به همین منوال است. ما به مانند هر سال شیوه نامه جشنواره استانی را ارسال کرده‌ایم اما در برخی استان‌ها نظیر خوزستان و خراسان که وضعیت کرونا قرمز است، امکان برگزاری جشنواره‌های استانی وجود ندارد.

وی با بیان اینکه با دبیر سی و نهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر درباره ارائه راهکارهایی در زمینه نحوه معرفی گروه‌های تئاتر استانی برای حضور در جشنواره فجر صحبت کرده‌ایم، توضیح داد: یکی از راهکارها این است که شرط اجرای عمومی برای حضور در جشنواره‌های تئاتر استانی را حذف کنیم. دوم اینکه ساختار دیگری را تعریف کنیم نظیر اینکه استان‌ها از میان آثاری که برای جشنواره تئاتر استانی تولید شده‌اند، بنا به تعداد آثار شرکت کننده، کاندیداهای خود را به دبیرخانه تئاتر فجر معرفی کنند.

همه چیز بستگی به وضع کرونا در پاییز و زمستان دارد

الوند تصریح کرد: البته تمام شرایط بستگی به وضعیت کرونا در فصل‌های پاییز و زمستان دارد و باید دید شرایط فعالیت در آن فصول چگونه خواهد بود.

مدیر هماهنگی تئاتر استان‌های اداره کل هنرهای نمایشی در پایان سخنان خود به تعامل اداره کل هنرهای نمایشی با وزارت کار اشاره کرد و گفت: طی تعاملی که صورت گرفته هنرمندان و گروه‌های ثبت شده تئاتری که بیمه تأمین اجتماعی هستند به‌عنوان مشاغل متضرر شده در دروان کرونا شناخته می‌شوند و همچون سایر مشاغل تسهیلاتی از سوی وزارت کار برای آن‌ها نیز در نظر گرفته می‌شود.

 

منبع : مهر
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه