ارسال به دیگران پرینت

ایران برای اولین بار به اروپا سیگار صادر میکند

ئیس مرکز برنامه‌ریزی و نظارت بر دخانیات کشور با بیان اینکه صادرات سیگار چندان قابل توجه نیست، گفت: سال گذشته ۱۵۴ میلیون نخ سیگار به کشورهای مختلف از جمله اردن و اتریش صادر شد. عطاالله معروف‌خانی گفت: در سال ۹۶ در مجموع ۴۹ میلیارد نخ و در سال ۹۷ در مجموع ۴۸ میلیارد نخ سیگار در کشور تولید شده است؛ اما در سال ۹۸ برای اولین بار در این صنعت ۱۰۰ ساله تولید به مرز ۵۵ میلیارد نخ در سال رسید.

ایران برای اولین بار به اروپا سیگار صادر میکند
رئیس مرکز برنامه‌ریزی و نظارت بر دخانیات کشور با بیان اینکه صادرات سیگار چندان قابل توجه نیست، گفت: سال گذشته ۱۵۴ میلیون نخ سیگار به کشورهای مختلف از جمله اردن و اتریش صادر شد. عطاالله معروف‌خانی گفت: در سال ۹۶ در مجموع ۴۹ میلیارد نخ و در سال ۹۷ در مجموع ۴۸ میلیارد نخ سیگار در کشور تولید شده است؛ اما در سال ۹۸ برای اولین بار در این صنعت ۱۰۰ ساله تولید به مرز ۵۵ میلیارد نخ در سال رسید.

رئیس مرکز برنامه‌ریزی و نظارت بر دخانیات کشور افزود: میزان تولید سیگار در کشور به لحاظ ارزشی سالانه حدود ۱۷ هزار میلیارد تومان است. وی در رابطه با میزان صادرات سیگار بیان کرد: صادرات سیگار چندان قابل توجه نیست؛ از یک طرف کشورهای اطراف و همسایه در رابطه با واردات سیگار سختگیری دارند و از طرفی هنوز میزان تولید داخلی جوابگوی میزان مصرف نیست. معروف‌خانی بیان کرد: در سال ۹۸ در مجموع ۱۳۵ هزار کیلوگرم تنباکو سنتی و ۸۴ هزار کیلوگرم تنباکو معسل  و ۲ میلیون و ۳۷۵ هزار کیلوگرم توتون صادرات شده است. وی در مورد صادرات سیگار بیان کرد: در سال گذشته همچنین ۱۵۴ میلیون نخ سیگار صادر شد. رئیس مرکز برنامه‌ریزی و نظارت بر دخانیات کشور افزود: توتون تولید ایران  بیشتر به کشورهای اروپای شرقی، روسیه، گرجستان، آذربایجان، ارمنستان و ترکیه، تنباکو عمدتا به عراق و کشورهای عربی و سیگار به ترکیه، افغانستان و پاکستان صادر می‌شود. وی اظهار کرد: در سال ۹۸ برای اولین بار سیگار به اردن و اتریش صادر شد.

 

با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه