ارسال به دیگران پرینت

طرفداران دونالد ترامپ | حساب‌های جعلی ازفیس‌بوک حذف شده اند

سازمان فیس‌بوک روز پنجشنبه اعلام کرد که حساب‌ کاربران جعلی که از طرفداران دونالد ترامپ بوده‌اند را حذف کرده است. شبکه اجتماعی فیس‌بوک در بیانیه‌ای افزود، از آغاز ماه جاری میلادی تا کنون ۲۰۰ حساب کاربری فیس‌بوک، ۵۵ صفحه اینترنتی و ۷۶ حساب کاربری فیس‌بوک در اینستاگرام را حذف کرده است.


 طرفداران دونالد ترامپ  | حساب‌های جعلی ازفیس‌بوک حذف شده اند

سازمان فیس‌بوک روز پنجشنبه اعلام کرد که حساب‌ کاربران جعلی که از طرفداران دونالد ترامپ بوده‌اند را حذف کرده است.

 شبکه اجتماعی فیس‌بوک در بیانیه‌ای افزود، از آغاز ماه جاری میلادی تا کنون ۲۰۰ حساب کاربری فیس‌بوک، ۵۵ صفحه اینترنتی و ۷۶ حساب کاربری فیس‌بوک در اینستاگرام را حذف کرده است.

بر اساس این بیانیه، شبکه فیس‌بوک تحقیقات در مورد نقش کاربرها در نحوه برگزاری انتخابات ۲۰۲۰ آمریکا پس از گزارش ماه گذشته روزنامه واشنگتن پست در زمان تشکیل تجمعات انتخاباتی آغاز کرد.

با نزدیک شدن به زمان برگزاری انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، شرکت فیس‌بوک که مالک چندین پلتفرم شبکه اجتماعی غیر از شبکه فیس‌بوک است، همچنین اعلام کرد که از زمان بسته شدن صندوق‌های رای‌گیری انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در سوم نوامبر (۱۳ آبان‌ماه)، تبلیغات سیاسی را دست‌کم تا یک هفته ممنوع خواهد کرد.

فیس‌بوک که دو هفته پس از اعلام مشابه توسط شرکت گوگل این موضوع را مطرح کرده، دلیل این سیاست را کم کردن احتمال سر درگمی مردم درباره نتایج انتخابات یا مواجه نشدن مردم با پیام‌های گمراه کننده در مورد نتایج شمارش آرا عنوان کرده است.

این شرکت که مدت ممنوعیت تبلیغات سیاسی را دست‌کم یک هفته با احتمال تغییر اعلام کرده، همچنین گفت که سیاست‌های خود را به‌ روز رسانی خواهد کرد تا دعوت (صریح یا ضمنی) از کاربران برای مشارکت در «نظارت مخرب بر صندوق‌های رای» در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا را ممنوع کند.

 

منبع : انتخاب
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه