ارسال به دیگران پرینت

واکسن کرونا | فائوچی:تا انتخابات‌ آمریکا واکسن کرونا آماده نمی‌شود

برخلاف ادعاهای رئیس‌جمهور آمریکا، مدیر مؤسسه ملی آلرژی و بیماری‌های عفونی آمریکا تأکید کرد که واکسن کرونا تا انتخابات ریاست‌جمهوری 2020 آمریکا آماده نخواهد شد.


 واکسن کرونا  | فائوچی:تا انتخابات‌ آمریکا واکسن کرونا آماده نمی‌شود

«آنتونی فائوچی» مدیر مؤسسه آلرژی و بیماری‌های عفونی آمریکا ادعاهای اخیر «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا را مبنی بر آماده شدن واکسن کرونا تا انتخابات ریاست‌جمهوری سوم نوامبر ۲۰۲۰ (۱۳ آبان ۹۹) رد کرد.

بنا بر گزراش شبکه «سی ان بی سی»، فائوچی که یکی از اعضای کلیدی کارگروه کاخ سفید در زمینه مقابله با کرونا است، روز گذشته (سه شنبه) در یک کنفرانس خبری تصریح کرد که آماده شدن واکسن کرونا تا انتخابات آمریکا بعید است و احتمالاً تا پایان سال جاری میلادی این واکسن آماده می‌شود.

اواسط مردادماه ترامپ مدعی شده بود که واکسن کرونا احتمالاً تا قبل از انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا به بازارهای آمریکا عرضه خواهد شد.

 ترامپ روز دوشنبه هفته جاری نیز در یک کنفرانس خبری با تکرار ادعاهای خود گفته بود که واکسن کووید-19 احتمالاً تا روز انتخابات آماده توزیع خواهد بود.

وی در جمع خبرنگاران گفت: «ما احتمالاً به زودی یک واکسن خواهیم داشتم و شاید حتی قبل از یک روز بسیار خاص. شما می‌دانید که منظورم چه روزی است».

کارشناسان بیماری‌های عفونی و کارشناسان بهداشت نگران هستند که فرایند تأیید واکسن در آمریکا آلوده به مسائل سیاسی شود.

بنا بر گزارش خبرگزاری دویچه وله آلمان، اصرار ترامپ برای عرضه سریع‌تر واکسن کرونا موجی از انتقادات کارشناسان بهداشت و مقام‌های ارشد حزب دموکرات را به همراه داشته است به طوریکه «نانسی پلوسی» رئیس‌ مجلس نمایندگان آمریکا، این اظهارات ترامپ را دخالت در کار علمی «سازمان دارو و غذا» (FDA) توصیف کرد که ممکن است سلامت مردم آمریکا در معرض خطر قرار دهد.

پیش از این فائوچی گفته بود که احتمالاً واکسن کرونا تا پایان سال جدید میلادی آماده شود.

این اولین بار نیست که ترامپ ادعاهایی را درباره کرونا و مقابله با این ویروس مطرح می‌کند و چندی پیش، «کامالا هریس » معاون «جو بایدن» نامزد دموکرات انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا با زیرسؤال بردن ادعاهای ترامپ درباره توزیع واکسن کرونا تأکید کرد که ترامپ سابقه سرکوب کردن نظرات تخصصی درباره همه‌گیری ویروس کرونا را دارد و از این نگران است که او این بار نیز رویکرد مشابهی را درباره واکسن این بیماری در پیش گرفته باشد.

وی در این باره توضیح داد: «من به دونالد ترامپ اعتماد ندارم. فقط زمانی از تاثیر واکسن مطمئن می‌شوم که شخص معتبر دیگری از آن تعریف کند. من حرف او را باور نمی‌کنم».

شیوع بیماری کرونا در آمریکا همچنان روندی صعودی را طی می‌کند و طبق آخرین آمار دانشگاه «جانز هاپکینز»، تاکنون دستکم ۶ میلیون و ۳۲۸ هزار و ۵۴ آمریکایی به ویروس کرونا آلوده شده‌اند و از آن میان ۱۸۹ هزار و ۶۹۸ نفر نیز جان خود را از دست داده‌اند.

 

منبع : انتخاب
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه