ارسال به دیگران پرینت

صدر اعظم آلمان: همکاری جهانی شرط شکست سریع کرونا

آنگلا مرکل» صدراعظم آلمان تاکید کرد، کرونا را می‌توان سریعتر شکست داد اگر جهان برای مقابله با آن همکاری داشته باشد.

صدر اعظم آلمان: همکاری جهانی شرط شکست سریع کرونا

به گزارش روز دوشنبه خبرگزاری رویترز، مرکل در یک پیام ویدئویی برای نشست سازمان جهانی بهداشت گفت: لازم است بررسی شود که آیا امکان بهبود عملکرد و فرآیندهای سازمان جهانی بهداشت وجود دارد یا نه.
وی افزود: سازمان جهانی بهداشت یک نهاد جهانی و قانونی است که همه موضوع‌ها در آن جمع می‌شود و به همین دلیل، باید به این مساله توجه کنیم که چگونه می‌توان عملکرد آن را بهبود بخشید.

صدراعظم آلمان همچنین مساله تامین مالی پایدار برای سازمان جهانی بهداشت را مورد توجه قرار داد و تاکید کرد که هیچ کشوری به تنهایی قادر به مقابله با کرونا نیست.
وی گفت: متقاعد شده‌ام که بر این بیماری همه‌گیر غلبه خواهیم کرد. به هر میزان که همکاری بیشتری در سطح جهانی داشته باشیم، به همان میزان سریعتر به موفقیت دست می‌یابیم.

صدراعظم آلمان به تازگی طرح رفع تدریجی محدودیت‌های اعمال شده برای مبارزه با شیوع کرونا را اعلام کرد و افزود: محدویت‌های ارتباط اجتماعی تا پنجم ژوئن (۱۶ خرداد) به قوت خود باقی خواهد ماند و آلمانی‌ها اکنون می‌توانند با اعضای خانواده‌هایشان و دیگران ملاقات کنند.

مرکل، بر پوشاندن دهان و بینی خود در اماکن و حفظ فاصله اجتماعی یک‌ونیم متر تاکید کرد و افزود: مغازه‌ها می‌توانند با حفظ موارد بهداشتی فعالیت خود را ازسر گیرند.

سازمان جهانی بهداشت، مدتی بعد از شیوع ویروس کرونا وضعیت اضطراری جهانی اعلام کرد.
این ویروس به دلیل ناشناخته بودن تاکنون چالش‌های زیادی برای کشورهای جهان ایجاد کرده است.

با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه