ارسال به دیگران پرینت

قرص فاویپیراویر چه مضراتی دارد؟

قرص فاویپیراویر که برای درمان کرونا در بیماران سرپایی بسیار مورد استفاده قرار می گیرد مضراتی نیز دارد که می توانید در زیر آن ها را بخوانید.

 قرص فاویپیراویر چه مضراتی دارد؟

قرص فاویپیراویر چه مضراتی دارد؟ و موارد منع مصرف این دارو چه زمانی است؟ قرص فاویپیراویر برای درمان کرونا در کنار داروی رمدسیویر در بیمارستان ها مورد استفاده قرار میگیرد. فاویپیراویر در درمان سرپایی بیماران تجویز می شود. در ادامه با افکارنیوز همراه باشید با موارد منع مصرف این دارو و عوارض قرص فاویپیراویر.

قرص فاویپیراویر قرصی ساخته ژاپن است و دارای یک آنالوگ پیرازین اصلاح شده است که به طور عمومی برای درمان آنفولانزا مورد استفاده می گیرد. این دارو نه تنها از پیشرفت آنفولانزای A و B جلوگیری می کند، بلکه دارویی امید بخش برای درمان آنفولانزای مرغی، ویروس آبولا، ویروس لاسا است و اکنون به عنوان درمانی برای ویروس کرونا در نظر گرفته شده است.

قرص فاویپیرا نحوه مصرف

این قرص، در حال حاضر، در پروسه تحقیقاتی برای درمان ویروس کرونا 2019 قرار دارد. به همین دلیل داده ها در این باره محدود است و پزشکان تلاش می کنند با بررسی وضعیت بیماری بهترین نحوه مصرف را برای بیماران تجویز کنند. طبق اطلاعاتی که تا به حال در مورد این قرص برای بهبود بیماری کووید بدست آمده است نحوه مصرف آن بدین صورت است:

    6/1 گرم دو بار در روز و سپس به دنبال آن این دو باید به 600 میلی گرم دو بار در روز برای مدت 7 تا 14 روز برسد ( برخی از جوامع بین المللی به این نتیجه رسیده اند که این دوز باید 8/1 گرم دو بار در روز باشد و سپس به 800 میلی گرم دو بار در روز حداکثر تا 14 روز برسد. این روش برای کرونا خفیف تا متوسط پاسخگو است)

قرص فاویپیراویر عوارض

عوارض جانبی بخشی از هویت هر دارویی است. اما وقتی پزشک دارویی را برای شما تجویز می کند بی شک اثربخشی آن بیشتر عوارض آن است. عوارض جانبی این دارو به شرح زیر هستند:

واکنش ها و موارد ناخواسته دارویی زیر از برچسب زدن محصول حاصل می شود مگر اینکه خلاف آن مشخص شده باشد.

    درد در قفسه سینه

    هایپراوریسمی

    کاهش اشتها

    اسهال

    تهوع

    استفراغ

    کاهش نوتروفیل های بدن

    افزایش ترانس آمینازهای سرم و آسیب به کبد

البته لازم به ذکر است که تمامی این عوارض طی تحقیقاتی که در سال 2020 انجام شدند، مشخص گردیدند. هنوز تحقیق در رابطه با این قرص ادامه دارد.

قرص فاویپیراویر تداخل دارویی

قرص فاویپیراویر تداخل دارویی

تداخل دارویی یکی از مسائل بسیار مهمی است که در مصرف هر دارو و مکملی باید مد نظر قرار گیرد. حتی اگر از مکملهای گیاهی استفاده می کنید، این موضوع اهمیت بسیار زیادی دارد. برخی فکر می کنند که گیاهی به معنای بی خطر است، اما باید بدانید که تداخلات دارویی با مکملهای گیاهی و شیمیایی وجود دارد.

به همین دلیل توصیه می شود قبل از مصرف هر دارو، ابتدا لیست کاملی از داروهایی را که استفاده می کنید به پزشک و یا داروساز نشان دهید و سپس برای مصرف قرص و یا دارویی اقدام نمایید. همانطور که متوجه شده اید تحقیقات در مورد این قرص بسیار جدید است. بدیهی است در آینده موارد بیشتری در مورد این قرص مشخص گردد. این قرص با داروهای زیر تداخل دارد:

    داروهای ضد درد و ضد تب مانند استامینوفن و پاراستامول ( در مصرف فاویپیراویر با این قرص ها باید احتیاط کرد زیرا خطر مسمومیت کلدی وجود دارد. در صورت استفاده همزمان نباید بیشتر از 3 گرم در روز از داروهای ضد درد و ضد تب استفاده کرد)

    داروهای ضد التهاب غیر استروئیدی ( استفاده از این داروها مانند آسپرین، دیکلوفناک و ایبوپروفن به عنوان ضد درد یا تب بر برای درمان کووید 19 پیشنهاد نمی شود و مصرف همزمان با فاویپیراویر خطر تداخلات جدی را بالا می برد)

    مسکن ها ( مصرف همزمان مسکن ها با این قرص می تواند اثر مسکن ها را افزایش دهد و این برای بدن خطرناک است)

قرص فاویپیراویر در شیردهی

هیچ اطلاعاتی در مورد استفاده از فاویپیراویر در دوران شیردهی یا دفع آن از طریق شیر مادر در دسترس نیست. فاویپیراویر یک مولکول کوچک است که حدود 60٪ پروتئین در پلاسما متصل است، بنابراین انتظار می رود که در شیر مادر ظاهر شود و احتمالاً به مقدار کم توسط کودک جذب می شود.

 

با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه