ارسال به دیگران پرینت

۶ راه برای کنار آمدن با تنهایی

کنار آمدن با تنهایی از طریق شفقت نسبت به خود، موضوعی است که می‌توان آن را بررسی کرد.

۶ راه برای کنار آمدن با تنهایی

  تنهایی ، طبیعی و بخشی از تجربه‌ی زندگی فرد است و بسیاری از افراد مجرد با آن می‌جنگند. تنهایی هنگامی که با شفقت نسبت به خود همراه می‌شود، قابل کنترل‌تر است. استراتژی هایی که شامل بهبود ارتباطات، تمرین قدرشناسی و جست‌وجوی شادی هستند، می‌توانند به کاهش تنهایی کمک کنند.

آیا تنها هستید؟ این تنهایی ۱۰۰ درصد نرمال است اما تمایل نداریم درباره تنهایی صحبت کنیم یا آن را تأیید یا رد کنیم. احساساتی وجود دارند که ما کاملاً از آن‌ها بیزار هستیم و تنهایی یکی از این احساسات است.

بسیاری از افراد می‌خواهند قدرتمند، مستقل و توانمند به نظر برسند و "تنها" بودن را برعکس آن فرض می‌کنند، اما شما می‌توانید قوی، مستقل و توانمند باشید و تنهایی را تجربه کنید. این مسائل می‌توانند با هم وجود داشته باشند و مغایرتی ندارند. همچنین باید توجه داشته باشید که می‌توانید در یک رابطه باشید و احساس تنهایی کنید، در یک خانه شلوغ زندگی کنید و یا در یک خانواده پرجمعیت باشید و احساس تنهایی کنید. همچنین می‌توانید موفق باشید و همه چیز داشته باشید و باز هم احساس تنهایی کنید.

نکته این است که تنهایی مانند هر حالت احساسی دیگر است، می‌آید و می‌رود؛ و درست مانند سایر حالات احساسی، معتبر و بخشی از انسان بودن است؛ بنابراین به جای تلاش برای مبارزه یا سرکوب تنهایی، با کنجکاوی و دلسوزی بیشتری به آن نزدیک شوید.

در اینجا شش راه وجود دارد که به شما کمک می‌کند تنهایی را پشت سر بگذارید و با آن کنار بیایید.

۱- احساسات خود را حس کنید

قبل از هرچیزی تنهایی را تصدیق کنید. نام آن را بلند بگویید، درمورد آن با یک دوست مورد اعتماد صحبت کنید. گرچه اجتناب ممکن است جذاب باشد، اما عکس العمل خیلی مفیدی نیست. هرچه بیشتر از این احساس اجتناب کنید، قدرت بیشتری به آن می‌دهید. اجتناب فقط باعث شرم و پریشانی بیشتر می‌شود. پس آن را تصدیق کنید. اگر نیاز به گریه دارید، گریه کنید.

۲- اشتراکات را درک کنید

غالبا این فرض غیرمنطقی که این احساس فقط برای شما اتفاق می‌افتد همراه با تنهایی ایجاد می‌شود که (مانند اجتناب) می‌تواند باعث شرمساری شود. باور کنید که تنهایی یک تجربه مشترک انسانی است و افراد دیگری نیز هستند که درد مشابهی را تجربه می‌کنند. با تصدیق این اشتراک، می‌توانید با دلسوزی بیشتر به تنهایی نزدیک شوید.

۳- ارتباطات خود را پرورش دهید

با دوستان یا خانواده خود از طریق پیامک، تماس یا ملاقات ارتباط برقرار کنید. افرادی که احساس می‌کنید شما را می‌بینند و دوستتان دارند. از یکی از دوستان دعوت کنید تا با یکدیگر قدم بزنید یا به یک پارک یا کافی‌شاپ بروید. به دیگران لبخند بزنید، مکالمه را شروع کنید. گاهی اوقات فقط بودن در کنار دیگران از نظر جسمی می‌تواند به کاهش احساس تنهایی و تقویت ارتباط انسانی کمک کند.

۴- کار‌هایی را انجام دهید که شما را شاد می‌کند

این مورد می‌تواند شامل ساده‌ترین کار‌ها اعم از فعالیت بدنی، گوش دادن به موسیقی مورد علاقه خود، امتحان کردن کار‌های جدید، تماشای سریال‌های مورد علاقه و یا خواندن کتاب خوب باشد که باعث می‌شود احساس خوبی داشته باشید. این فعالیت‌ها ساده به نظر می‌رسند، اما گاهی اوقات ما فراموش می‌کنیم که به خود اهمیت دهیم.

۵- به دنبال عضویت در گروه باشید

این مسئله می‌تواند شامل ارتباط با یک جامعه معنوی تا عضویت در یک باشگاه بدنسازی گروهی یا لیگ تفریحی، انجام کار‌های داوطلبانه یا ارتباط با گروه‌ها و جوامع آنلاین بر اساس علایق، سرگرمی‌ها یا ارزش‌های مشترک باشد. عضو گروه بودن مهم است، زیرا با قرار گرفتن در بخشی از چیزی که از خودمان بزرگ‌تر است، احساس هدف و تحقق را برای ما فراهم می‌کند.

۶- قدردانی را تمرین کنید

قدردانی در مقابله با احساس تنهایی فوق العاده مفید است. در حالی که احساس تنهایی کاملا طاقت فرسا است، قدردانی می‌تواند به شما کمک کند با برخی از نعمت‌های خوب زندگی خود ارتباط برقرار کنید. روابط مثبت و افرادی که در زندگی دارید را به خود یادآوری کنید (حتی اگر دوستی از راه دور باشد) و سعی کنید به آن لحظات کوچک، اما پرمعنا را که باعث شادی شما می‌شود، توجه کنید.

 

با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه