ارسال به دیگران پرینت

وقت مذاکرات هسته‌ای با ایران در حال از دست رفتن است

یک مقام فرانسوی طی سخنانی گفت که مذاکرات وین باید هرچه سریع‌تر به نتیجه برسند؛ چراکه زمان در حال از دست رفتن است.

وقت مذاکرات هسته‌ای با ایران در حال از دست رفتن است

«فرانک ریستر» وزیر فرهنگ فرانسه در سال ۲۰۲۰ طی سخنانی گفت که مذاکرات مربوط به برنامه هسته‌ای ایران باید هرچه سریع‌تر به نتیجه برسند؛ چراکه زمان در حال از دست رفتن است.

بر اساس این گزارش، ریستر که این سخنان را در جلسه مشترک خود با پارلمان فرانسه مطرح می‌کرد، گفت در صورتیکه شاهد پیشرفت در روند مذاکرات هسته‌ای وین نباشیم، طی روزها یا هفته‌های آتی تصمیمات سختی باید اتخاذ شود.

این مقام ارشد دولت فرانسه توضیح بیشتری در خصوص ماهیت آنچه وی، از آن به عنوان تصمیمات سخت یاد کرد، نداد.

این در حالیست که سرگئی ریابکوف معاون وزیر خارجه روسیه امروز چهارشنبه در بیست و پنجمین کنفرانس سالانه سرمایه گذاران این کشور اعلام کرد: مذاکرات وین درباره برنامه هسته‎ای ایران عملاً به مرحله نهایی خود رسیده است.

معاون وزیر خارجه روسیه در این باره گفت: شرکت کنندگان در گفتگوهای وین در مورد احیای برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) عملاً به خط پایان رسیده اند. اما همانطور که می‌گویند، آخرین مرحله دشوارترین مرحله است. این فقط تصمیمات سیاسی است که در پایتخت کشورهای متبوع گرفته می‌شود. ما از آنها می‌خواهیم این کار را انجام دهند. البته، این امر به ایالات متحده و ایران بستگی دارد. زمینه‌های خاصی وجود دارد که ایالات متحده از دیدگاه ما باید در آنها انعطاف پذیری بیشتری نشان دهد و ایرانی‌ها نیز باید در رابطه با برخی از مسائل سیاسی از موضع گیری هایی خودداری کنند.

 

منبع : مهر
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه