ارسال به دیگران پرینت

لیبی فردا از جدول زمانی خروج مزدوران خارجی پرده برداری می‌کند

دولت لیبی امروز، سه‌شنبه اعلام کرد قصد دارد طرحی ملی را فردا در جریان کنفرانس برلین ۲ روی میز بگذارد که شامل تعیین جدول زمانی مشخص برای خروج نیروهای خارجی و مزدوران خارجی از این کشور است.

لیبی فردا از جدول زمانی خروج مزدوران خارجی پرده برداری می‌کند

 نجلا المنقوش، وزیر خارجه لیبی در بیانیه‌ای اعلام کرد، طی سه ماه گذشته روی آماده سازی ابتکار عمل ملی لیبی تحت عنوان "طرح ثبات لیبی" کار کردیم.

او افزود: این طرح با هدف سپردن زمام امور در دست ملت است که خودشان با حمایت کشورهای حامی ثبات رهبری این روند را

برعهده بگیرند.

المنقوش تصریح کرد: طرح بر ثبات لیبی و تدوین جدول زمانی صریح خروج نیروهای خارجی و مزدوران در کنار اتحاد ارتش ملی و حل مشکلات امنیتی و اقتصادی متمرکز خواهد بود.

او همچنین فاش کرد، قرار است فردا در برابر کنفرانس برلین دو طرح مذکور را اعلام کند که شامل کارگروه بین‌المللی به ریاست لیبی است و به صورت دوره‌ای در سطح وزیران خارجه برای تقویت دیدگاه لیبی به منظور حل بحران و افزایش حاکمیت کشور برگزار می‌شود.

این کنفرانس برای بررسی دستاوردهای محقق شده در پرونده آشتی و طرح نقشه راه تصویب شده در کنفرانس برلین یک است که ۱۹ ژانویه ۲۰۲۰ برگزار شد.

این کنفرانس در سطح وزیران خارجه برگزار می‌شود و قرار است آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل از طریق ویدیو کنفرانس در این نشست مشارکت کند.

هشدار لیبی به ایتالیا: در امور داخلی لیبی مداخله نکنید

از طرف دیگر، دولت لیبی به‌ دلیل اقدام ایتالیا برای برگزاری «مجمع گفت‌وگوی ملی» به مقامات رم هشدار داد در امور داخلی لیبی مداخله نکنند.

طبق گزارش خبرگزاری آناتولی، شورای ریاستی لیبی اقدام ایتالیا برای برگزاری «مجمع گفت‌وگوی ملی» درباره لیبی بدون مشورت با دولت این کشور را محکوم کرده و از مقامات رم خواست در امور داخلی لیبی مداخله نکنند.

محمد المنفی، رئیس شورای ریاستی لیبی به نجلاء المنقوش، وزیر امور خارجه این کشور پیامی ارسال کرد.

وی در این پیام دعوت وزارت امور خارجه ایتالیا از لیبی برای اعزام هیئتی به ایتالیا جهت شرکت در «مجمع گفت‌وگوی ملی» اشاره و اظهار کرد که وزارت امور خارجه لیبی نیز بدون مشورت با شورای ریاستی این دعوت را پذیرفته و برای اعزام هیئتی از جنوب (فزان) کشور به ایتالیا اقدام کرده است.

المنفی در پیام خود این اقدام ایتالیا را محکوم کرده و خواستار لغو «مجمع گفت‌وگوی ملی» شد.

رئیس شورای ریاستی لیبی همچنین به مقامات رم هشدار داد در امور داخلی لیبی مداخله کنند و برای اصول دولت احترام قائل باشند.

 

منبع : ايسنا
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه