ارسال به دیگران پرینت

افراد واکسینه شده در پیشوا همچنان پروتکلهای بهداشتی را رعایت کنند

رییس شبکه بهداشت و درمان پیشوا با اشاره به اینکه امکان ابتلا به کرونا در افرادی که دوز اول واکسن را دریافت می کنند وجود دارد گفت: افراد واکسینه شده همچنان پروتکل ها را رعایت کنند.

افراد واکسینه شده در پیشوا همچنان پروتکلهای بهداشتی را رعایت کنند

امیر امینی در خصوص واکسیناسیون افراد در پیشوا اظهار داشت: افرادی که واکسن کرونا دریافت می‌کنند، ناقل نیستند ولی امکان دارد از فاصله‌ی تزریق دوز اول تا دوز بعدی به ویروس کرونا مبتلا شوند.

امینی افزود: افرادی که واکسن کرونا دریافت می‌کنند، برای کسی باعث ایجاد خطر نخواهد بود واکسن‌های کرونا با انواع مختلفی که دارد باعث ناقل شدن فرد واکسینه شده نخواهند بود و حتی برای خودشان هم باعث خطر نیستند، چون افراد هر واکسنی که تزریق کنند، واکسن کرونا یا آنفلوآنزا، ممکن است کمی بدن درد و تب به همراه داشته باشد.

رئیس شبکه بهداشت و درمان پیشوا گفت: وجود چنین علائمی ربطی به کرونا ندارد، اما توجه کنید ممکن است کسی که واکسن زده به ویروس کرونا مبتلا شود، چون تا زمانی که واکسن به شکل کامل اثرش را بگذارد، کمی طول می‌کشد.

وی عنوان داشت: واکسن‌های فعلی در کشور در دو نوبت تزریق می‌شوند، لذا تا دو هفته بعد از دوز دوم و تازمان واکسیناسیون عمومی، استفاده از ماسک، شستشوی دست‌ها، فاصله ۱/۵ تا ۲ متر از یکدیگر، اجتناب از حضور در اماکن پرتردد و با تهویه نامناسب ادامه یابد.

 

منبع : مهر
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه