ارسال به دیگران پرینت

سوغاتی ۱۳ بدر برای بردخونی‌ها| ۱۶ نفر به کرونا مبتلا شدند

بوشهر- رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان دیر از ابتلای ۱۶ نفر از خانواده‌های بردخونی به کرونا در دورهمی ۱۳ بدر خبر داد.

سوغاتی ۱۳ بدر برای بردخونی‌ها| ۱۶ نفر به کرونا مبتلا شدند

احمد آخوندی به  گفت: بی‌توجهی به توصیه‌های و عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی، دورهمی‌های خانوادگی در شهرستان دیّر را به کانون اصلی موارد ابتلاء به کرونا تبدیل کرده است.

وی گفت: متأسفانه دورهمی‌های خانوادگی در روز ۱۳ بدر در بردخون باعث ابتلاء ۱۶ نفر از افرادی شد که در این روز در کنار هم بدون رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی سپری کرده بودند.

وی افزود: در روزهایی که کادر بهداشت و درمان سخت در حال خدمت‌رسانی به بیماران کرونا هستند، وظیفه شرعی و قانونی شهروندان ایجاب می‌کند نسبت به مسؤولیت اجتماعی خود توجه داشته و با پرهیز از برگزاری تجمعات غیرضروری به حفظ سلامت خود و دیگران و پیشگیری از شیوع کرونا کمک کنند.

ساده انگاری برخی شهروندان نسبت به خطر کرونا

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان دیّر با تاکید بر بالا بودن ریسک ابتلاء به کرونا در خانواده‌ها گفت: برگزاری جشن‌ها و دورهمی‌های خانوادگی و دوستانه در خانه‌ها و مکان‌های عمومی همچون پارک‌ها به گمان اینکه جمع خانوادگی است لذا خطر ابتلاء در آن بسیار پایین است فرض صحیح و علمی نبوده و آمارها نشان می‌دهد کانون اصلی و بیشترین موارد ابتلاء در شهرستان دیّر در دورهمی‌های خانوادگی اتفاق افتاده است.

آخوندی افزود: ساده‌انگاری، بی‌توجهی به فاصله‌گذاری اجتماعی و عدم رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی توسط شهروندان عامل اصلی تشدید کرونا است.

 

منبع : مهر
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    • علی ارسالی در

      الان که دیگه کادر درمان واکسینه شدن یک دلیل قانع کننده دیگر بیاورید دلیل زیاده اما همچین چیزی نگویید دیگر مثلا بگویید جان خودتان به خطر می افتد خوب ممکنه بعضی ها بگن اشکالی نداره انسان که بالاخره باید بمیرد من که نمی‌توانم خودمو زندانی کنم شاید کرونا بگیرم هر دلیل دیگه ای بیاورید غیر از کادر درمان قانع کننده هست اما مردم گوش نمی‌کنند مثلا شاید بگویید پدر و مادر پیر خودت شاید مبتلا بشن اما پدر و مادرش بگن ما می‌خواهیم فرزندمان را ببینیم اگر مبتلا هم شدیم به شما ربطی ندارد وقتی پدر و مادر راضی جمع خانوادگی هست که همشون راضی هستن دیگه دولت نمیتواند بگوید نروید یا مثلا به یک کارگر که خانه بمان و سرکار نرو اما گوش نمیکند می‌گوید این خودکشی از ترس مرگ هست

      • ناشناس ارسالی در

        تو یک احمق و حیوانی خودخواهی
        خاک بر سرت

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه