ارسال به دیگران پرینت

خودروهای سنگین؛ خریدار آبروی خودروسازان داخلی است

ارزیابی کیفی صورت گرفته از خودروهای سنگین تولیدی بهمن ماه امسال، نشان می‌دهد که خودروسازان داخلی در تولید خودروهای سنگین عملکرد بسیار بهتر از تولید خودروهای سبک و علی الخصوص وانت‌ها از خود به جای می‌گذارند.

خودروهای سنگین؛ خریدار آبروی خودروسازان داخلی است

بر اساس گزارش ارزشیابی کیفی صورت گرفته از سوی شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران(ISQI) در گروه خودروهای سنگین تولیدی بهمن ماه سال جاری، در بخش مسافربری در گروه خودروهای مینی‌بوس و میدل‌باس، مینی‌بوس ایسوزو سحر و در گروه کامیونت‌ها، NPR۷۵K و NMR۸۵ که همگی تولیدی شرکت بهمن‌دیزل هستند، بالاترین سطح کیفیت را کسب کرده‌ و پنج ستاره‌ای شده‌اند.  

این در حالی است که در بهمن ماه نسبت به دی ماه، مینی‌بوس ایسوزو سحر و کامیونت NPR۷۵K ارتقا کیفی داشته و از چهار ستاره، به پنج ستاره کیفی رسیده‌اند اما کامیونت NMR۸۵ در دی ماه هم پنج ستاره تولید شده بود.

در گروه خودروهای مینی‌بوس و میدل‌باس همانطور که اشاره شد، مینی‌بوس ایسوزو سحر پنج ستاره کسب کرده و پس از آن ون مسافربری وانا شرکت ایران‌خودرو دیزل و مینی‌بوس شیلر بهمن‌دیزل توانسته‌اند در این ارزیابی چهار ستاره از پنج ستاره کیفی را به خود اختصاص دهند.

همچنین در این گروه، مینی‌بوس آرین ساخته شرکت ایران‌خودرو دیزل نیز سه ستاره کیفی را کسب کرده است.

در بخش مسافربری، در گروه اتوبوس‌ها، اتوبوس شهری ATROS ایران‌خودرو دیزل سه ستاره‌ای شده است.

در گروه خودروهای باری در بخش کامیونت‌ها، از محصولات گروه خودروسازی بهمن‌دیزل همانطور ذکر شد، کامیونت ایسوزو NMR۸۵ و کامیونت ایسوزو NPR۷۵K تمام پنج ستاره کیفی را از آن خود کرده‌اند و کامیونت شیلر بهمن دیزل و کامیونت الوند ساخته شرکت سایپادیزل چهار ستاره از پنج ستاره کیفی را کسب کرده‌اند.

لازم به ذکر است که کامیونت الوند نیز در بهمن ماه ارتقا کیفی داشته و دی‌ماه سه ستاره بوده است.

در بخش کامیون‌ها نیز به ترتیب کامیون ایسوزو NPR۷۵M بهمن‌دیزل چهار ستاره کیفی و کامیون بنز WH سیبا موتور سه ستاره کیفی را به دست آورده‌اند.

در دسته کشنده‌ها هم خودروی کشنده نیو فوتون Auman H۴ شرکت ایران‌خودرو دیزل و کشنده FAW J۶ سیباموتور هریک چهار ستاره کیفی را به خود اختصاص داده‌اند.

همچنین کشنده سیتراک C۷ شرکت پیلسان هم در رده خودروهای سه ستاره کیفی قرار گرفته است.

این گزارش نشان می‌دهد که شرکت‌های خودروساز در حوزه خودروهای سنگین، نسبت به سازندگان سایر خودروها، علی‌الخصوص سازندگان وانت‌ها عملکرد بسیار بهتری از خود به‌جا می‌گذارند. در حالی که در وانت‌ها بالاترین سطح کیفیت اکتسابی، سه ستاره است؛ در گروه خودروهای سنگین حداقل کیفیت سه ستاره بوده و اکثریت خودروها چهار ستاره و پنج ستاره‌ هستند.

 

منبع : ايسنا
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه