ارسال به دیگران پرینت

اطلاعات نادرست | حذف ۹۰ میلیون ویدیو در تیک تاک

سرویس اشتراک گذاری ویدیوی تیک تاک در نیمه دوم سال میلادی گذشته به منظور مقابله با انتشار اطلاعات نادرست، ۹۰ میلیون ویدیو را در سطح جهانی از این پلتفرم حذف کرد.

اطلاعات نادرست | حذف ۹۰ میلیون ویدیو در تیک تاک

تیک تاک اعلام کرد در مجموع از اول ژوئیه تا ۳۱ دسامبر سال ۲۰۲۰ حدود ۸۹ میلیون و ۱۳۲ هزار و ۹۳۸ ویدیو را در سطح جهانی حذف کرده که ۱۱ میلیون و ۷۷۵ هزار و ۷۷۷ ویدیو در آمریکا حذف شده اند. این شرکت در نیمه دوم سال ۲۰۲۰ حدود ۴۰۰ هزار ویدیو را به دلیل انتشار اطلاعات غلط درباره انتخابات ۲۰۲۰ آمریکا و پاندمی ویروس کرونا حذف کرد. تیک تاک اعلام کرد این ویدیوها به دلیل نقض دستورالعملهای این پلتفرم و شرایط استفاده از سرویس تیک تاک حذف شدند.

این آمار توسط مایکل بِکِرمان، نایب رییس و مدیر سیاست عمومی تیک تاک در آمریکا و اریک هان، مدیر ایمنی این شرکت در آمریکا منتشر شدند.

طبق اعلام تیک تاک، حدود ۹۲ درصد از ویدیوهای حذف شده پیش از گزارش شدن توسط کاربران شناسایی شدند. حدود ۸۳ درصد آنها پیش از این که دیده شوند و حدود ۹۳ درصد ظرف ۲۴ ساعت از زمان انتشارشان حذف شدند.

تیک تاک مانند سایر سایتهای شبکه اجتماعی بزرگ ناچار شده با انتشار اطلاعات غلط و نادرست به خصوص محتوای مربوط به انتخابات سال گذشته آمریکا و شیوع ویروس کرونا در اپلیکیشن خود مقابله کند. تیک تاک به ابزار مهمی برای بحثهای سیاسی در میان سیاستمداران، نامزدها و کاربران تیک تاک تبدیل شده است.

دانشمندان و پزشکان هم از تیک تاک برای رد تئوریهای توطئه و اطلاعات غلط استفاده می کنند و آگاهی کاربران درباره کووید ۱۹ و واکسنها را افزایش می دهند. این شرکت سال گذشته برای ویدیوهای مربوط به کووید ۱۹ لینکی به یک هاب اطلاعات پاندمی فراهم کرد. این لینک برای بیش از سه میلیون ویدیو در نیمه دوم سال ۲۰۲۰ استفاده شد.

تیک تاک که متعلق به شرکت چینی بایت دنس است، در اوت مقررات مربوط به اطلاعات غلط و نادرست را به روزرسانی کرد و دستورالعمل جدیدی برای ممنوع کردن محتوای غیرواقعی یا دستکاری شده و تعریف سیاستهای فعلی در خصوص انتخابات تعریف کرد. این شرکت همچنین همکاری با شرکایی که واقعیتها را بررسی می کنند را توسعه بخشید و همکاری با وزارت امنیت داخلی آمریکا را آغاز کرد.

بر اساس گزارش بیزنس اینسایدر، تیک تاک اعلام کرد تلاشهای خود برای مقابله با انتشار اطلاعات غلط و نادرست در این پلتفرم را تقویت خواهد کرد و سرگرم طراحی ابزارهایی برای جلوگیری از فرار متخلفان و دور زدن سیستم نظارتی این پلتفرم توسط آنهاست.

 

منبع : ايسنا
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه