ارسال به دیگران پرینت

ورق انتخابات به نفع ترامپ برمی‌گردد؟

دن کلیفتون، استراتژیست ارشد آمریکایی می‌گوید S&P۵۰۰ در نزدیک به ۱۰۰ سال گذشته برنده انتخابات را در ۸۷ درصد از موارد درست پیش‌بینی کرده است، اما رویدادهای «تحول آفرین» سال ۲۰۲۰ انتخابات نوامبر را به چالش می‌کشد.

 ورق انتخابات به نفع ترامپ برمی‌گردد؟

وب‌سایت خبری بیزنس اینسایدر در گزارشی به نقل از یک استراتژیست ارشد که در برنامه مدیریت ثروت BNY Mellon صحبت می‌کرد، نوشت: شاخص S&P500 برنده انتخابات را برای تقریباً یک قرن گذشته در ۸۷ درصد از مواقع درست پیش بینی کرده است ، اگرچه رویدادهای مهم امسال چالش بیشتری برای رای گیری در سال 2020 است.

حزب حاکم به طور کلی زمانی پیروزی را کسب می کند که سهام در دوره 3 ماهه قبل از انتخابات بالاتر از میزان ابتدای سال باشد. اگر اینگونه نباشد، حزب مخالف به پیروزی نزدیک می‌شود.

دن کلیفتون، استراتژیست موسسه تحقیقاتی Strategas ، پیش بینی کرد دو ماه آینده چالشی‌ترین بازه زمانی در سیاست باشد و یک چارچوب 3 نقطه ای را برای درک نتایج بالقوه ارائه داد.

وی گفت: اگر دموکرات‌ها تصمیم به رای گیری عمده از طریق  آرای پستی بگیرند، ممکن است در نهایت به خود آسیب بزنند، زیرا این امر احتمال خطا را به طرز چشمگیری افزایش داده و روند را به تعویق می اندازد.

در حال حاضر S&P 500 در روز چهارشنبه گذشته به بالاترین رکورد رسید، اما از آن زمان تاکنون تقریباً ۷درصد کاهش یافته است و تنها با سود سالانه ۳.۷ درصدی روبرو شده است. جدیدترین داده‌های منعکس‌کننده شرایط اقتصادی حاکی از یک روند در حال بهبود است، اما با سرعتی نسبتاً کمتر.

 

منبع : اقتصاد نیوز
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه