ارسال به دیگران پرینت

پارک های تهران | معروف ترین پارک های تهران

معروف ترین پارک های تهران را بشناسید | فضاهای سبز دنج تهران کجاست؟

پارک لاله تهران که از سال 1343 تاسیس شده است و پیش‌تر از آن نیز باغ جلالیه نام داشته پر است از درخت‌هایی مثل اقاقیا و کاج که امروزه به شدت فضای آن را سرسبز و دلنشین کرده‌اند. ممکن است بپرسید چرا پارک لاله پاتوق جوان‌ها است؟

معروف ترین پارک های تهران را بشناسید | فضاهای سبز دنج تهران کجاست؟

معروف ترین پارک های تهران را بشناسید

پارک لاله تهران که از سال 1343 تاسیس شده است و پیش‌تر از آن نیز باغ جلالیه نام داشته پر است از درخت‌هایی مثل اقاقیا و کاج که امروزه به شدت فضای آن را سرسبز و دلنشین کرده‌اند. ممکن است بپرسید چرا پارک لاله پاتوق جوان‌ها است؟

 تهران به عنوان پایتخت ایران، شهری پرجمعیت و پرجنب و جوش است با پارک‌های فراوان. اما، برخی از پارک‌های آن به دلیل موقعیتی که دارند یا به دلیل مجاورتشان با مراکز فرهنگی هنری یا دانشگاه‌ها تبدیل به پاتوق‌هایی جذاب برای جوانان تهرانی یا آن‌هایی که برای تحصیل به تهران آمده‌اند یا مسافر آن هستند شده است. برخی از این پارک‌ها چندین سال است که احداث شده‌اند و حالا درخت‌هایی تنومند و فضایی جاافتاده دارند. سکوها، نیمکت‌ها و آلاچیق‌های برخی از این پارک‌ها تبدیل به فضایی دنج برای گفتمان و هم‌فکری جوان‌ها، هنرمندها، دانشجوها و غیره شده است. 

1

1. پارک لاله تهران

پارک لاله تهران که از سال 1343 تاسیس شده است و پیش‌تر از آن نیز باغ جلالیه نام داشته پر است از درخت‌هایی مثل اقاقیا و کاج که امروزه به شدت فضای آن را سرسبز و دلنشین کرده‌اند. ممکن است بپرسید چرا پارک لاله پاتوق جوان‌ها است؟ اول از همه باید به امکانات رفاهی آن مثل نیمکت و آلاچیق‌ها و چمن‌زارهایش اشاره کنیم که کاملا فضای مناسبی برای جوان‌ها ایجاد می‌کند و بعد باید به مجاورت این پارک با موزه هنرهای معاصر، موزه فرش و نزدیکی آن به بلوار کشاورز و خیابان حجاب اشاره کنیم که همواره مورد توجه جوان‌ها و هنرمندها و هنردوست‌ها قرار می‌گیرد. این پارک پر است از مسیرهای مناسبی برای پیاده‌روی، آبنماها و حوضچه‌هایی که آب و هوای پارک لاله را بسیار مطبوع کرده‌اند. ضمنا کانون پرورش فکر نوجوانان در این پارک وجود دارد که سالانه همایش‌های مهم و دوسالانه‌های مهمی مثل دوسالانه انیمیشن در آن برگزار می‌شود.

برای رفتن به پارک لاله تهران به سمت خیابان کارگر شمالی،‌ تقاطع بلوار کشاورز بروید.

1

2. پارک دانشجو تهران

یکی از جذاب‌ترین پارک‌های تهران برای جوان‌ها که بدون شک تبدیل شده به پاتوق آن‌ها و پیوندشان با هنر، پارک دانشجو تهران است. ممکن است بارها نام تئاتر شهر را شنیده باشید. این ساختمان که در پارک دانشجو قرار دارد، روزانه صدها نفر را به خود جذب می‌کند تا با برنامه‌های تئاتر و سینمایی تفریحات سالم و جذابی داشته باشند. پارک دانشجو پر است از نیمکت و سکو برای نشستن، فضایی سرسبز، آبنما و غیره. گاهی هم ممکن است با نشستن بر روی سکوهای پیرامون ساختمان تئاتر شهر، هنرپیشه‌های مطرحی را ببینیم که برای روی صحنه رفتن آماده می‌شوند.

برای رفتن به پارک دانشجوی تهران می‌توانید به سمت ایستگاه مترو تئاتر شهر، پس از میدان انقلاب اسلامی بروید. نکته جالب درباره این پارک دسترسی آسان به آن با اتوبوس و مترو است.

1

3. پارک ملت تهران

بسیاری از ما پارک ملت را به بستنی‌های یک متری‌اش می‌شناسیم، بنابراین این پارک نه تنها برای جوان‌ها و دانشجوها بلکه برای خانواده‌ها و بچه‌ها هم به شدت خاطره‌انگیز و دلنشین است. در دل این پارک، استخری بزرگ وجود دارد با درخت‌های بلندقامت و سرسبز که فضای آن را به شدت دلنشین کرده. بعلاوه، نیمکت و آلاچیق‌های پارک ملت، فضایی دنج را برای جوانان مهیا می‌کند تا بتوانند با یکدیگر همفکری کرده و به جهان بینی وسیع‌تری برسند. یکی دیگر از دلایل مورد توجه قرار گرفتن پارک ملت برای جوان‌ها مجاورت آن با پردیس سینمایی و باغ وحش است که می‌تواند تفریحات جذابی برایشان فراهم کند.

برای رفتن به پارک ملت تهران به آدرس خیابان ولیعصر (عج)، جنب بزرگ‌راه آیت‌الله هاشمی رفسنجانی (نیایش) مراجعه کنید.

1

4. پارک نهج‌البلاغه تهران

وقتی جوان‌ها می‌خواهند در دورهمی‌هایشان نماد پایتخت ایران، یعنی برج میلاد را تماشا کنند، بدون شک به سراغ پارک نهج البلاغه تهران می‌روند. جالب است بدانید که یکی از جذابیت‌های این پارک برای جوانان پل معلق آن است. درواقه، این پارک، پیش‌تر به دره فرحزاد معروف بود، اما در سال 1388 آن را تبدیل به یک پارک دره‌ای جذاب کردند. در دل این پارک نیز رودی کم جان در حال گذر است که هوای پارک را مطبوع و حس و حال آن را سرزنده میکند. ضمنا آلاچیق‌ها، مبلمان پارکی، امکانات تفریحی مثل سافاری وحشت و شهربازی و غیره باعث شده که این پارک مورد توجه بسیاری از جوان‌ها قرار گیرد.

برای رفتن به پارک نهج البلاغه تهران به آدرس ین بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی (نیایش) و بزرگراه همت، غرب بزرگراه یادگار امام (ره) مراجعه کنید.

1

5. پارک جوانمردان تهران

یکی از جدیدترین و بزرگترین پارک‌های تهران که به شدت مورد توجه جوان‌ها قرارگرفته پارک جوانمردان تهران است که تقریبا 150 هکتار مساحت داشته و در سال 1391 ساخته شده است. درواقع، این پارک، یک پارک مدرن با مصالح پایدار و آبیاری قطره‌ای است که به همه یادآوری می‌کند باید برای حفظ محیط زیست تلاش کرد. اما، دلیل محبوبیت پارک جوانمردان برای جوانان فضاهای ورزشی و تفریحی آن از پیست اسکیت تا تنیس روی میز است که اوقات خوشی را برای آن‌ها فراهم می‌کند. دو کافه جذاب نیز در این پارک وجود دارد که به شدت دنج و خواستنی است و رودخانه کن که آن را به فضای طبیعت نزدیک می‌کند.

برای رفتن به پارک جوانمردانه تهران و ورود به درب غربی به آدرس اتوبان علامه جعفری، میدان المپیک، بلوار صدرا، ورودی غربی پارک جوانمردان مراجعه کنید.

منبع : راهنماتو
به این خبر امتیاز دهید:
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه