ارسال به دیگران پرینت

تیک تاک | اپلیکیشن تیک تاک

احتمال ممنوعیت اپلیکیشن تیک تاک در آمریکا | هدف این طرح چیست؟

اخیراً، قانون‌گذاران آمریکایی طرحی را در کنگره ارائه کرده‌اند که در صورت تصویب، به شرکت "بایت‌دنس" (مالک تیک تاک) شش ماه فرصت داده می‌شود تا مالکیت این اپلیکیشن محبوب را واگذار کند.

احتمال ممنوعیت اپلیکیشن تیک تاک در آمریکا | هدف این طرح چیست؟

احتمال ممنوعیت تیک تاک در آمریکا

طرح جدید در کنگره:

اخیراً، قانون‌گذاران آمریکایی طرحی را در کنگره ارائه کرده‌اند که در صورت تصویب، به شرکت "بایت‌دنس" (مالک تیک تاک) شش ماه فرصت داده می‌شود تا مالکیت این اپلیکیشن محبوب را واگذار کند. در غیر این صورت، فعالیت تیک تاک در ایالات متحده ممنوع خواهد شد.

هدف از این طرح:

شهرت در تیک تاک جان یک دختر را گرفت | تیک تاکر معروف سقوط کرد

هدف از این طرح، محدود کردن فعالیت شبکه‌های اجتماعی متعلق به چین است که به عنوان "تهدیدی برای امنیت ملی" تلقی می‌شوند. این طرح به رئیس جمهور آمریکا اجازه می‌دهد تا اپلیکیشن‌هایی را که توسط "نهادهای رقیب خارجی" کنترل می‌شوند و بیش از یک میلیون کاربر در سال دارند، شناسایی و در صورت لزوم، فعالیت آنها را محدود یا ممنوع کند.

سابقه ممنوعیت تیک تاک:

در سال 1401، کنگره استفاده از تیک تاک را برای کارمندان فدرال در ادارات دولتی ممنوع کرد.

اتحادیه آزادی‌های مدنی آمریکا (ACLU) این لایحه را مغایر قانون اساسی ایالات متحده دانسته است.

برخی از کاربران تیک تاک از این طرح انتقاد کرده‌اند و آن را نقض آزادی بیان می‌دانند.

در پی خودسوزی یک نظامی آمریکایی در حمایت از مردم فلسطین در غزه، رسانه‌های آمریکا به طور کامل این موضوع را سانسور کردند. در نتیجه، مردم آمریکا برای بیان دیدگاه‌ها و حمایت‌های خود از آرون بوشنل (این نظامی) به فضای مجازی، به ویژه تیک تاک، روی آوردند.

هنوز مشخص نیست که این طرح در نهایت به تصویب نهایی خواهد رسید یا خیر. در صورت تصویب، این طرح می‌تواند به طور قابل توجهی بر فعالیت تیک تاک در ایالات متحده و همچنین بر میلیون‌ها کاربر این اپلیکیشن در این کشور تأثیر بگذارد.

 

منبع : اقتصادآنلاین
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه