ارسال به دیگران پرینت

طرز تهیه اسپاگتی با پنیر چدار

اسپاگتی با پنیر یک غذای ایتالیایی ساده و خوشمزه است. این غذای خوشمزه اگر با پنیر چدار تهیه شود، هم رنگ بسیار خوبی خواهد داشت و هم طعم آن لذیذ خواهد بود. اگر دوست دارید که با نحوه درست کردن اسپاگتی با پنیر چدار آشنا شوید، با ما تا انتهای این مطلب همراه باشید.

طرز تهیه اسپاگتی با پنیر چدار

 اسپاگتی با پنیر یک غذای ایتالیایی ساده و خوشمزه است. این غذای خوشمزه اگر با پنیر چدار تهیه شود، هم رنگ بسیار خوبی خواهد داشت و هم طعم آن لذیذ خواهد بود. اگر دوست دارید که با نحوه درست کردن اسپاگتی با پنیر چدار آشنا شوید، با ما تا انتهای این مطلب همراه باشید.

پنیر چدار چیست؟

2-2

حتی اگر چیزی در مورد انواع مختلف پنیر نمی‌دانید، قطعا نام پنیر چدار را شنیده‌اید. چدار به‌عنوان یکی از محبوب‌ترین پنیرهای دنیا، یک پنیر جذاب برای استفاده در انواع فست فودها و غذاهاست. چدار برای اولین بار در قرن دوازدهم و در روستای چدار در سامرست انگلستان به وجود آمد. پنیر چدار از شیر گاو تهیه می‌شود. پنیر چدار جوان از نظر بافت صاف و نرم‌تر است، در حالی که یک چدار قدیمی‌تر کمی شکننده‌تر است و بافت سختی دارد.

پنیر چدار به دو رنگ سفید و نارنجی وجود دارد، اما به صورت سنتی رنگ این پنیر نارنجی است. پنیر چدار در ایران با رنگ نارنجی و بافت سخت شناخته می‌شود.

یکی از پنیرهایی که بسیاری آن را با پنیر چدار اشتباه می‌گیرند، پنیر گودا است؛ اما این دو پنیر با هم متفاوت هستند.تفاوت پنیر چدار و گودا در بافت، رنگ و طعم آن‌هاست. پنیر چدار بافت سفت‌تر و خشک‌تری نسبت به گودا دارد، رنگ پنیر چدار زرد و رنگ پنیر گودا کرم است و از نظر طعم نیز پنیر چدار شورتر است.

انواع پنیر چدار

پنیر چدار انواع مختلفی دارد که عبارتند از:

  • پنیر چدار طبیعی: این نوع پنیر از شیر گاو یا گوسفند تهیه می‌شود و دارای طعم قوی است. پنیر چدار طبیعی یک انتخاب عالی برای استفاده روی میز مزه، داخل سالاد و انواع غذاهای فست فود و ساندویچ‌ها است.
  • پنیر ورقه ای چدار: پنیر ورقه‌ای یکی از محصولات فرآوری شده محسوب می‌شود که می‌توانید از آن برای تهیه انواع برگرها و ساندویچ‌ها استفاده کنید.
  • دیپ پنیر چدار: دیپ‌ها، پنیرهای مایعی هستند که می‌توان از آن‌ها برای مزه‌دار کردن خوراکی‌هایی مانند سوسیس، کالباس، چیپس و میوه‌ها استفاده کرد. از دیپ‌های پنیری می‌توان در انواع دستور پخت غذاها نیز استفاده کرد.

نکته:

  1. در ایران، برند کالین انواع پنیر چدار را در 3 نوع طبیعی، ورقه‌ای و دیپ عرضه می‌کند. شما می‌توانید برای طرز تهیه اسپاگتی با پنیر چدار از پنیر های کالین استفاده کنید.
  2. برای درست کردن اسپاگتی با پنیر چدار می‌توانید از انواع پنیر چدار استفاده کنید؛ اما دیپ پنیر چدار نتیجه بهتری دارد.

2-3

 

مواد لازم برای تهیه اسپاگتی با پنیر چدار

●     اسپاگتی (ماکارونی): 200 گرم

●     تخم مرغ: 2 عدد

●     سینه مرغ: 200 گرم

●     شیر: 100 گرم

●     دیپ پنیر چدار: 250 گرم

●     قارچ: 20 گرم

●     گوجه فرنگی مینیاتوری:  12 عدد

●     آویشن: نصف قارچ

●     پودر سیر: نصف قاشق چایخوری

مراحل تهیه اسپاگتی با پنیر چدار

  1. ابتدا مقداری آب در داخل قابلمه می‌ریزیم و کمی نمک داخل آن می‌ریزیم. آن را روی حرارت اجاق قرار می‌دهیم تا آب آن بجوشد. حالا اسپاگتی را داخل آب می‌ریزیم و می‌گذاریم 15 دقیقه بجوشد و نرم شود. سپس آن را داخل آبکش می‌ریزیم و می‌گذاریم آب آن برود.
  2. فر را روی دمای 180 درجه سانتی‌گراد قرار می‌دهیم تا گرم شود.
  3. تخم مرغ و شیر را داخل ظرفی بریزید و هم بزنید. سپس دیپ پنیر چدار را به آن اضافه می‌کنیم و هم می‌زنیم. نمک، فلفل سیاه و پودر سیر را نیز اضافه می‌کنیم و هم می‌زنیم.
  4. اسپاگتی را به سسی که در مرحله قبل درست کردیم اضافه می‌کنیم و آرام آرام هم می‌زنیم. سپس آن را در ظرفی می‌ریزیم و می‌گذاریم 30 دقیقه در فر با دمای 180 درجه سانتی‌گراد بماند.
  5. حالا نوبت سرخ کردن قارچ‌ها است. داخل یک تابه روغن بریزید و روی حرارت قرار دهید. سپس قارچ را داخل تابه بریزید و مقداری نمک، فلفل و آویشن به آن اضافه کنید. سپس گوجه فرنگی گیلاسی را نیز به آن اضافه کنید و کمی تفت دهید.
  6.  سینه مرغ را با کمی نمک و فلفل سیاه مزه‌دار کنید و روی آن مقداری روغن بریزید و بگذارید به مدت 10 تا 15 دقیقه در تابه گریل شود.
  7. اسپاگتی را از فر بیرون بیاورید و در ظرف دیگری بریزید و سینه مرغ گریل شده و قارچ را به آن اضافه کنید.
  8. می‌توانید برای زیباتر کردن اسپاگتی، روی آن را با برگ ریحان تزئین کنید.

 

 

با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه